شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

ادیانی : نه هزینه کردم ، نه شام دادم و نه وعده دادم!!!

شمال فردا : به گزارش سایت شمال فردا ، در هفته های پایانی مجلس هشتم و در راهروهای مجلس به سراغ یکایک نمایندگان شمالی می رویم تا به عنوان " حسن ختام " گفتگویی غیر رسمی و خودمانی با آنان داشته باشیم . هر چند هنوز تا روزهای پایانی مجلس فرصت باقی است و بازهم از دیدگاههای این نمایندگان در " شمال فردا " خواهیم خواند اما در " حسن ختام " زنگ پایانی مجلس هشتم را به صدا درآوردیم ! تا ببینیم در دوره نهم کدام نمایندگان شمالی بر کرسی های سبز بهارستان جلوس می کنند ! 

در این فرصت به سراغ " سید علی ادیانی راد " که این روزها با ورود یک نامزد انتخاباتی همنام در حوزه اش ، خبرساز شده رفتیم تا گپ و گفتی صمیمانه داشته باشیم .

البته اگر چه هدف از سلسله گفت و گوهای " حسن ختام " پرداختن به عملکرد نمایندگان نیست اما نماینده قائم شهر ، سوادکوه و جویبار با زیرکی تمام از فرصت استفاده کرده و در چند پاراگراف به ارائه گزارش اقدامات خود پرداخت !!!

این گفتگو را با هم می خوانیم :

با میزان آراء تان در انتخابات مجلس هشتم شروع کنیم ؟ یادتان هست ؟!

رای اول را در حوزه انتخابیه داشتم . قریب پنجاه و هفت هزار رای

فکر می کردید انتخاب شوید؟

احساسم این بود که انتخاب می شوم اما این حد از آراء را نمی تئوانستم پیش بینی کنم.

روز اول در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، استرسی نداشتید؟

اصلا استرسی نداشتم

قبل از ورود به مجلس به چه کاری مشغول بودید؟

مدرس دانشگاهها و مراکز آموزش عالی وهم در وزارت آموزش و پرورش بودم

رشته تحصیلی تان چیست؟

دکترای حقوق عمومی

متولد چه سالی هستید؟

۱۳۳۸ - این سوال ر ا نپرسید زیرا هم نمایندگان و هم خانمها حساس هستند.

" سید علی ادیانی راد " چند فرزند دارد؟

دو فرزند دختر دارم که یکی از آنها لیسانس مهندسی گیاه پزشکی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم کشاورزی مازندران و دیگری هم فوق لیسانس و فارغ التحصیل دانشگاه الزهرا است .

ساکن تهران هستید؟

نصف هفته را تهران هستیم و نصف هفته را با خانواده در حوزه انتخابیه هستیم.

در تهران در کدام محله ساکن هستید؟

نزدیک محلاتی

ورود به سیاست چه طعمی دارد؟

مثل بقیه امور زندگی انسان است و بستگی دارد انسان چگونه خودش را تنظیم کند با مجموعه واقعیت های زندگی اش.اگر عالمانه ،متدینانه و واقع بینانه باشد قطعا برای فرد و جامعه هم مفید است.

بهترین و بدترین خاطراتتان در طول چهار سال نمایندگی ؟

خاطرات بد نداشتم ولی خاطرات خوب زیاد بود که یکی از این موارد در حوزه قانونگذاری بود .

برای اولین بار در بعد از انقلاب اسلامی و بعد از ملی شدن صنعت نفت توسط کمیسیون انرژی و با مدیریت بنده کارگروهی تشکیل شده بود برای تدوین قوانین نفتی تحت عنوان طرحهای سه قلوی نفتی که خودم نامگذاری کردم و" قل " اولش که در مجلس شورای اسلامی با رای بالایی رای آورد بسیار خوشخال شدم نه ا ز باب اینکه اینکار را کمیسیون انرژی و کارگروه بنده انجام داد بلکه از این بابت که مطمئن شدم ریل گذاری خوبی برای توزیع درآمد نفتی کشور و شاید شفاف سازی به شکل دقیق ،عالمانه و برای اولین بار بعد از ملی شدن صنعت نفت اتفاق افتاد.

بهترین کارهاییی که در این چهار سال برای حوزه انتخابیه تان انجام دادید؟

چند کار مهم بود یکی تقویت زیر ساخت ها در حوزه آب ،برق و گاز بود در حوزه انتخابیه بنده آب روستاهای ما مشکل داشتند ما در حقیقت کاری را پیگیری کردیم که آن هم نهضت آبرسانی به روستاهای بود که با مشکل آب مواجه هستند و در حوزه گاز چه در قائم شهر و چه در جویبار و چه سواد کوه مردم با افت فشار گاز مواجه بودند و با تامین اعتباری که صورت گرفته است و پیگیری های که بنده انجام دادم اعتبار خوبی برای تقویت زیر ساختها انجام شده است که خط لوله بیست و چهار اینج از شاه لوله اصلی که از کنار یکی از روستاهای حوزه انتخابیه ما رد می شد اما مردم از نعمت فشار قوی گاز محروم بودند برای گازرسانی استفاده شودو در بحث برق هم کارهای بسیار خوبی انجام شده است اعتبارت خوبی را توتنستیم از مدیران کشوری فراتر از اعتبارات اعتبارات ملی و استانی بگیریم.

در حوزه آب بویژه در شهرستان سواد کوه توانستیم مجوز انتقال آب از سد لفو ربه شهرهای زیرآب و پل سفید و دهستان لفور را بگیریم .

در حال حاضر انتقال گاز به شهر آلاشت در حال عملیاتی شدن است.

یکی از کارهای دیگری که فوق العاده برایم شیرین بود و همه اینها لطف خدا و همکاری قوی مدیران دستگاههای اجرای بود پیگیری مطالبات و حقوق از دست رفته بازنشستگان ذوب اهن در البرز مرکز ی شهسرتان سواد کوه بود که مجموعا د حوزه انتخابیه بنده هفت هزار نفر تلقی می شوند .

در ضمن یکی از کارهای دیگری که برایم شیرین بود این بود که با موافقت وزیر نیرو برای مازندارن تعرفه قیمت گذاری برق خانگی را از منطقه معتدل کشوری به منطقه چهار گرمسیری تغییر دادم .

بیشترین مراجعه کنندگانتان از کدام قشر و درخواستشان ؟

از همه اقشار هستند و مطالبه آنها غالبا مشکلات اداری ،اقتصادی و شغلی شان است .

از خودتان بعد از چهار سال نمایندگی مردم راضی هستید؟

من فقط آماری ارائه می دهم دیگر قضاوت با خودتان !

در حوزه قانون گذاری و نظارت که جزء وظایف اصلی نمایندگان است در بعد از انقلاب موفق ترین کارنامه نمایندگانی که برای دور اول از استان مازندران وارد مجلس شده اند از آن بنده است و از این بابت بسیار خوشحالم که جدای از عملکرد و پیگری های کار مردم و اعتباری است که برای حوزه انتخابیه کرده ام.

بالاخره نگفتید از خودتان راضی هستید یا نه ؟!

من درزمان تبلیغات برخلاف بسیاری از کاندیداها هیچ وعده ای به مردم ندادم و به مردم نگفتم به من رای دهید. اینکارها را برایتان انجام می دهم. بلکه به آنها گفتم اگر رای دهید در چهارچوب قانون اساسی و قوانین کشور عمل می کنم و از این بابت راضی ام و خدا را شاکرم.

من نه هزینه کردم و نه شام دادم و نه وعده دادم.

واقعا ؟! هیچگونه هزینه انتخاباتی نداشتید؟

بسیار کم و اندک . فکرمی کنم سرجمعی که در انتخابات دوره هشتم هزینه کردم زیر سه میلیون بود . دفاتر ستادی ما را مردم رایگان دادند و خود مردم مشارکت داشتند و هزینه های جانبی می کردند که اصلا نمی دانم چقدر بود و به همین دلیل من خیلی راحت بدون هیچ دغدغه ای در بین مردم حضور پیدا می کنم .

بعد ا زچهار سال از خودتان گلایه ای دارید؟

عذرخواهی از خدا و مردم عزیزم که مطمئنم آنچه که شان مردم و آن چیزی که لیاقت مردم خوب است نتوانستم در طراز لیاقت و شایستگی مردم ظهورو بروز داشته باشم.

راستی ! مردم چطور ؟ فکر می کنید بعداز چهار سال مردم از شما راضی هستند ؟

فکر می کنم اگر خدا راضی باشد مردم نیز راضی هستند و باید قضاوت را به ۱۲ اسفند بسپاریم.

و خانواده ؟ از شما راضی هستند؟

در اینجا از آنها تشکر می کنم زیرا همیشه همراه ،همپا و مشوق من بودند و بخشی از این گلایه ها طبیعی است و من همیشه این دغدغه و نگرانی را دارم که آیا به عنوان یک پدر، آن وقت را برای فرزندانم می گذارم یا نه و آیا آن حقوقی که شرع مقدس اسلام ،اخلاق وروابط عاطفی ماایرانیان می گوید در آن قالب عمل می کنم که فکر می کنم در این مورد کوتاهی دارم. اما احساسم این است که آنها راضی هستند زیرا این اعتقاد را دارم هر کار خیری که من انجام می دهم همه کسانی که زمینه آنرا فراهم کرده اند قطعا در ثواب آن شریک هستند.

" سید علی ادیانی راد " فردا را چگونه می بیند؟

آینده را می توان از چند منظر دید و بستگی به ذائقه فکری انسان و لایه های درونی انسان دارد . زمانی است انسان از لایه ای بد بینانه برخورادر است قطعا بدبینانه می یبیند اما زمانی است انسان می خواهد مفهومی را پاسخ دهد از منظر دین ،واقعیت ها و تجربه شخصی اش.

احساسم این است با توجه به واقعیت های موجود و نگاه اعتقادی و بنا به تجربه شخصی انسانها باید آینده شان را روشن ببینند نه ا زباب ساده لوحانه و آرمان گرایانه بلکه از باب اینکه نوع نگاه به اینده از منظر خوبی و امیدواری خودش انگیزه برای ساختن یک آینده روشن .

فکر می کنید مجددا انتخاب شوید؟

اگر فکر نمی کردم که رای نمی آورم که ثبت نام نمی کردم !

تایید صلاحیت که می شوید ؟

علی القاعده نباید مشکلی باشد . چون هر موقع شرکت کرده ام مشکلی نداشته ام.

ااگر مجددا توسط مردم انتخاب نشوید به چه کاری مشغول می شوید؟

من معلم هستم و به گچ و تخته و خودکار و دفتر و دانشجو و کلاس افتخار می کنم.

اولین کلمه یا جمله ای که با شنیدن این کلما ت به ذهن تان می رسد؟

شمال

زیبایی و عشق به اهل بیت

حوزه انتخابیه

محبت

خزر

ابهت

همسر

صبوری و محبت و همراهی

زن

همان که جد ما گفت " زن گل است "

اخلاق

زینت هر انسان

سیاست

لازمه اداره امور صحیح و تدبیر امور مردم

نمایدنده

موجودی مردمی و برآمده از آراء مردم و از جنس مردم

ریس مجلس

با ادب ، با سواد وصبور

ریس جمهور

کوشا،خستگی ناپذیر و مردیم

هیات ریسه

خدمتگذاران صادق

صحن علنی

روز قیامت

تذکر

امربه معروف و نهی از منکر

نطق

تجلی لیاقت ها و ظرفیت های فردی انسان و بیان کننده میزان دغدغه نماینده

فقر

مادر همه فسادها

قانون هدفمند سازی یارانه ها

جسارت ،خدمت و بعضا آسیب

معلم

همه چیز من

گچ

نماد سفیدی و پاکی

تخته سیاه

لوح صبور وسنگ صبور همه دانش ها

کلاس درس

محل رشد یافتن و آماده شدن برای خدمت و حضور در اجتماع و پذیرش مسئولیت های مهمتر

دودو کردن

بداخلاقی

سایت شمال فردا

هم شمالش خوب است و هم فردایش و یکی از سایت های است که همیشه می بینم چون سایت منصفی است.

یک توصیه دارم که در بحث فضای انتخابات منصفانه و عالمانه و مستقلانه ورود پیدا کند و آنچه را که هست و برای تنویر افکار عمومی در مسیر درست لازم است منتقل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد