شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

سیدقدیررضایی،فرماندار چالوس ، تنها فرماندار نمونه ی مازندران...

شمال فردا : طی مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و استاندار مازندران، سید قدیر رضایی ، فرماندار چالوس ، در بین فرمانداران استان مازندران ،  فرماندار نمونه در حوزه همکاری و فعالیت در حوزه خیرین مدرسه ساز کشور ، معرفی و از تلاش های وی در مسائل آموزشی از سوی وزارت آموزش و پرورش قدردانی شد. 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی در مجمع خیران مدرسه‌ساز استان مازندران با اشاره به شروع طرح نهضت قرآن‌آموزی در مدارس کشور اظهار داشت: اجرای طرح قرآن‌آموزی به ویژه حفظ سوره آیت‌الکرسی زمینه‌ساز پیوند دانش‌آموزان با قرآن است.
وی تصریح کرد: تنها به وسیله پیوند با قرآن می‌توانیم با بسیاری از ناهنجاری‌ها موجود در جامعه مبارزه کرد.استاندار مازندران در ادامه با اشاره به برخی بی انضباطی‌ها در انتخابات یادآور شد: اگر ما قرآن را سرلوحه همه امور خود قرار دهیم در انتخابات شاهد بداخلاقی و تهمت‌زنی به همدیگر نمی‌شویم.

ادامه مطلب ...

ادیانی : نه هزینه کردم ، نه شام دادم و نه وعده دادم!!!

شمال فردا : به گزارش سایت شمال فردا ، در هفته های پایانی مجلس هشتم و در راهروهای مجلس به سراغ یکایک نمایندگان شمالی می رویم تا به عنوان " حسن ختام " گفتگویی غیر رسمی و خودمانی با آنان داشته باشیم . هر چند هنوز تا روزهای پایانی مجلس فرصت باقی است و بازهم از دیدگاههای این نمایندگان در " شمال فردا " خواهیم خواند اما در " حسن ختام " زنگ پایانی مجلس هشتم را به صدا درآوردیم ! تا ببینیم در دوره نهم کدام نمایندگان شمالی بر کرسی های سبز بهارستان جلوس می کنند ! 

در این فرصت به سراغ " سید علی ادیانی راد " که این روزها با ورود یک نامزد انتخاباتی همنام در حوزه اش ، خبرساز شده رفتیم تا گپ و گفتی صمیمانه داشته باشیم .

البته اگر چه هدف از سلسله گفت و گوهای " حسن ختام " پرداختن به عملکرد نمایندگان نیست اما نماینده قائم شهر ، سوادکوه و جویبار با زیرکی تمام از فرصت استفاده کرده و در چند پاراگراف به ارائه گزارش اقدامات خود پرداخت !!!

این گفتگو را با هم می خوانیم :

با میزان آراء تان در انتخابات مجلس هشتم شروع کنیم ؟ یادتان هست ؟!

رای اول را در حوزه انتخابیه داشتم . قریب پنجاه و هفت هزار رای

فکر می کردید انتخاب شوید؟

احساسم این بود که انتخاب می شوم اما این حد از آراء را نمی تئوانستم پیش بینی کنم.

روز اول در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، استرسی نداشتید؟

اصلا استرسی نداشتم

قبل از ورود به مجلس به چه کاری مشغول بودید؟

مدرس دانشگاهها و مراکز آموزش عالی وهم در وزارت آموزش و پرورش بودم

رشته تحصیلی تان چیست؟

دکترای حقوق عمومی

متولد چه سالی هستید؟

۱۳۳۸ - این سوال ر ا نپرسید زیرا هم نمایندگان و هم خانمها حساس هستند.

" سید علی ادیانی راد " چند فرزند دارد؟

دو فرزند دختر دارم که یکی از آنها لیسانس مهندسی گیاه پزشکی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم کشاورزی مازندران و دیگری هم فوق لیسانس و فارغ التحصیل دانشگاه الزهرا است .

ساکن تهران هستید؟

نصف هفته را تهران هستیم و نصف هفته را با خانواده در حوزه انتخابیه هستیم.

در تهران در کدام محله ساکن هستید؟

نزدیک محلاتی

ورود به سیاست چه طعمی دارد؟

مثل بقیه امور زندگی انسان است و بستگی دارد انسان چگونه خودش را تنظیم کند با مجموعه واقعیت های زندگی اش.اگر عالمانه ،متدینانه و واقع بینانه باشد قطعا برای فرد و جامعه هم مفید است.

بهترین و بدترین خاطراتتان در طول چهار سال نمایندگی ؟

خاطرات بد نداشتم ولی خاطرات خوب زیاد بود که یکی از این موارد در حوزه قانونگذاری بود .

برای اولین بار در بعد از انقلاب اسلامی و بعد از ملی شدن صنعت نفت توسط کمیسیون انرژی و با مدیریت بنده کارگروهی تشکیل شده بود برای تدوین قوانین نفتی تحت عنوان طرحهای سه قلوی نفتی که خودم نامگذاری کردم و" قل " اولش که در مجلس شورای اسلامی با رای بالایی رای آورد بسیار خوشخال شدم نه ا ز باب اینکه اینکار را کمیسیون انرژی و کارگروه بنده انجام داد بلکه از این بابت که مطمئن شدم ریل گذاری خوبی برای توزیع درآمد نفتی کشور و شاید شفاف سازی به شکل دقیق ،عالمانه و برای اولین بار بعد از ملی شدن صنعت نفت اتفاق افتاد.

بهترین کارهاییی که در این چهار سال برای حوزه انتخابیه تان انجام دادید؟

چند کار مهم بود یکی تقویت زیر ساخت ها در حوزه آب ،برق و گاز بود در حوزه انتخابیه بنده آب روستاهای ما مشکل داشتند ما در حقیقت کاری را پیگیری کردیم که آن هم نهضت آبرسانی به روستاهای بود که با مشکل آب مواجه هستند و در حوزه گاز چه در قائم شهر و چه در جویبار و چه سواد کوه مردم با افت فشار گاز مواجه بودند و با تامین اعتباری که صورت گرفته است و پیگیری های که بنده انجام دادم اعتبار خوبی برای تقویت زیر ساختها انجام شده است که خط لوله بیست و چهار اینج از شاه لوله اصلی که از کنار یکی از روستاهای حوزه انتخابیه ما رد می شد اما مردم از نعمت فشار قوی گاز محروم بودند برای گازرسانی استفاده شودو در بحث برق هم کارهای بسیار خوبی انجام شده است اعتبارت خوبی را توتنستیم از مدیران کشوری فراتر از اعتبارات اعتبارات ملی و استانی بگیریم.

در حوزه آب بویژه در شهرستان سواد کوه توانستیم مجوز انتقال آب از سد لفو ربه شهرهای زیرآب و پل سفید و دهستان لفور را بگیریم .

در حال حاضر انتقال گاز به شهر آلاشت در حال عملیاتی شدن است.

یکی از کارهای دیگری که فوق العاده برایم شیرین بود و همه اینها لطف خدا و همکاری قوی مدیران دستگاههای اجرای بود پیگیری مطالبات و حقوق از دست رفته بازنشستگان ذوب اهن در البرز مرکز ی شهسرتان سواد کوه بود که مجموعا د حوزه انتخابیه بنده هفت هزار نفر تلقی می شوند .

در ضمن یکی از کارهای دیگری که برایم شیرین بود این بود که با موافقت وزیر نیرو برای مازندارن تعرفه قیمت گذاری برق خانگی را از منطقه معتدل کشوری به منطقه چهار گرمسیری تغییر دادم .

بیشترین مراجعه کنندگانتان از کدام قشر و درخواستشان ؟

از همه اقشار هستند و مطالبه آنها غالبا مشکلات اداری ،اقتصادی و شغلی شان است .

از خودتان بعد از چهار سال نمایندگی مردم راضی هستید؟

من فقط آماری ارائه می دهم دیگر قضاوت با خودتان !

در حوزه قانون گذاری و نظارت که جزء وظایف اصلی نمایندگان است در بعد از انقلاب موفق ترین کارنامه نمایندگانی که برای دور اول از استان مازندران وارد مجلس شده اند از آن بنده است و از این بابت بسیار خوشحالم که جدای از عملکرد و پیگری های کار مردم و اعتباری است که برای حوزه انتخابیه کرده ام.

بالاخره نگفتید از خودتان راضی هستید یا نه ؟!

من درزمان تبلیغات برخلاف بسیاری از کاندیداها هیچ وعده ای به مردم ندادم و به مردم نگفتم به من رای دهید. اینکارها را برایتان انجام می دهم. بلکه به آنها گفتم اگر رای دهید در چهارچوب قانون اساسی و قوانین کشور عمل می کنم و از این بابت راضی ام و خدا را شاکرم.

من نه هزینه کردم و نه شام دادم و نه وعده دادم.

واقعا ؟! هیچگونه هزینه انتخاباتی نداشتید؟

بسیار کم و اندک . فکرمی کنم سرجمعی که در انتخابات دوره هشتم هزینه کردم زیر سه میلیون بود . دفاتر ستادی ما را مردم رایگان دادند و خود مردم مشارکت داشتند و هزینه های جانبی می کردند که اصلا نمی دانم چقدر بود و به همین دلیل من خیلی راحت بدون هیچ دغدغه ای در بین مردم حضور پیدا می کنم .

بعد ا زچهار سال از خودتان گلایه ای دارید؟

عذرخواهی از خدا و مردم عزیزم که مطمئنم آنچه که شان مردم و آن چیزی که لیاقت مردم خوب است نتوانستم در طراز لیاقت و شایستگی مردم ظهورو بروز داشته باشم.

راستی ! مردم چطور ؟ فکر می کنید بعداز چهار سال مردم از شما راضی هستند ؟

فکر می کنم اگر خدا راضی باشد مردم نیز راضی هستند و باید قضاوت را به ۱۲ اسفند بسپاریم.

و خانواده ؟ از شما راضی هستند؟

در اینجا از آنها تشکر می کنم زیرا همیشه همراه ،همپا و مشوق من بودند و بخشی از این گلایه ها طبیعی است و من همیشه این دغدغه و نگرانی را دارم که آیا به عنوان یک پدر، آن وقت را برای فرزندانم می گذارم یا نه و آیا آن حقوقی که شرع مقدس اسلام ،اخلاق وروابط عاطفی ماایرانیان می گوید در آن قالب عمل می کنم که فکر می کنم در این مورد کوتاهی دارم. اما احساسم این است که آنها راضی هستند زیرا این اعتقاد را دارم هر کار خیری که من انجام می دهم همه کسانی که زمینه آنرا فراهم کرده اند قطعا در ثواب آن شریک هستند.

" سید علی ادیانی راد " فردا را چگونه می بیند؟

آینده را می توان از چند منظر دید و بستگی به ذائقه فکری انسان و لایه های درونی انسان دارد . زمانی است انسان از لایه ای بد بینانه برخورادر است قطعا بدبینانه می یبیند اما زمانی است انسان می خواهد مفهومی را پاسخ دهد از منظر دین ،واقعیت ها و تجربه شخصی اش.

احساسم این است با توجه به واقعیت های موجود و نگاه اعتقادی و بنا به تجربه شخصی انسانها باید آینده شان را روشن ببینند نه ا زباب ساده لوحانه و آرمان گرایانه بلکه از باب اینکه نوع نگاه به اینده از منظر خوبی و امیدواری خودش انگیزه برای ساختن یک آینده روشن .

فکر می کنید مجددا انتخاب شوید؟

اگر فکر نمی کردم که رای نمی آورم که ثبت نام نمی کردم !

تایید صلاحیت که می شوید ؟

علی القاعده نباید مشکلی باشد . چون هر موقع شرکت کرده ام مشکلی نداشته ام.

ااگر مجددا توسط مردم انتخاب نشوید به چه کاری مشغول می شوید؟

من معلم هستم و به گچ و تخته و خودکار و دفتر و دانشجو و کلاس افتخار می کنم.

اولین کلمه یا جمله ای که با شنیدن این کلما ت به ذهن تان می رسد؟

شمال

زیبایی و عشق به اهل بیت

حوزه انتخابیه

محبت

خزر

ابهت

همسر

صبوری و محبت و همراهی

زن

همان که جد ما گفت " زن گل است "

اخلاق

زینت هر انسان

سیاست

لازمه اداره امور صحیح و تدبیر امور مردم

نمایدنده

موجودی مردمی و برآمده از آراء مردم و از جنس مردم

ریس مجلس

با ادب ، با سواد وصبور

ریس جمهور

کوشا،خستگی ناپذیر و مردیم

هیات ریسه

خدمتگذاران صادق

صحن علنی

روز قیامت

تذکر

امربه معروف و نهی از منکر

نطق

تجلی لیاقت ها و ظرفیت های فردی انسان و بیان کننده میزان دغدغه نماینده

فقر

مادر همه فسادها

قانون هدفمند سازی یارانه ها

جسارت ،خدمت و بعضا آسیب

معلم

همه چیز من

گچ

نماد سفیدی و پاکی

تخته سیاه

لوح صبور وسنگ صبور همه دانش ها

کلاس درس

محل رشد یافتن و آماده شدن برای خدمت و حضور در اجتماع و پذیرش مسئولیت های مهمتر

دودو کردن

بداخلاقی

سایت شمال فردا

هم شمالش خوب است و هم فردایش و یکی از سایت های است که همیشه می بینم چون سایت منصفی است.

یک توصیه دارم که در بحث فضای انتخابات منصفانه و عالمانه و مستقلانه ورود پیدا کند و آنچه را که هست و برای تنویر افکار عمومی در مسیر درست لازم است منتقل کند.

تجمع اعتراضی فریدونکناری ها در مقابل فرمانداری شهرشان!

شمال فردا : تعدادی از شهروندان شهر بندری فریدون کنار صبح امروز 27 دی ماه که اکثریت آنان خانم بوده اند مقابل فرمانداری این شهرستان دقایقی به حالت اعتراض تجمع کردند.  

به گزارش دریانیوز ، گفته می شود تجمع آنان به دلیل عدم توجه شورای شهر و شهرداری نسبت به وضع نابسامان محل زندگی شان و نیز عدم پاسخگویی مناسب از سوی این دو اداره بوده است. این تجمع که گفته می شود با برخورد بد از سوی یک نگهبان درب ورودی فرمانداری با معترضین به پایان رسید اما در نهایت این افراد در مقابل کوچه خود با همان تعداد جهت حضور فرماندار برای بار دوم در محل مورد نظر، منتظر ماندند.

دو نفر از همین شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشتند : خواسته های خود را چندین بار در شورای شهر و شهرداری به صورت مکتوب و شفاهی مطرح نمودیم اما متاسفانه تا کنون هیچ پاسخی از این دو اداره دریافت نکردیم و در ادامه از دو هفته قبل این مشکل را به گوش فرماندار رساندیم که از سوی نماینده عالی دولت در این شهر هم پاسخی تا به امروز دریافت نکردیم و امروز مجدداً تصمیم گرفتیم اعتراض خود را با حضور و تجمع در جلوی فرمانداری پیگیری کنیم .

به گفته شاهدان عینی این افراد قصد دارند در صورت ادامه بی توجه ای مسئولین منطقه اعتراض خود را در مقابل استانداری مطرح نمایند .

یکی دیگر از شهروندان در این خصوص افزود : شهرداری از ما عوارض نو سازی و غیره دریافت می کند ولی هیچ خدمتی ارائه نمی دهد و در تشریح این مطلب خود گفت : اهالی این کوچه حتی در تابستان هم بایستی با پوشیدن چکمه به بازار بروند .

وی ادامه داد : رانندگان تاکسی تلفنی هم به واسطه نابسامانی و تجمع آب باران در این کوچه در طول سال قادر به سرویس دهی این منطقه نمی باشند.

یاد آور می شویم عدم نظارت در کار پیمان کاران در این شهرستان تاکنون مشکلات دیگری را هم با خود به همراه داشته است!؟

شهروندان می گویند مگر در فریدون کنار شورای شهر و شهرداری نداریم؟! چرا تاکنون برای رفع مشکلات این شهروندان به صورت اصولی کاری انجام نداده اند ؟

نظرات بینندگان
  • آخرین خبر این که پس از انعکاس خبر شما آقایان به خودشان امدند و گویا دارند یه کارهایی انجام می دند.شورای شهر فریدون کنار نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد.آخه همه اموزش پرورشی هستن و هرکسی اعتراض می کنه می خوان از شهر بندازنش بیرون
  • چرا فرمانداری رفتن بایستی می رفتن شورا شهر و بهشون می گفتند چطور یک کیلومتری خونه اون ها آسفالتو زیباسازی شده اما مردمی که به اونا رای دادن این جوری به حقشون برسند؟
  • در این مورى حق با شهروندان است و باید به مشکل آنان جواب داد
  • ادامه مطلب ...

    فرماندار چالوس : آغاز به‌کار ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس

    شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، مهندس سیدقدیر رضایی صبح امروز در نخستین جلسه ستاد انتخابات شهرستان چالوس اظهار داشت: اعضای ستاد انتخابات شهرستان چالوس باید توجه داشته باشند که انتخابات باید بر اساس امانت‌داری، دینداری و رقابت سالم برگزار شود.


    رئیس ستاد انتخابات شهرستان چالوس با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال ایجاد تنش و برهم زدن آرامش در کشور است، تصریح کرد: هیچ کس حق دخالت در امور انتخابات را ندارد و بر اساس قانون و هماهنگ با ستاد انتخابات استان و کشور فعالیت‌ها را پیگیری خواهیم کرد.
    نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: انتخابات یک پروژه سنگین است که اعضای ستاد انتخابات باید با صبر و بردباری و هماهنگ با رئیس و دبیر ستاد انتخابات برنامه‌های اجرایی را پیش ببرند.وی تاکید کرد: قانون‌گرایی یک اصل مهم در انتخابات است و همه ما موظف هستیم تا بر اساس قانون عمل کرده و برنامه‌های نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان را پیگیری کنیم.
    میرقدیر رضایی افزود : با تبلیغات زودرس انتخاباتی در سطح شهرستان برخورد می‌شود و نباید برخلاف مقررات عمل شود.
    ادامه مطلب ...

    معاون و مشاور ویژه ی اسفندیار رحیم مشایی ، رییس میراث فرهنگی شد

    شمال فردا :  مراسم  معارفه "سید حسن موسوی" ( نام شناسنامه ای، میرحسن موسوی ) رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری روز دوشنبه با حضور "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری برگزار  شد.

    http://img.irna.ir/1390/13901026/1013143/N1013143-1792515.jpg

    http://img.irna.ir/1390/13901026/1013143/N1013143-1792516.jpg

    http://img.irna.ir/1390/13901026/1013143/N1013143-1792517.jpg

    ادامه مطلب ...

    خبر فوری : شرایط پس از زلزله در تمامی مناطق عادی است

    شمال فردا : محمد مهدوی، فرماندار شهرستان بابل در گفتگوی اختصاصی با سایت استانداری گفت: ، زمین لرزه چهارشنبه شب درمرزی کلای بابل خسارتی نداشت و هم اکنون شرایط پس از زلزله در تمامی مناطق بابل عادی است.وی گفت: با وقوع زلزله اکیپی از ستاد مدیریت بحران بابل، عازم محل کانونی زلزله شدند.

    مهدوی افزود: هم اکنون نیروهای امدادی، بهداشت، تیم امداد رسان گاز، برق وآب به منطقه مرزیکلا بابل اعزام شدند و در منطقه مستقر شدند. قربان پور، بخشدار بابلکنار نیز در گفتگو با سایت استانداری گفت: هیچ خسارت جانی بر اثر وقوع زمین لرزه در منطقه اتفاق نیافتاده است.

    وی گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت مالی که براثر وقوع این حادثه اتفاق افتاده باشد گزارش نشده است. بخشدار بابلکنار افزود: تمامی راه های روستایی وشهری مناطق این بخش باز است و مشکلی نیز در زمینه اتصال برق ، مخابرات، گاز وآب وجود ندارد.

    خبر فوری : زمین لرزه ای مازندران را لرزاند

    شمال فردا :  مقارن با 20:44 دقیقه دیشب، زمین لرزه ای با قدرت 4/8 ریشترتمامی مناطق در استان مازندران را لرزاند.
    به گفته هادی خنجری ، مدیرکل بحران استانداری مازندران این زمین لرزه اکثر شهرهای استان مازندران احساس شده است ومرکز آن در منطقه مرزی کلا، بین بابل و لفور سوادکوه بوده است.
    وی با اشاره به اینکه تا کنون چند پس لرزه نیز به وقوع پیوسته است تصریح کرد: قدرت این زلزله به حد‌ی بوده که در استان های سمنان وتهران نیز احساس شد .

    وی عرض جغرافیایی زلزله را 36/33 و طول شرقی آن را 52/78 اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گزارشی از تلفات مالی و جانی در شهرستان‌های مازندران اعلام نشده است.

    خنجری با اشاره به اینکه ممکن است پس لرزه های دیگری نیز به وقوع بپیوندد بیان داشت: تمامی نیروهای امدادی مازندران در آماده باش کامل هستند با این حال این زمین لرزه شامگاهی بسیاری از ساکنان را ترسانده است.

    یادآور می شود موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران قدرت این زمین لرزه را بیش از پنج ریشتر اعلام نمود.

    آمار کاندیداهای ثبت نام کننده استان گیلان به تفکیک حوزه و مقایسه

    شمال فردا : به گزارش سایت انتخابات مجلس نهم ، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ روز سوم دی‌ماه آغاز شد و تا ساعت ۱۷ نهم دی‌ماه به صورت همزمان در سراسر استان گیلان ادامه داشت؛ بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در طول این هفته استانداری و فرمانداری ها کار ثبت نام از کاندیداها را انجام دادند تا سرانجام 200 نفر برای رقابت در انتخابات مجلس نهم در استان گیلان ثبت نام کنند. جدول زیر تعداد کاندیداهای ثبت نامی در هر حوزه را نشان می دهد.

    ادامه مطلب ...

    رهبر معظم انقلاب : حضور مردم در انتخابات دشمن‌شکن خواهد بود

    شمال فردا : رهبر معظم انقلاب انتخابات را عرصه نمایش حضورمردم دانستند و تاکیدکردند: ازمدتها قبل از مرکز و قرارگاه فرماندهی جبهه کفر و استکبار تا پادوها و پیاده نظام این جبهه تلاش کردند حضورمردم درانتخابات کمرنگ باشد اما به لطف و فضل الهی، حضورمردم در این انتخابات دشمن شکن خواهد بود.  

     

    ایشان تأکید کردند: بر خلاف تصور و تحلیل های جبهه استکبار، نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابی طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد و به لطف و فضل الهی حضور مردم در انتخابات آینده مجلس به عنوان یکی از مظاهر دخالت مردم در سرنوشت کشور، حضوری پرشور و دشمن شکن خواهد بود و همه مسئولان و نامزدها نیز وظیفه دارند که با پایبندی کامل به قانون، زمینه یک انتخابات سالم و رقابتی را بوجود آورند.

    «صبر و بصیرت» دو عامل مهم برای استمرار موفقیت ها و پیروزی ملتها

    در این دیدار که همزمان با سالروز قیام مردم قم در نوزدهم دی سال ۱۳۵۶، برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای، این حرکت ماندگار مردم قم را به مثابه جرقه ای در فضای بشدت خفقان آمیز و اختناق آور دوران رژیم ستمشاهی دانستند و افزودند: این قیام سرآغاز حوادث گوناگون بعدی و سلسله اربعین ها در کشور شد و حادثه نوزدهم دی قم، در واقع زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی، ایستادگی مردم ایران و شکسته شدن ابهت پوشالی امریکا و رژیم صهیونیستی، الگو شدن ملت ایران و در نهایت شکل گیری بیداری اسلامی و حوادث مهم و سرنوشت ساز منطقه بود.ایشان «صبر و بصیرت» را دو عامل مهم برای استمرار موفقیت ها و پیروزیهای ملتها برشمردند و خاطرنشان کردند: ملت ایران تجربه بزرگ موفقیت های ناشی از بصیرت و صبر را در مقابل چشم ملتهای دیگر قرار داده است.رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بصیرت یعنی گم نکردن راه و هدف و گرفتار بیراهه ها نشدن و صبر هم به معنای ایستادگی قاطعانه نسلهای پی در پی در مسیر است و هنر انقلاب اسلامی این بوده است که مردم در مدت بیش از سی سال، این دو عامل را حفظ کرده اند.

    حضرت آیت الله خامنه ای تقویت بصیرت و صبر و استمرار موفقیتها و زنجیره های اقتدار ملت ایران در مقابل زورگویی و زیاده خواهی های جبهه کفر و استکبار را منوط به دو عامل دیگر دانستند و افزودند: ایستادگی قاطعانه هویت جمعی نظام اسلامی بر اصول و منحرف نشدن از آنها و همچنین حضور هوشمندانه مردم در صحنه، موجب می شود که هیچیک از توطئه ها و کیدهای دشمن تأثیرگذار نباشند.ایشان با اشاره به تلاش گسترده و متراکم جبهه استکبار به سردمداری امریکا و صهیونیستها برای تضعیف این دو عامل، خاطرنشان کردند: با وجود همه تلاشها، این دو عامل همچنان وجود دارد و به لطف خداوند در آینده هم خواهد بود.

    رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر این دو عامل از هم جدا می شدند، قطعاً، موفقیتهای نظام اسلامی دچار اختلال می شد، زیرا اگر مسئولان و مدیران نظام مصمم باشند اما مردم در صحنه نباشند، کارها پیش نمی رفت، همانگونه که اگر مسئولان و مدیران نظام دچار تردید می شدند، این موضوع در فهم و درک و تصمیم گیری آنان در مقابل لشکر کفر و ضلالت، تأثیرگذار بود و نظام دچار اختلال می شد و به دنبال آن نیز مردم از صحنه خارج می شدند.

    ملت ایران امروز در شرایط بدر و خیبر قرار دارد

    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به توسل جبهه استکبار به همه ترفندها و روشها برای ایجاد رخنه و تردید در اراده مسئولان و همچنین مأیوس کردن مردم، تأکید کردند: مقامات غربی بارها تکرار کرده اند که هدف از تحریم ها و فشارها بر ضد ایران، خسته و از صحنه خارج کردن مردم و وادار کردن مسئولان به تجدید نظر در محاسبات خود است، اما آنها اشتباه می کنند و به هدف خود نخواهند رسید زیرا این روسیاه های بد محاسبه گر، تصور می کنند نظام اسلامی در شرایط شعب ابی طالب است، در حالیکه ملت ایران امروز در شرایط بدر و خیبر قرار دارد.

    ایشان افزودند: در شرایطی که ملت ایران با سرافرازی به بسیاری از مراحل پیروزی دست پیدا کرده است و نشانه های پیروزی های جدید را نیز به چشم می بیند، جبهه استکبار تلاش دارد با ترساندن مردم و مسئولان از تحریم ها، در اراده آنان اختلال ایجاد و مردم را از صحنه خارج کند، در حالیکه ملت ایران این راه پرافتخار را با بصیرت انتخاب کرده است و برای پیمودن آن مجاهدت فراوان کرده و خون عزیزترین های خود را نثار کرده است.

    حضور مردم در این انتخابات دشمن شکن خواهد بود

    رهبر انقلاب اسلامی حرکت مستمر ملت ایران در مسیر رسیدن به قله ها را متوقف ناشدنی خواندند و خاطرنشان کردند: دشمن در حالی قصد دارد در عزم و اراده مردم و مسئولان رخنه ایجاد کند که اقتدار و توانایی های امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با ۲۰ و یا ۳۰ سال پیش قابل مقایسه نیست و هیمنه ظاهری جبهه استکبار در سالهای گذشته نیز، اکنون جای خود را به ضعف و ناتوانی روزافزون داده است.حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اراده مسئولان برای حرکت در مسیر الهی، دین و سعادت دنیا و آخرت، مستحکم است و مردم نیز همواره پای ثابت این حرکت عظیم خواهند بود.

    ایشان، انتخابات را یکی از عرصه های نمایش حضور مردم دانستند و خاطرنشان کردند: از مدتها قبل، از مرکز و قرارگاه فرماندهی جبهه کفر و استکبار گرفته تا پادوها و پیاده نظام این جبهه در داخل و خارج، تلاش گسترده ای بکار گرفته شده تا حضور مردم در انتخابات مجلس کمرنگ باشد اما به لطف و فضل الهی، حضور مردم در این انتخابات دشمن شکن خواهد بود.

    انتخابات سال ۸۸ یادآور بهترین و بدترین خاطره ها

    رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه انتخابات موجب نشاط جدید و دمیده شدن خون تازه در پیکره نظام اسلامی خواهد شد، افزودند: عرصه انتخابات در کنار این ویژگیهای برجسته و مهم، آفت هایی هم دارد که باید مراقب بود این آفت ها پیش نیایند. حضرت آیت الله خامنه ای انتخابات سال ۸۸ را یادآور بهترین و بدترین خاطره ها دانستند و تأکید کردند: بهترین خاطره ها، حضور عظیم و خیره کننده چهل میلیونی مردم در پای صندوقهای رأی بود و بدترین خاطره ها مربوط به «جرزنی های» سیاسی برخی افراد ناباب، نادان و بعضاً معاند، در انتخابات بود.ایشان با تأکید بر اینکه در هر انتخاباتی ممکن است عده ای معترض باشند، خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی، قانون، راه را معین کرده است، اما در انتخابات سال ۸۸ عده ای راه قانون شکنی، تحمیل هزینه به کشور و مردم، شاد کردن دشمن، و اجرای برنامه های مورد نظر دشمن را برگزیدند ولی راه به جایی نبردند زیرا مردم در صحنه بودند و تا زمانی که ملت در صحنه است، هیچکس در کشور، نمی تواند، کارهای خلاف قانون را به پیش ببرد.

    رهبر انقلاب اسلامی قضایای بعد از انتخابات سال ۸۸ را یک تجربه و درس، خواندند و افزودند: انتخابات مظهر حضور مردم و نتیجه آن، مظهر خواست و رأی مردم است و همه باید به آن احترام بگذارند.حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی خاطرنشان کردند: رقابت غیر از خصومت و تهمت زنی متقابل است، رقابت به معنای اثبات خود با نفی دیگران نیست. رقابت، دادن وعده های خلاف قانون، برای جلب نظر مردم نیست.

    لزوم رعایت آداب و شروط انتخابات سالم

    ایشان همه مجریان و مسئولان، و نامزدها را به رعایت آداب و شروط انتخابات سالم فراخواندند و افزودند: مجریان برگزاری انتخابات اعم از دولت و وزارت کشور و همچنین شورای نگهبان باید تمام تلاش خود را برای امانت داری رأی مردم و برگزاری انتخاباتی سالم انجام دهند و همه بدانند هیچ چیزی بالاتر از قانون نیست.

    رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری برگزاری بیش از ۳۰ انتخابات سالم در ۳۲ سال گذشته، خاطرنشان کردند: در انتخابات مختلف، چه در زمان حیات امام (ره) و چه بعد از ایشان، هیچ موردی که انتخابات را ناسالم کرده و یا نتیجه آنرا تغییر داده باشد، وجود نداشته و همان رأی و انتخاب مردم، واقع شده است.حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنان خود نکاتی را درخصوص نامزدهای انتخابات گوشزد کردند و از همه مردم خواستند این نکات را به دقت دنبال کنند.

    ارتباط نامزدها با مراکز ثروت و قدرت بسیار مخرب است

    ایشان افزودند: نامزدها باید با قصد خدمت وارد عرصه انتخابات شوند زیرا اگر کسانی با هدف قدرت طلبی و بدست آوردن ثروت و یا انگیزه های ناسالم دیگر وارد انتخابات شوند، به مردم و کشور خدمت نخواهند کرد.

    رهبر انقلاب اسلامی، ارتباط نامزدها با مراکز ثروت و قدرت را بسیار مخرب دانستند و خاطرنشان کردند: این، همان شیوه ای است که در باصطلاح دموکراسی های دنیا بویژه در امریکا مرسوم است و نامزدها با حمایت مالی کمپانی ها، شرکتها و افراد ثروتمند، وارد انتخابات می شوند و بعد از پیروزی در انتخابات نیز وامدار این افراد هستند و به جای خدمت به مردم، در جهت منافع صاحبان قدرت و ثروت، قانون وضع می کنند.حضرت آیت الله خامنه ای استفاده از بیت المال برای انتخابات را یکی دیگر از نکاتی دانستند که مردم باید بشدت در مورد آن حساس باشند.

    استفاده از بیت المال در انتخابات اشکال مضاعف دارد

    ایشان افزودند: استفاده از بیت المال در انتخابات اشکال مضاعف دارد، ضمن آنکه هر فردی را هم نمی توان براحتی متهم به اینگونه مسائل کرد. ایشان مردم را به دقت و حساسیت در انتخاب نامزدها فراخواندند و تأکید کردند: برای تشخیص درست دو راه وجود دارد : یا انسان خودش تحقیق کند و به نتیجه برسد و یا استفاده از نظرات افرادی که بین انسان و خدا حجت ایجاد می کنند.رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند با لطف خداوند و حضور پرشور مردم و انتخاب درست آنان، مجلسی در شأن نظام اسلامی تشکیل شود.

    حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات مجلس را برای ملتهای اسلامی نیز مهم و تأثیرگذار خواندند و افزودند: به همین دلیل است که دستگاههای خبیث استکبار اعم از امریکا، انگلیس ، صهیونیستها و دیگران تلاش دارند تا این انتخابات را مخدوش و برای ملتهای دیگر مأیوس کننده جلوه دهند.ایشان تأکید کردند: ملت ایران در زمینه انتخابات و انقلابی بودن، پیشکسوت ملتها است و قطعاً نگاه ملتهای دیگر ، به این انتخابات دوخته شده است.

    محمدآقامیری تازه آمده، اما 4 تا ماشین عوض کرده است!!!

    شمال فردا : محمدآقا میری ، عضو همیشه مدعی شورای شهر ساری ، که بعد از گیر سه پیچ به شهردار ساری ، امروز پاچه ی همه همکاران شورای شهری خود را هم گرفت ، که در این جلسه مورد سوال همکاران خود قرار گرفت و کم آورد! محمد آقا میری که برعکس ظاهری که دارد ، نصفش زیر زمین است ، به عنوان عضو علی البدل ، وارد شورا شد . شنیده شده هنوز نیامده پسر خود را بدون مجوز به شهرداری آورد. از نزدیکان و اقوام خود هم تا توانست به شهرداری آورد. درگیری او با شهردار هم به خاطر نیاوردن فرزند دیگرش به شهرداری بود . هنوز از راه نرسیده ، 4 ماشین مدل بالا ، عوض کرد و به کلی به زندگی خود صفا داد. حال این همه نقش بازی کردن و خود را خدمتگزار و صادق نشان دادن و مردم را نادان تصور کردن ، چه سودی برایش دارد ، خدا میداند. مشروح این جلسه را باهم می خوانیم.  

    فرامرز نقیبی در جلسه علنی یکشنبه شب شورای شهر ساری، اظهار داشت:  ارائه نشدن بودجه همه گیر شده است.وی با بیان اینکه بودجه شهرداری باید تا پایان آذرماه به شورا ارائه می شد، اضافه کرد:شهرداری هم مانند دولت هنوز بودجه ارائه نکرده است.

     

    *مجسمه ها قبل از عید نصب شود

    جمال باقری در جلسه علنی شورا اظهار داشت:سال گذشته جز در موارد خاص، بودجه فرهنگی نداشتیم.وی با اشاره به راه اندازی اداره فرهنگی شهرداری ساری تصریح کرد: این اداره نیازمند بودجه مستقل است. این عضو شورا یادآور شد: در اختصاص بودجه ، اولویت بندی ها لحاظ شوند. وی خاطرنشان کرد: تا قبل از ایام نوروز ، مجسمه های جمع آوری شده از میدان امام (ره) در محل دیگری از سطح شهر نصب شوند. 

    *جلسات کمیسیون ها صوری ست

    دیگر عضو شورای شهر ساری در این نشست ، جلسات کمیسیون ها و شورا را صوری خواند. محمدآقامیری با بیان این که جلسات کمیسیون به صورت مستقل و مجزا برگزار نمی شود، ادامه داد: اما اعضا حق جلسه را کامل دریافت می کنند.

    *ماهی 928 هزار تومان می گیریم

    نقیبی در این رابطه با بیان اینکه اعضای شورا ماهانه 928 هزار تومان حق جلسه دریافت می کنند، افزود: اگر کار نکردیم کوفت مان شود. رییس شورا با اشاره به اینکه تصور سازمان بازرسی بر این بود که هر یک از اعضای شورا ماهانه حدود پنج تا شش میلیون تومان حقوق دریافت می کنند ، تصریح کرد:بعد متوجه شدند میزان دریافتی ما چقدر است.

    نقیبی یادآور شد: شاید جلسات کمیسیون ها را با آرم و سربرگ برگزار نکردیم اما همه مسائل و نامه ها بررسی شد.

    آقامیری چهارتا ماشین عوض کرده عضو دیگر شورای شهر ساری با بیان اینکه آقامیری ما را از راه اصلی خارج می کند، گفت: این روش درستی نیست.

    سید علی بهروش خطاب به آقامیری خاطرنشان کرد: تازه آمدی اما چهارتا ماشین عوض کردی، چرا ماشین گرفتی؟ حرفی از شرع نزن.

    وی افزود:آقامیری تمام وقت جلسه را به خودش اختصاص می دهد و از روزی که آمده فقط سر و صدا ایجاد کرده است.

    در این لحظه درگیری لفظی بین برخی اعضای شورا و آقامیری درگرفت.

    آقامیری در همین حین که لحظات پایانی جلسه شورا بود، صحن علنی را ترک کرد.

    نقیبی گفت:اینجا شورا نیست ، ظاهرا میدان جنگ است.

    *جلسات شورا صوری نیست

    باقری در بخش دیگری از سخنان خود و در واکنش به صحبت های آقامیری که جلسات شورا را صوری عنوان کرده بود، اظهار داشت: جلسات شورا به هیچ عنوان صوری نبوده و این جلسات و جلسات کمیسیون ها در امتداد یکدیگر برگزار می شوند. وی با بیان اینکه شکل و شمایل اعضای شورا در چندماه اخیر تغییر کرده ، ادامه داد: هماهنگی که اعضای پیشین داشتند ، اکنون وجود ندارد. باقری با اشاره به اینکه به ندرت پیش آمده که نامه های مردمی بیش از یک هفته در شورا توقف داشته باشد، گفت: به همه نامه ها پاسخ می دهیم.

    وی یادآور شد: قبول ندارم که جلسات شورا صوری بوده و این یک اتهام به شورا است.باقری با اشاره به اینکه در شورای سوم برای نیروهای خدماتی شورا هم احترام قائل هستیم و مانند خانواده خود می دانیم ، خاطرنشان کرد: اما یکی از اعضای شورا به صورت مکتوب به مسئول دفتر شورا توهین و بی حرمتی کرده است.نقیبی در پایان گفت: انتهای جلسه را از ابتدا می دانستم و برای همین بارها خواستم سکوت کنید. 

    نکات مهم و حاشیه های جلسه :

    * چند دقیقه از زمان جلسه این هفته شورا به بحث و تبادل نظر در مورد تهاتر گذشت.

    * وقتی نقیبی خطاب به شهردار اعلام نمود که چرا به مصوبه شورا در مورد تخفیف به جانبازان با اعلام فرمانداری ساری مبنی بر مغایرت با قانون عمل نمود و این خلاف بوده است شهردار ساری به وی گفت: شما اعضای شورا با ما ، در این تخلف شریک می باشید !

    * مهدی احمدی غایب امروز جلسه شورا بوده است.

    * حجازی با اعلام نقیبی مبنی بر اینکه شهردار به علت بیماری نوبت دکتر دارد جلسه شورا را در ساعت ۱۶و ۳۰ دقیقه ترک نمود.

    * بهروش در بخشی از سخنان خود خطاب به آقامیری گفت: شما با نوع سخنرانی خود جلسه شورا را از مسیر خود دور نموده و سعی در مطرح نمودن خود دارید و دیر آمده و می خواهید برای خودتان جای باز کنید.

    آقامیری در پاسخ به این سخن بهروش گفت: من اگر دیر به جمع شما پیوستم تقصیر من نبوده و خدا لعنت کند کسانی را که زمان انتخابات شورا مسبب آن شدند و بعدا از من تقاضای حلالیت نموده اند.

    * آقامیری با بیان اینکه باید حق الزحمه ای که از جلسات شورا و کمیسیون ها دریافت می نماییم حلال باشد تصریح نمود:هر عضو شورا هر ماه ۹۲۸ هزار تومان دریافت می نماید.

    * نقیبی در بخشی از زمان جلسه گفت: متاسفانه آقایان باقری و آقامیری احترام اعضای دیگر شورا و حتی همدیگر را نگه نمی دارند.

    * نقیبی این را هم اضافه کرد : اینجا شورا نیست ، ظاهرا میدان جنگ است

    * چند دقیقه اززمان جلسه امشب شورا به مجادله بین آقامیری و بهروش در مورد موارد خاصی اختصاص یافت.

    * آقامیری در بخشی از سخنان خود خطاب به بهروش گفت: اگر ساکت بنشینم و حرف نزنم و از حقوق مردم دفاع نکنم آدم خوبی هستم اما اگر از حقوق مردم دفاع کنم آدم خوبی نیستم ؟

    * آقامیری همچنین در بخشی از صحبت های خود خطاب به نقیبی ، قسم داد و گفت : حقیقتی را که از شورا و شهرداری میدانی بگو تا عذاب وجدان نداشته باشی.

    * آقامیری در ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه با حالت ناراحت جلسه شورا را ترک نمود.

    * نقیبی در ادامه جلسه خطاب به باقری اظهار داشت: شما و آقامیری بر ضد هم سخنرانی نموده و جلسه شورا را به میدان جنگ تبدیل نموده اید و من می دانستم که جلسه امروز شورا با ناراحتی به پایان می رسد.

    ادامه مطلب ...

    مجسمه‌های گم‌شده ساری پیدا شدند!!!

    شمال فردا : به گزارش فارس ،عضو شورای شهر ساری گفت: تا قبل از ایام نوروز، مجسمه‌های جمع‌آوری شده از میدان امام (ره) در محل دیگری از سطح شهر نصب شوند.

    جمال باقری در جلسه علنی یکشنبه شب شورای شهر ساری، اظهار داشت: سال گذشته جزء در موارد خاص، بودجه فرهنگی نداشتیم.وی با اشاره به راه‌اندازی اداره فرهنگی شهرداری ساری، تصریح کرد: این اداره نیازمند بودجه مستقل است.

    باقری یادآور شد: در اختصاص بودجه، اولویت‌بندی‌ها لحاظ شوند. وی خاطرنشان کرد: تا قبل از ایام نوروز، مجسمه‌های جمع‌آوری شده از میدان امام (ره) در محل دیگری از سطح شهر نصب شوند.‌وی با بیان اینکه شکل و شمایل اعضای شورا در چند ماه اخیر تغییر کرده است، ادامه داد: هماهنگی که اعضای پیشین داشتند، اکنون وجود ندارد. 

    باقری با اشاره به اینکه به ندرت پیش آمده که نامه‌های مردمی بیش از یک هفته در شورا توفق داشته باشد، گفت: به تمام نامه‌ها پاسخ می‌دهیم. وی یادآور شد: قبول ندارم که جلسات شورا صوری بوده و این یک اتهام به شورا است.باقری با اشاره به اینکه در شورای سوم برای نیروهای خدماتی شورا هم احترام قائل هستیم و مانند خانواده خود می‌دانیم، خاطرنشان کرد: اما یکی از اعضای شورا به صورت مکتوب به مسئول دفتر شورا توهین و بی‌حرمتی کرده است.

    آمار کاندیداهای ثبت نام کننده استان مازندران به تفکیک حوزه

    شمال فردا : به گزارش سایت انتخابات مجلس نهم، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ روز سوم دی‌ماه آغاز شد و تا ساعت ۱۷ نهم دی‌ماه به صورت همزمان در سراسر استان مازندران ادامه داشت؛ بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در طول این هفته استانداری و فرمانداری ها کار ثبت نام از کاندیداها را انجام دادند تا سرانجام 129 نفر برای رقابت در انتخابات مجلس نهم در استان مازندران ثبت نام کنند. جدول زیر تعداد کاندیداهای ثبت نامی در هر حوزه را نشان می دهد.

    ادامه مطلب ...

    شیرین کاری جدید شبکه طبرستان برای جذب مخاطب!!

    شمال فردا: به گزارش دریا نیوز، شبکه طبرستان در راستای بی توجهی به خواسته های مازنی ها در زمینه های مختلف، گاف دیگری داد که موجب اعتراض مردم مازندران شد.  

     

    به گزارش دریانیوز، شبکه طبرستان برای جلب رضایت جوانان و ورزش دوستان استان !! دیدار کاله آمل مقابل شهرداری ارومیه را زنده پخش کرد.

    اما نکته قابل تامل دست اندرکاران این شبکه ، ادامه پخش این دیدار موقع اذان مغرب است تا شاید بتوان بدون قطع برنامه زنده ورزشی، نظر هواداران کاله را به دست آورد!!

    عدم قطع این برنامه در حالی در شبکه طبرستان اتفاق افتاده که پربیننده ترین مسابقات فوتبال از شبکه سوم سیما در هنگام اذان قطع می گردد.

    این حرکت موجب نارضایتی برخی از بینندگان مازنی شده و این سوال را مطرح می کنند که تا چه موقعی باید شیرین کاری های دست اندرکاران این شبکه و مدیر آن را شاهد باشند و تحمل کنند ؟

    آمار کاندیداهای ثبت نام کننده استان گلستان به تفکیک حوزه ومقایسه

    شمال فردا : ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ روز سوم دی‌ماه آغاز شد و تا ساعت ۱۷ نهم دی‌ماه به صورت همزمان در سراسر استان گلستان ادامه داشت؛ بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در طول این هفته استانداری و فرمانداری ها کار ثبت نام از کاندیداها را انجام دادند تا سرانجام 129 نفر برای رقابت در انتخابات مجلس نهم در استان گلستان ثبت نام کنند. جدول زیر تعداد کاندیداهای ثبت نامی در هر حوزه را نشان می دهد.

    ادامه مطلب ...

    نگاهی به عملکرد شهردار گرگان ؛ سفید یا سیاه؟!

    نگاهی به عملکرد شهرداری گرگان؛ سفید یا سیاه؟شمال فردا : عادت کرده ایم که گاه به خاطر منافع شخصی، به جهت همراه شدن با جمع و بعضی اوقات نیز به جهت منفی بافی، برخی اقدامات شایسته را نادیده گرفته و بر طبل سیاه بکوبیم.

    خلق و خوی خاص ما سبب شده، گاهی به جهت همراه شدن با موج، چشم ها را بسته و حقیقت را وارونه ببینیم و در این بین برای ما مهم نباشد که با این تفکر چه آسیبی به شهر و دیار ما وارد می کنیم.

    آری، عادت کرده ایم آدم ها را یا سیاه ببینیم یا سفید و در این بین ملاک ما جهت قضاوت درباره عملکرد افراد نه عمل آنها بلکه گفته ها و یا قضاوت هایی باشد که منشا آن سخنان و تحلیل هایی است که در پس پرده خود هدفی را دنبال می کند که مطمئنا" آن گرگان نیست.

    نگاهی به گذشته؛ چگونگی انتخاب شهردار گرگان

    شهرداری به عنوان تاثیرگذارترین نهاد در مدیریت شهری، نقش عمده ای در عمران و آبادانی شهر دارد. در این بین انتخاب شهردار مناسب برای یک شهر را میتوان یکی از مهم ترین وظایف شورای شهر دانست.

    نگاهی به گذشته و بررسی عملکرد شورای سوم شهر گرگان در انتخاب شهردار در اولین روزهای فعالیت این نهاد، پروسه پرماجرای تعیین شهردار شهر در آن روزها را برای ما یادآوری می کند.

    http://gorganpic.persiangig.com/image/MegamKe/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%DA%AF%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%20-%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%201319%20%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF%DB%8C.jpg

    تصویر : ساختمان بلدیه (شهرداری) گرگان- وبلاگ مِگم که (فرزاد فرحبخش)

    پیدا و پنهان داخل شورا، توصیه های از بیرون، برخی توافق ها و غالب شدن نگاه تسلط بر شهردار به جای ملاک قرار دادن تجربه و تخصص، و نیز انتخاب افرادی به جهت تکیه زدن بر منصب شهرداری با هدف عدم کاندیدا شدن آنها در انتخابات مجلس هشتم و جلوگیری از انشقاق رای آن گروه سیاسی، بیم بسیاری در بین گرگاندوستان به جهت ارجح شدن ملاک مصلحت شخصی و گروهی بر نفع عمومی شهر حاکم کرده بود.

    در این بین در گیر و دار تعیین شهردار و به بن بست رسیدن نسبی اعضا در این کلاف سردرگم و پیچیده، گزینه جدیدی از سوی عبدالرضا چراغعلی منتخب اول مردم در شورا برای شهرداری پیشنهاد شد؛ ابراهیم کریمی منتخب دوم مردم گرگان در انتخابات شورای سوم.

    کارنامه ابراهیم کریمی در مقایسه با دیگر کاندیداهای شهرداری گرگان پربارتر از دیگران بود. وی علاوه بر سابقه فعالیت در شهرداری تهران، با انتخاب شورای اول، چهار سال به عنوان شهردار گرگان فعالیت کرده بود و سپس در زمان شورای دوم شهر با عدم موافقت شورائیان با ادامه کار او در این مسئولیت و معرفی گزینه هایی همچون صادقلو و ایرجی، در جایگاهی بالاتر به عنوان معاون عمرانی استانداری به انجام وظیفه پرداخته بود.

    بالاخره پس از کش و قوسهای فراوان گزینه جدید با اقبال بیشتری مواجه شد و ابراهیم کریمی با رای مساعد اکثریت اعضا از بین شورائیان خارج و بر کرسی شهرداری گرگان تکیه زد.

    گذری بر عملکرد شهرداری در دوره فعالیت کریمی

    ابراهیم کریمی پس از تکیه بر این مسئولیت در مصاحبه های ابتدائیش از ایجاد تغییرات محسوس در شهر طی سه ماه آینده خبر داد. وعده ای که البته کریمی برای بیان آن کمی عجله کرده بود. دومین اشتباهِ از این دست کریمی در اقداماتی همچون نصب روزشمار افتتاح المان میدان بسیج و پارکینگ نعلبندان بروز کرد تا با عملی نشدن این افتتاح ها در زمان مقرر، او خود به دست خود بهانه هایی برای دیگران فراهم نماید.

    اما در این بین آرام آرام، تجربه کریمی خود را نمایان ساخت تا شهروندان تحول در شهر را که از ترمیم روکش های آسفالت شهر تا انجام اقدامات ضروری اما چند سال معطل مانده، متفاوت بود احساس نمایند.

    تملک ساختمان ها در گوشه و کنار شهر برای بازگشایی معابر جدید و خرید اراضی در جای جای شهر با هدف افزایش درآمد شهرداری از اقدامات ویژه کریمی در همان ابتدای کار بود که سبب ایجاد پشتوانه ای مناسب برای این نهاد به منظور انجام فعالیت های ویژه عمرانی و خدماتی شد.

    علاوه بر این ابتکارهای نشات گرفته از تجربه او سبب انجام کارهایی خاص در شهر با کمترین هزینه شد که یکی از نمونه های بارز آن خرید کارخانه پازل سازمان همیاری شهرداری های استان با قیمتی مناسب توسط شهرداری گرگان و تولید انبوه پازل جهت ترمیم پیاده روهای شهر (تنها با پرداخت هزینه کارگر پیمانکار) و فروش آن به دیگر شهرداری های استان با هدف درآمدزایی بود. بماند اینکه البته در این یک مورد خاص به جهت شیوه فنی کار و نظارت نامناسب نقدهایی به عملکرد پیمانکاران در ترمیم پیاده روها در روزهای ابتدایی وارد بود.

    در این بین با لحاظ این نکته که همچون هر نهاد و سازمانی نقدهایی نیز به عملکرد شهرداری گرگان وارد است، لیکن شهرداری در دوره جدید مدیریت کریمی سبب ساز انجام اقدامات عمرانی گسترده ای در جای جای شهر شد که نمی توان از کنار آنها بی تفاوت گذشت.

    به اقدامات انجام گرفته طی سال های اخیر که بسیاری از آنها به بهره برداری رسیده یا طی ماه های آینده افتتاح میشود توجه کنید؛ انتقال سایت زباله از منطقه گردشگری هزارپیچ به محل ایجاد شده و محصور در شمال گرگان، احداث کمربندی گرگان، احداث المان گرگان در میدان بسیج، ایجاد زمین ها و سالن های ورزشی متعدد همچون کابرن و امامرضا و جرجان و ...، احداث روگذر ترمینال، دیواره سازی رودخانه ها و اجرای پارک های ساحلی، بازگشایی معابر جدید به منظور کاهش بار ترافیکی، افزایش فضای سبز شهری، احداث تله کابین گرگان، تملک ساختمان های منابع طبیعی در ناهارخوران به جهت افزایش فضای عمومی مورد استفاده شهروندان، احداث پارکینگ های جدید در نعلبندان و شالیکوبی و ....، ایجاد پایانه مسافربری شرق گرگان، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، ساماندهی تپه قلعه خندان، احداث زیرگذرها، ایجاد پارک های محله‌ای و پارک بزرگ بانوان، آغاز به کار سازمان پارک ها و فضای سبز، و دهها اقدام ریز و درشت دیگر که اگر آنها را در کنار اقدامات نرم افزاری شهرداری گرگان همچون برگزاری جشن روز گرگان، جشنواره شهر ماندگار، تقویت و راه اندازی تیم های بسکتبال شهرداری و شهرداری نوین گرگان، جشنواره شهر الکترونیک و اقدامات ریز و درشت سازمان های وابسته همچون سازمان فرهنگی ورزشی که در گرگان از لحاظ عملکرد، غیرقابل مقایسه با نهادهایی همچون فرهنگ و ارشاد می باشد قرار دهیم، به خاص بودن عملکرد شهرداری گرگان در این دوره پی می بریم.

    درست آنکه در تئوری، انجام اقدامات مذکور جزو وظایف ذاتی شهرداری بوده و با توجه به ظرفیت های گرگان هر چند لازم اما کافی نیست، لیکن در مقایسه با گذشته و با لحاظ موانع پیش پای کریمی همچون روحیات خاص بسیاری از اعضای شورا، عدم توجه ویژه و پیگیری خاص نمایندگان گرگان به جذب اعتبارات، ازدیاد نیروهای تحمیلی به شهرداری به خصوص از زمان شورای دوم، و ...، این عملکرد قابل ستایش است.

    در این میان نمی توان از کنار اقدام اساسی شهردار گرگان و برخی اعضای شورا و البته معاونت عمرانی استانداری در قضیه مهم منطقه گردشگری هزارپیچ بی تفاوت گذشت. اقدامی که البته آیندگان قدر آن را بیشتر در می یابند.

    با آنکه به جهت افزایش جمعیت گرگان و گردشگرپذیر بودن این شهر، دیگر ناهارخوران در روزهای تعطیل گنجایشی برای علاقمندان به طبیعت نداشت و ضرورت ساماندهی مناطق گردشگری جدید همچون هزارپیچ احساس می شد لیکن فشار نزدیک به ۲۰ تعاونی مسکن دارای اراضی در هزارپیچ، امکان ایجاد هرگونه تاسیسات گردشگری را در این مکان از شهرداری می گرفت.

    در این بین تلاش شبانه روزی شهرداری در سایه حمایت مهندس عبدالرضا دادبود معاون عمرانی استانداری سبب انجام کاری بزرگ و واگذاری زمین های معوض به بسیاری از این تعاونی ها و آزاد شدن بخش بسیاری از زمین های هزارپیچ به جهت اجرای تاسیسات گردشگری در آنها شد.

    در ادامه کار شهرداری این روزها در حال رایزنی جدی با سرمایه گذاران بسیاری جهت ایجاد تاسیسات گردشگری و تفریحی و خدماتی در این محدوده زیبا و ایجاد زمینه لازم جهت جذب گردشگر و گذران مناسب اوقات شهروندان گرگانی بوده که البته نیاز است با توجه به خلا موجود در این زمینه در گرگان، شهرداری تا نهایی شدن این توافقات با جدیت به پیگیری خود ادامه دهد.

    نقدهایی بر عملکرد شهرداری

    در این بین نمی توان عملکرد کریمی را مثبت مثبت دید و از کنار برخی نقدهای وارده به او و نهاد تحت امرش بی تفاوت گذشت. نقدهایی که البته با توجه به گستردگی کار شهرداری و موانع موجود، طبیعی می نماید.

    الف- عدم استفاده از همه ظرفیت های نیروی انسانی شهرداری، وجود نیروهای سرگردان و کم کار و کارگریز در این نهاد

    ب- لزوم توجه بیشتر به زیباسازی شهری

    پ- ضرورت توسعه متوازن شهر

    ت- لزوم تقویت تواحی شهرداری

    ث- طولانی شدن روند اجرای برخی پروژه ها

    ج- عدم استفاده از همه پتانسیل های کسب درآمد

    چ- لزوم جذب بیشتر سرمایه گذاران

    ح- ضرورت آسیب شناسی برخی پروژه ها قبل از اجرا همچون پل هوایی میدان شهرداری و ...

    خ- ضرورت تکریم بیش از پیش ارباب رجوع در شهرداری

    د- لزوم توجه بیشتر به محلات بافت تاریخی شهر به عنوان سند هویتی این دیار با لحاظ کم کاری میراث فرهنگی در این زمینه

    ذ- ضرورت کاستن از تمرکز گرایی موجود در شهرداری

    ذ- ایجاد زمینه لازم برای اجرای پروژه گرگان ۱۴۰۴

    شهرداری گرگان و یک سال آینده

    بسیاری از پروژه های اساسی شهرداری گرگان هم اکنون در حال اجرا می باشد و با توجه به باقی ماندن تنها یک سال از عمر شورای سوم و به تبع آن فرصت محدود حضور کریمی در این مسئولیت و ناگزیر بودن تغییرات در این نهاد، ضروری است کریمی و یارانش برای باقی ماندن نام نیک از خود در حافظه گرگانیان، در ماه های باقیمانده با تمام توان به تکمیل پروژه های در حال اجرا و نیز اجرای پروژه های تاثیرگذار همچون تملک زمین دخانیات و ... بپردازند.

    بماند اینکه ضرورت دارد شهرداری که در زمینه های فرهنگی اقدامات قابل قبولی داشته به جهت اطلاع رسانی بهینه از فعالیت های خود و جلب بیش از پیش مشارکت عمومی، در آگاهی رسانی از عملکرد خود علاوه بر خواص، عموم جامعه را نیز به عنوان یکی از جوامع هدف اصلی مدنظر داشته باشد.

    سخن پایانی

    نمی توان عملکرد شهرداری را در این دوره سفید سفید یا سیاه سیاه ارزیابی کرد. این نهاد همچون دیگر نهادها عملکردی آمیخته به مثبت ها و منفی ها داشته است لیکن حجم اجرای پروژه های عمرانی شهرداری طی این چند سال به گونه ای بوده که میتوان از کنار برخی نواقص موجود گذشت. بماند اینکه منطقی است آن گاهی به فکر استیضاح یا ... شهردار باشیم که نیروهایی قدرتر از او برای تکیه بر این منصب داشته باشیم وگرنه هر اقدامی در این راستا بیش از منفعت برای شهر، با خود ضرر به همراه دارد. مطمئنا" کریمی شهردار کنونی گرگان فرشته نیست اما وجود او در این منصب در این روزها که بسیاری از شهرداری های کشور از تامین حقوق نیروهای خود عاجز هستند، با لحاظ جمیع جهات علی الخصوص تجربه وی و ...، یک نعمت بزرگ برای گرگان است. نعمتی که شاید قدر او در سال های آینده بیشتر برای شهروندان مشخص شود.

    در این میان چه بهتر این که کریمی در مدت باقیمانده از فعالیتش بیش از پیش به نقدهای کارشناسان و مشاوران شهری توجه کرده تا گرگان مستعد در ماه های آینده، گام هایی بلندتر به سوی توسعه بردارد./گزارش علی نصیبی