شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

اسامی 5 منتخب جبهه متحد اصولگرایان گیلان

شمال فردا: یک منبع آگاه امروز اظهار داشت: جبهه متحد اصولگرایان گیلان در آخرین جلسه خود تصمیم گرفت اسامی پنج نفر از کاندیدا‌ها را به تهران ارسال کند تا بر اساس نظرسنجی‌ها و اقبال مردم و گروه‌ها و فعالان سیاسی در ‌‌نهایت سه نفر در فهرست قرار گیرند.

وی افزود: پنج نفر منتخب جبهه اصولگرایان گیلان نظرعلی علیزاده، جبار کوچکی‌نژاد، مظفر نامدار، سیدعلی آقازاده و علی‌محمد جلوه هستند.
این منبع آگاه بیان کرد: همچنین جمع زیادی از تشکل‌های شرکت‌کننده در همایش حامیان ولایت گیلان نیز حمایت خود را از علی‌محمد جلوه، حجت‌الاسلام غلام حضرت‌حجت و مظفر نامدار اعلام کردند.

رئیس جدید دانشگاه مازندران منصوب شد

شمال فردا: در جلسه شامگاه سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر محمود احمدی‌نژاد برگزار شد، دکتر احمد احمدپور از سوی وزیر علوم برای ریاست دانشگاه مازندران به شورا معرفی و با تصویب اکثریت اعضاء به عنوان رییس جدید این دانشگاه منصوب شد.

احمدپور که دارای مدرک دکتری حسابداری است و سابقه فعالیت در بورس و تدریس در دانشگاه جزء مهم‌ترین سوابق کاری وی است پس از گذشت حدود 18 ماه سرپرستی دانشگاه استان مازندران را عهده دار بود و دراین مدت شاهد تحولاتی در زمینه آموزش ،پژوهش و توسعه زیر ساختی بوده است.

اسکلت مسکن مهر در ساری فرو ریخت!

شمال فردا : از این پروژه که چندین سال است به کندی در حال ساخت و ساز می باشد در ساعت ۴ بامداد روز ۵ شنبه ۲۰ بهمن ماه ۹۰ اسکلت آهنی آن در حدود ۵ طبقه د با وزش بادی نسبتا آرام فرو ریخت.

                              اسکلت مسکن مهر ساری فرو ریخت!+عکس 
به پایه این گزارش این ریزش خوشبختانه خسارت جانی نداشته اما خسارتی مالی را در پی داشت به طوری که به خودروی جرثقیلی که در کنار این اسکلت پارک بود خساراتی وارد آمد.

حال باید از مسوولین پرسید مسئولیت نظارت کافی در ساخت این پروژه ها با کیست؟ و اگر این ساختمان پس ازساخت و اسکان مردم با کوچکترین لرزشی تخریب شود چه مقام و دستگاهی پاسخگو خواهد بود؟
بر پایه این گزارش مردم فیروزکنده با شنیدن صدای وحشتناک ناشی از این فرو ریختن از منازل خود خارج شده و پس از متوجه شدن موضوع خواستار پاسخگویی مسوولان در این زمینه شده اند.

دکتر حاج عبدالوحید فیاضی هم تایید صلاحیت شد

شمال فردا:  یک نامزد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان مازندران تایید صلاحیت شد.
به گزارش شمال فردا ، صلاحیت حاج عبدالوحید فیاضی، از حوزه انتخابیه نور و محمود آباد که از طرف هیئت نظارت شورای نگهبان عدم تائید اعلام شده بود، صبح امروز صلاحیت وی به صورت مکتوب از طرف شورای نگهبان طی نامه شماره 2/590/30/90 مورخه 90/11/15 به وزارت کشور و رونوشت آن در نامه ای به شماره 1830/م/الف به فرمانداری نور اعلام شد.
با توجه به تائید صلاحیت فیاضی به نظر می رسد سخت ترین رقابت انتخاباتی در مازندران در حوزه انتخابیه نور و محمود آباد می باشد که همچنان بین احمد ناطق نوری و عبدالوحید فیاضی در جریان است .

خبرمهم! سقوط 25 بهمن در جاده چالوس در سه روز

شمال فردا: معاون راهداری اداره کل راه و ترابری استان البرز از سقوط 25 بهمن در طی سه روز گذشته در جاده کرج به چالوس خبر داد.محمد مکوندی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: در طی سه روز گذشته 25 بهمن در جاده کرج به چالوس سقوط کرده است.
وی گفت: جاده کرج به چالوس روز جمعه تا ساعت 13 مسدود بود که سرانجام با تلاش نیروهای راهداری استان هم اکنون این مسیر باز است.معاون راهداری اداره کل راه و ترابری استان البرز افزود: در حال حاضر روستای جوستان و گراب طالقان به دلیل سقوط بهمن مسدود است ولی سایر محورهای استان باز است.

مکوندی ادامه داد: تاکنون  تلافات جانی و یا مصدومی در این محور گزارش نشده ولی روز جمعه تعداد زیادی خودرو در برف و کولاک گرفتار شده بودند که اکثر خودروها مسیر را برگشته و از ادامه مسیر باز ماندند.وی اظهار داشت: در حال حاضر عوامل راهداری در حال احداث سقف های بتنی بروی جاده هستند که فعالیت عمرانی آن هنوز ادامه دارد.

فرماندارچالوس: افتتاح 23 پروژه عمرانی در دهه فجر در چالوس

شمال فردا: مهندس میرقدیر رضایی ،  فرماندارچالوس گفت: 23 پروزه عمرانی – خدماتی با اعتبار 104 میلیاردو 458 میلیون تومان از محل اعتبارات رهبری،ریاست جمهوری،ملی،استانی و بخش خصوصی افتتاح و کلنگ زنی می شود.به گزارش شمال فردا ،مهندس سید قدیر رضایی در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت دهه فجر افزود: انقلاب اسلامی مرهون دیدگاه‌ها و فعالیت‌های امام راحل (ره) و شهدایی است که در شکل‌گیری و استمرار نظام اسلامی نقش اساسی ایفا کرده‌اند. 


ادامه مطلب ...

خبر فوری: 200 خودرو در جاده سوادکوه نجات یافتند

شمال فردا: به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، معاون راهداری اداره کل راه و ترابری استان مازندران از نجات حدود 200 خودروی گرفتار شده در برف شدید و کولاک جاده سوادکوه خبر داد و گفت : این اقدام از اواخر ساعات شب گذشته تا بامداد امروز (جمعه ) در این محور مواصلاتی صورت گرفت. 

ادامه مطلب ...

مردم از برنامه های شبکه طبرستان راضی اند!!!

شمال فردا : مدیرکل صدا و سیمای مرکز ساری با بیان اینکه تلاش برای ایجاد شور و هیجان در فضای سیاسی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران آغاز شد ، گفت: رسانه ملی در سه بخش تبیینی ، تبلیغی و فراخوان حضور حداکثری را برنامه ریزی کرده است.

' بهرام حمیدی ' افزود : صدا و سیمای مرکز ساری بخش تبیینی انتخابات را در برنامه خود از دو ماه پیش آغاز کرد.

وی با بیان اینکه رسانه ملی در مازندران نمایندگان احزاب و گروه های مختلف سیاسی را بر اساس برنامه زمانبندی شده به منظور ارایه دیدگاه ها و نظرات به تلویزیون دعوت خواهد کرد ، ادامه داد : محور اصلی در همه این برنامه ها حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای است.

ادامه مطلب ...

خبرفوری: زمین لرزه حوالی پل سفید را لرزاند

شمال فردا : زمین لرزه ای به بزرگی 7/3 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز پنجشنبه حوالی پل سفید در استان مازندران را لرزاند.  
به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 7 و 21 دقیقه و 52 ثانیه در این منطقه رخ داد.
شبکه های لرزه نگاری این مرکز، موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه را در عرض شمالی 04/36 درجه و طول شرقی 11/53 درجه ثبت کردند.
 

مهندس رضایی ، فرماندارچالوس ، برای سومین سال متوالی نمونه شد

شمال فردا : مهندس میرقدیر رضایی فرماندار چالوس در ارزیابی‌ها به عنوان سومین سال متوالی به عنوان رئیس انجمن نمونه کتابخانه‌های عمومی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران امروز در آیین تجلیل از خادمان کتاب کتابخانه‌های عمومی مازندران اظهار داشت: کتاب عامل ماندگاری و جاودانگی است.


 

ادامه مطلب ...

احداث سد گلورد مازندران نباید متوقف شود

شمال فردا : گزارش خبرگزاری فارس از نکا، سید علی اکبر طاهایی ظهر امروز در هفتاد و پنجمین شورای مسکن استان مازندران در فرمانداری نکا اظهار داشت: برنامه‌ریزی درباره چگونگی ساخت و ساز و جاده سازی در دستور کار استانداری قرار دارد و با برنامه‌ریزی مناسب در این رابطه اقدام می کنیم.

ادامه مطلب ...

داخل هلیکوپتر دکتر احمدی نژاد چگونه است؟

شمال فردا :  عکس هلیکوپتر رییس جمهوری اسلامی ایران

خبرفوری: ابوالفتح نیکنام رد صلاحیت و محسنی بندپی تایید صلاحیت شد

شمال فردا : خبر های رسیده شمال فردا حاکی از آن است که بر اساس اعلام هیات نظارت استان ،صلاحیت دکتر محسنی بندپی نماینده فعلی نوشهر و چالوس که در مرحله اول توسط هیت اجرایی تایید نشده بود تایید شده و ایشان به عنوان یکی از کاندیده های مطرح در حوزه انتخابیه مذکور به رقابت خواهند پرداخت .
همچنین بر مبنای اخبار حاصله آقای ابوالفتح نیکنام نماینده فعلی مردم تنکابن و رامسر نیز که هیت اجرایی صاحیت وی را تایید کرده بود ،صلاحیت ایشان مورد تایید هایت نظارت شورای نگهبان واقع نشد و مطابق قانون در این مرحله ایشان می‌توانند تا 24 ساعت اعتراض خود را به مراجع مربوطه اعلام نمایند.  

میرقدیر رضایی شایسته قدردانی است ...

شمال فردا : به گزارش مازندنومه ،نامه زیر را یکی از شهروندان چالوسی ، خطاب به رییس جمهوری اسلامی ایران،دکتراحمدی نژاد نوشته است. که در آن از تلاش ها و فعالیت های مهندس میر قدیررضایی -فرماندار چالوس- قدردانی شده است:  

((بسمه تعالی))

من یکی از اهالی شهرستان چالوس هستم. می خواهم خاطره ای را برای شما تعریف کنم که برای من واقعا شیرین بود.

هفته ی گذشته به اتفاق مادرم ، به دلیل مشکلاتی که داشتیم(که بخشی خانوادگی و بخش اعظم آن مشکلات معیشتی و شخصی بود) به فرمانداری چالوس رفتیم. این برای بار چهارم بود که برای ملاقات عمومی ، در روز سه شنبه به فرمانداری می رفتم.

طبق معمول سه شنبه ها فرماندار چالوس پشت میز رییس دفتر خود حضور داشت و هرکسی که برای ملاقات با فرماندار می آمد،مستقیم چشمش به چشم فرماندار می افتاد.

آرامش ،لبخند ملیحانه و پدرانه و دستورات قاطع فرماندار چالوس هیچگاه فراموش نمی شود.من در گذشته سه بار به دفتر او مراجعه کرده بودم و هرسه بار فراتر از آن چیزی که فکرش را می کردم به داد من رسید.

آن روز به دلیل کسالتی که داشت،زیاد نمی توانست صحبت کند،شالی دور گردنش بود و به آرامی و با نگاشتن دستور کارها را با قاطعیت پیش می برد.با وجود بیماری بازهم با همان لبخند همیشگی و آرامش پدرانه اش به مشکلات و مصائب مردم رسیدگی می کرد.
به ارواح خاک تنها برادرم،اشک در چشمانم حلقه زد. وقتی نوبت به من رسید،گفتم : جناب فرماندار! چرا با این کسالت و بیماری مرخصی نگرفته اید و سر کار حاضرید!؟

لبخندی زد و گفت:من خوبم، لبخند رضایت مردم از حل شدن مشکلات شان،حالم را به احسن الحال تغییر می دهد.

آن سه شنبه مثل همه ی سه شنبه هایی که به فرمانداری آمدم ، فرماندارچالوس ، میزبان جمعیت زیادی از مردم بود و جالب اینکه به غیر از چالوس و کلاردشت و مرزن آباد ، از نوشهر و رویان هم آمده بودند.

باید بگویم که مردی که امروز نماینده ی دولت در شهر من است ، به معنای واقعی مردمی و خاکی است؛مردی که تلفن همراه در مقابل هماهنگی ها ، پیگیری ها و دستورات او کم می آورد. مردی که اشک و آه مردم را به جان می خرد و عصبانیت و نگرانی های مردم را با لبخند و امیدواری پاسخ می دهد.

آن روز من و مادرم از مشکلات مان به میرقدیر رضایی گفتیم. مادرم تاب نیاورد و اشک می ریخت.او آن قدر از دست مشکلات به ستوه آمده بود که صدایش هم ناخودآگاه بالا رفت ، اما لبخند و جملات آرامش بخش فرماندار همه ی آتش عصبانیت و خستگی ما را فرو نشاند.

او گفت:در این سختی ها پایداری و استقامت بورزید و از پروردگارتان کمک بخواهید. اگر کوه ها به لرزه در آمدند شما پابرجا و استوار باشید،با تک تک سلول های تان باور کنید که با امید زنده ایم و با امید می میریم، پس امیدوار باشید.

میرقدیر شایسته قدردانی است؛مدیری که مردم را برادرانه و پدرانه دوست دارد و کسالت و خستگی را خسته کرده است. 

************

خاطرنشان میکند، سیدقدیررضایی، از باسابقه ترین مدیران وزارت کشور و قدیمی ترین فرماندار مازندران است که بارها و بارها به عنوان مدیرنمونه استانی و کشوری برگزیده شده است و از محبوبیت زیادی در بین مردم مازندران و خصوصا غرب استان مازندران برخوردار است .

بارش برف سنگین در جاده‌های هراز و چالوس و سوادکوه!

شمال فردا : جانشین فرمانده پلیس راه کشور با اعلام اینکه ‌بارش برف در جاده‌های هراز و چالوس سنگین گزارش شده گفت: تردد خودروهای بدون تجهیزات ایمنی در مسیرهای کوهستانی امکانپذیر نیست.
به گزارش شمال فردا سرهنگ پرویز سیاح البرزی در گفتگو با مهر اظهار داشت: بارش برف در جاده‌های هراز، کرج - چالوس، فیروزکوه، ساری- کیاسر، دیلمان در استان گیلان، آزادشهر- شاهرود در استان گلستان و بیشتر جاده‌های استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، لرستان اصفهان، تهران، قم و قزوین ادامه دارد و تردد در جاده‌های کوهستانی تنها با داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی امکانپذیر است.
وی با اشاره به لغزنده بودن سطح معابر این استانها تاکید کرد: هم اکنون در برخی از گردنه‌های برفگیر شاهد بروز کولاک هستیم که رانندگان باید در این مناطق قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند. جانشین فرمانده پلیس راه از رانندگان خواست قبل از ورود به جاده در اولین جایگاه به صورت کامل سوختگیری کنند. همچنین ماموران پلیس راه با استقرار در مبادی ورودی جاده‌ها از تردد خودروهای بدون تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ جلوگیری می‌کنند.