شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

رضایی،فرماندارچالوس: سیل زدگان غرب مازندران نیازمند لباس و بخاری

شمال فردا: فرماندار شهرستان چالوس از خروج مناطق سیلزده از شرایط بحرانی خبر داد و گفت: آماده بازسازی مناطق سیلزده با کمک های هموطنان هستیم.

مهندس سید قدیر رضایی ، فرماندارشهرستان چالوس در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بروز سیل شرایط بسیار بحرانی را در منطقه به وجود آورده بود اما با تلاش نیروهای امدادی و ستاد بحران شهرستان و حمایت استاندار، معاون عمرانی استاندار و مدیران کل استان در حال حاضر شرایط عادی در منطقه حاکم است.وی تاکید کرد: تاکنون تلفات جانی در مناطق سیلزده نداشتیم و اعلام آمارهای مختلف در این زمینه کذب است.

میرقدیررضایی، فرماندارچالوس بیان داشت: با توجه به برگشت شرایط عادی در مناطق سیلزده روستایی و شهری از ادارات و نهادهای دولتی درخواست آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده را داریم.وی گفت: نیاز به فرش، موکت، لوازم خانگی اعم از گاز، بخاری، یخچال و لباس زنانه و مردانه داریم و چشم انتظار کمک هموطنان ایرانی هستیم.

فرماندار چالوس بیان داشت: نیروهای مردمی، بسیج، انتظامی و نظامی، هلال احمر، بهداشت و درمان، ستاد بحران و نیروهای ادارات و نهادها همچنان در مناطق سیلزده حضور دارند.

فرماندارنمونه مازندران بیان داشت: جلسات ستاد بحران شهرستان چالوس هر روز ساعت 18 در فرمانداری این شهرستان برگزار تا آخرین وضعیت اطلاع رسانی شود.

مهندس رضایی بیان داشت: در جهت کمک به تجهیزات سنگین خودرویی اعم از بیل مکانیکی، لودر از شهرداریهای شهرستانهای همجوار و حتی استان گیلان، تهران والبرز در خواست کمک شده است.

فرماندار شهرستان چالوس بیان داشت: اداره صنعت،معدن و تجارت به همراه مجمع امور صنفی به خوبی توانستند نسبت به بازرسی بازار اقدام و مانع افزایش قیمت شوند.

فرماندار سابق نوشهر گفت: یکی از نگرانیهای ما افزایش قیمت وسایل گرمایشی، پوشاک و چکمه با توجه به نیاز مردم مناطق سیل زده بود که  با حضور خوب و قابل تقدیر اداره صنعت، معدن وتجارت و مجمع امور صنفی  شاهد هیچگونه افزایش قیمت نبودیم.

میرقدیر رضایی، فرماندار جالوس بیان داشت: سیل در حوزه شهری در مناطق اشکار دشت، پالوجده، دهگیری، خزر،هتل ملک، دارمیشکلا،علویکلا، آبرنگ، چالوس محله و خیابان 17 شهریور خسارتهای زیادی برجای گذاشت.

رییس ستاد مدیریت بحران غرب استان مازندران تصریح کرد: در مناطق روستایی، سیل به روستاهای تازه آباد، مهدی آباد، سینوا، تجن کلا، ذوات، سنگ دره، اکبر آباد، علی آباد، خرمنه علی و سفلی و شهر آرا خسارت سنگینی وارد کرد. سیدقدیر رضایی بیان داشت: در شهر هچیرود سیل منازل مسکونی در حاشیه رودخانه هچیرود را دچار خسارت کرد.

سیدقدیررضایی، فرماندارچالوس از اختصاص دادن شماره حساب 118 بانک صادرات و 1033 بانک ملی جهت کمک به سیل زدگان شهرستانهای نوشهر و چالوس خبر داد. رضایی افزود: در حال حاضر بیشترین نیاز ما در بخش مناطق سیلزده پوشاک و وسایل گرمایشی و و لوازم خانگی است.

فرماندارشهرستان چالوس ادامه داد: وضعیت زندگی مردم برای ستاد بحران شهرستان از همه مسائل و مشکلات دیگر مهمتر است و لذا از همه هموطنان عزیز درخواست کمک داریم. وی ادامه داد: بروز چنین سیلی در 30 سال گذشته در این شهر بی سابقه بوده است.

فرماندار چالوس تصریح کرد: سیل تا کنون خسارت  زیادی در بخش زیربنایی و منازل مسکونی در این شهرستان برجای گذاشت.وی گفت: ستاد بحران و نیروهای امدادی همچنان در مناطق سیل زده حضور دارند و آمار برداری در حال انجام است.

فرماندار سابق شهرستان تنکابن گفت: یکی از عامل موفق در خروج از شرایط بحرانی مناطق سیل زده همراهی و صبوری مردم چالوس بود. سید قدیر رضایی اظهار داشت: از ساعات اولیه بروز سیل مردم در کنار مسئولان حاضر بوده و مساعدت های زیادی در جهت خروج از شرایط بحرانی داشتند.

همراهی و صبوری مردم چالوس عامل موثر در خروج از شرایط بحرانی سیل

فرماندار چالوس گفت: یکی از عامل موفق در خروج از شرایط بحرانی مناطق سیل زده همراهی ٰو صبوری مردوم چالوس بود.

سید قدیر رضایی در گفتگو با خبرنگار فارس افزود:از ساعات اولیه بروز سیل مردم در کنار مسئولان حاضر بوده و ماعدت های زیادی در جهت خروج از شرایط بحرانی داشتند.

وی ادامه داد:ستاد بحران استان و شهرستان با حضور خوب و موفق خود در مناطق سیل زده اقدامات مناسبی را انجام دادند. نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: از استاندار و معاون عمرانی استاندار که نگاه ویژه ای به مناطق سیل زده داشتند قدردانی می شود.

وی بیان داشت: مردم با صبوری و همراهی مسئولین نشان دادند که در همه شرایط یار ویاور مسئولان هستند.

رضایی درپایان گفت: امیدواریم هرچه سریعتر عملیات بازسازی مناطق سیل زده با حمایت و مساعدت مدیران استانی آغاز شود.

فرماندارچالوس :مناطق سیل زده از شرایط بحرانی خارج شد

فرماندار شهرستان چالوس از خروج مناطق سیل زده از شرایط بحرانی خبر داد و گفت: آماده بازسازی مناطق سیل زده هستیم.  

مهندس سید قدیر رضایی ؛ فرماندارچالوس ، در گفتگو با خبرنگار ما افزود: با توجه به اینکه بروز سیل شرایط بسیار بحرانی را در منطقه به وجود آورده بود اما با تلاش نیروهای امدادی و ستاد بحران شهرستان و حمایت استاندار،معاون عمرانی استاندار و مدیران کل استان در حال حاضر شرایط عادی در منطقه حاکم است.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تاکید کرد: تا کنون تلفات جانی در مناطق سیل زده نداشتیم و اعلام آمار های مختلف در این زمینه کذب است.وی بیان داشت:با توجه به برگشت شرایط عادی در مناطق سیل زده روستایی و شهری از ادارات و نهادهای دولتی درخواست آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده را دارم.

فرماندارنمونه مازندران گفت: نیاز به فرش ،موکت،لوازم خانگی اعم از گاز،بخاری،یخچال و لباس زنانه و مردانه داریم و چشم انتظار کمک هموطنان ایرانی هستیم.

فرماندارچالوس بیان داشت: نیروهای مردمی،بسیج،انتظامی و نظامی،هلال احمر،بهداشت و درمان،ستاد بحران و کلیه نیروهای ادارات و نهادها همچنان در مناطق سیل زده حضور دارند. 

مدیر نمونه ستاد بحران کشور بیان داشت: جلسات ستاد بحران شهرستان چالوس نیز هر روز ساعت 18 در فرمانداری این شهرستان برگزار می شود تا آخرین وضعیت اطلاع رسانی شود.

رضایی بیان داشت:در جهت کمک به تجهیزات سنگین خودرویی اعم از بیل میکانیکی،لودر و... از شهرداریهای شهرستانهای همجوار و حتی استان گیلان ، تهران والبرز در خواست کمک شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: اداره صنعت،معدن و تجارت به همراه مجمع امور صنفی به خوبی توانستند نسبت به بازرسی بازار اقدام و مانع افزایش قیمت شوند.

وی گفت: یکی از نگرانیهای ما افزایش قیمت وسایل گرمایشی،پوشاک و چکمه با توجه به نیاز مردم مناطق سیل زده بود که الحمداله با حضور خوب و قابل تقدیر اداره صنعت،معدن وتجارت و همچنین مجمع امور صنفی  شاهد هیچگونه افزایش قیمت نبودیم.

سیل در حوزه شهری در مناطق اشکار دشت،پالوجده،دهگیری،خزر،هتل ملک،دارمیشکلا،علویکلا،آبرنگ،چالوس محله و خیابان 17 شهریور خسارت های زیادی برجا گذاشت.

فرماندار چالوس تصریح کرد: در مناطق روستایی نیز سیل به روستاهای تازه آباد,مهدی آباد،سینوا،تجن کلا،ذوات،سنگ دره،اکبر آباد،علی آباد ،خرمنه علی و سفلی و شهر آرا خسارت سنگینی وارد کرد.

فرماندار نمونه کشور بیان داشت: در شهر هچیرود نیز سیل منازل مسکونی در حاشیه رودخانه هچیرود را دچار خسارت کرد .

فرماندار چالوس خبر داد:شنبه،معارفه ایوب صالحی،شهردار جدید چالوس

میرقدیررضایی، فرماندارشهرستان چالوس چالوس از معارفه ایوب صالحی بعنوان شهردار جدید شهر چالوس در روز شنبه هفته آینده خبر داد.

مهندس سید قدیر رضایی ، فرماندارچالوس، در گفتگو با خبرنگار شمال فردا گفت: بعد از قبول استعفای عباس ندرلو از شهرداری چالوس اعضای شورای شهر با 7 رای ایوب صالحی را بعنوان شهردار به استانداری معرفی کردند.

وی ادامه داد: استانداری نیز بعد از طی کردن مراحل اداری نسبت به صدور حکم ایوب صالحی بعنوان شهردار جدید چالوس اقدام کرد.

مهندس رضایی بیان داشت: از استاندار مازندران به جهت تسریع در صدور حکم شهردار چالوس با توجه به شرایط حاکم بر این شهر نهایت تقدیر را دارم.

وی گفت: با توجه به بروز سیل در شهر چالوس  خوشحالیم که ثبات مدیریت شهری نیز اتفاق افتاد تا شاهد خدمات رسانی بهتر و مطلوب تر در مناطق سیل زده باشیم.

بازدید استاندارمازندران از مناطق سیل‌زده غرب استان مازندران

"تقدیر استاندارمازندران از فرماندار شهرستان چالوس"  

 سیدعلی اکبر طاهایی، استاندار مازندران:

 از ساعت اولیه وقوع سیل با تدابیر بسیار عالی اندیشیده شده از سوی سیدقدیررضایی، فرماندار چالوس و ستاد بحران شهرستان مدیریت حاکم بر مناطق سیل‌زده صورت گرفت و عملکرد بسیار مطلوب مدیریت بحران شهرستان چالوس ، باعث شد که کشته ای نداشته باشیم

  

استاندار مازندران به همراه میرقدیررضایی، فرماندارشهرستان چالوس و بخشدار مرکزی چالوس از مناطق سیل‌زده شهرستان چالوس بازدید کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، سیدعلی اکبر طاهایی صبح امروز  در ابتدا با حضور در روستای تازه‌آباد چالوس از نزدیک از تعدادی خیابان، کوچه و منازل خسارت دیده بازدید کرد.

در این بازدید استاندار مازندران خطاب به فرماندار چالوس گفت: همانطور که همیشه دلسوزانه پیگیر بودید، از این پس هم باید به طور جدی از ساخت و ساز حاشیه رودخانه‌ها جلوگیریکرد.طاهایی بعد از بازدید از روستای تازه‌آباد از منطقه اشکاردشت در حوزه شهری بازدید کرد.

طاهایی در بازدید از منطقه اشکار دشت با توجه به تخریب مدرسه در حال ساخت در این منطقه در تماس تلفنی با مدیرکل نوسازی مدارس استان درخواست کرد تا نسبت به تغییر شکل هندسی این ساختمان اقدام کند.استاندار مازندران در منطقه اشکار دشت از تعدادی منازل مسکونی خسارت دیده نیز بازدید کرد.وی در دیدار با یکی از خانواده های سیل‌زده در این منطقه عنوان داشت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی ستاد بحران شهرستان و استان امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکلات موجود برطرف شود. 

* ارائه تسهیلات برای جبران خسارت

استاندار مازندران گفت: با تدابیر خوب ستاد بحران شهرستان چالوس تا کنون تلفات جانی ناشی از سیل نداشتیم.

وی افزود: از ساعت اولیه وقوع سیل با تدابیر اندیشیده شده از سوی فرماندار چالوس و ستاد بحران مدیریت حاکم بر مناطق سیل‌زده صورت گرفت.

وی ادامه داد: نماینده مردم چالوس و نوشهر نیز دیروز اقدامات مثبتی برای جبران خسارت سیل چالوس و نوشهر در تهران انجام دادند که مهم‌ترین آنها مکاتبه با رئیس مجلس شورای اسلامی، دیدار با وزیر کشور و اطلاع به رئیس جمهور از طریق معاون پارلمانی ایشان بوده است.

طاهایی بیان داشت: ستاد بحران استان با ریاست معاون عمرانی در فرمانداری چالوس تشکیل شد و نتیجه آن جلسه و بررسی گزارشات انجام شده در جلسه ستاد بحران صبح امروز که در فرمانداری نوشهر برگزار می‌شود رسیدگی می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: در بازدید که از ساعت 6 بامداد امروز از مناطق سیل‌زده در شهرستان چالوس داشتم واقعا مردم وضعیت سختی دارند اما امیدواریم با اعلام خسارت به دولت شاهد مساعدت‌های مسئولان در این بخش باشیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در شهرستان چالوس با قطعی گاز 12 هزار مشترک برخورد کرده بودیم با تلاش اداره گاز در حال حاضر همه مشترکان چالوسی از نعمت گاز برخوردار هستند.

طاهایی بیان داشت: با شناسایی میزان خسارت و افراد خسارت دیده امیدواریم با ارائه تسهیلات برای جبران خسارت گام برداریم.

وی در پایان گفت: مدیران کل استان تا برگشت شرایط عادی در مناطق سیل‌زده نظارت مستمری بر امور و اقدامات مربوطه دارند.

اوضاع درنوشهرو چالوس نگران کننده است/مردم به ارتفاعات پناه ببرند

بارندگی شدید که از روزگذشته در مناطق مختلف مازندران بویژه غرب استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد موجب جاری شدن سیل، آبگرفتگی واحدهای مسکونی و تجاری و اختلال در تردد خودروها شد.

به گزارش شمال نیوز ؛ به دلیل طغیانی شدن برخی از رودخانه ها از جمله ماشلک و گنداب رود، سطح وسیعی از مناطق مختلف شهرهای نوشهر و چالوس را آب همراه با گل و لای در برگرفته و به انسداد برخی راه های ارتباطی انجامیده است.

همچنین ایرنا از شهرهای نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر گزارش داد وضعیت بویژه در شهرهای نوشهر و چالوس به گونه ای است که عبور و مرورخودروها به دلیل آبگرفتگی معابرعمومی با مشکل رو به رو شده است.

هم اکنون بسیاری از خیابان های نوشهر از جمله خیابان فردوسی شمالی، بابا طاهر، محوراصلی نوشهر و چالوس، مناطق شهری بهجت آباد، هلستان، کشکسرا و اشکاردشت دچار آبگرفتگی شدید است و سرعت و حجم آب به حدی است که موجب زیرآب رفتن و جا به جایی برخی از خودروها درمعابراین شهرها شده است.

  

اهالی چالوس به ارتفاعات پناه ببرندمهندس سید قدیر رضایی، فرماندار چالوس هم دراین باره به فارس گفت: با جاری شدن سیل در شهرستان چالوس، وضعیت شهر و روستاهای بخش مرکزی بحرانی است. منطقه اشکار دشت، پالوج ده، کمربندی داخل شهر و روستاهای بخش مرکزی اعم از تازه آباد، مهدی آباد و گیل کلا شاهد آب‌گرفتگی شدید و مسدود شدن خیابان‌ها هستیم.

فرماندار نمونه مازندران ادامه داد: از ساعت یک بامداد با فراخوانی مسئولان شهرستان و بسیج کردن نیروها شرایط را بحرانی اعلام کرده و با تمام توان در صحنه حضور پیدا کردیم. اطلاع‌رسانی به موقع به اهالی مناطق آب گرفته برای پناه بردن به نقاط امن از اولویت‌های ستاد بحران شهرستان چالوس بود.
میرقدیررضایی گفت: از مسئولان استانی درخواست کمک شده تا نسبت به اعزام تجهیزات لازم و نیروی انسانی ماهر به این شهرستان اقدام کنند.

فرماندار چالوس گفت وضعیت اسفناک و نگران‌کننده است و اگر وضعیت بارندگی با این شدت ادامه داشته باشد خسارت‌های زیادی به اماکن عمومی و منازل مردم وارد می‌شود. تعدادی زیادی کامیون در لودر در مناطق آب‌گرفته شهر چالوس مستقر شدند تا در صورت نیاز به جابجایی مردم اقدام کنند. مردم در حال حاضر به مناطق بالادست و پشت بام منازل خود پناه بردند.

برگزار کننده چندین دوره کارگاههای مدیریت بحران در سطح استان، از استقرار تیم‌های امدادی در مناطق آب‌گرفته و سیل‌گیر این شهرستان خبر داد و گفت: وضعیت به شدتی بحرانی است که مانع امدادرسانی به موقع شده است.

مهندس رضایی گفت: نیروهای امدادی و بهداشت و درمان به صورت چند اکیپ به مناطق سیل زده اعزام شدند تا در صورت نیاز به ارایه خدمات لازم بپردازند. اداره برق، اداره آب و اداره گاز به صورت آماده باش کامل قرار دارند تا مانع هرگونه قطعی آب، برق و گاز شوند.

 

امدادرسانی دشوار به روستاهاعلی‌اکبر نوروزی- رئیس هلال احمر شهرستان چالوس- مسدود شدن خیابان‌ها ناشی از آب‌گرفتگی را یکی از علت‌های عدم امداد رسانی مناسب به روستاها دانست و به فارس گفت: جابه‌جایی خانوارهایی که در معرض خطر هستند به جای امن در دستور کار و اولویت امدادرسانی قرار دارد. بیش از هر چیز نیاز به خودروهای سنگین و تجهیزاتی مانند لودر و بیل میکانیکی در شهرستان احساس می‌شود.
نوروزی گفت: با مدیریت و هماهنگی بسیار عالی فرماندارشهرستان چالوس، تمام نیروهای امدادی هلال احمر از ساعت یک بامداد در ستاد بحران شهرستان چالوس مستقر و به صورت تیمی در مناطق مختلف به امدادرسانی می‌پردازند. با کاهش بارندگی خدمات‌رسانی به خانوارهای آسیب‌دیده راحت‌تر انجام می‌شود.

 
محور کندوان بازگشایی شدمرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرد، محور کندوان ( چالوس - کرج) در استان مازندران که به علت آبگرفتگی شدید و وقوع سیل مسدود شده بود ساعت 6:30 بامداد امروز (دوشنبه) بازگشایی شد.
پلیس راهور از رانندگانی که قصد تردد در محور یادشده یا سایر محورهای مواصلاتی کشور را دارند خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به توصیه های ایمنی مامورین پلیس توجه کنند.

براساس این گزارش، مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت جوی و ترافیکی راه های کشور و یا امدادرسانی احتمالی به هموطنان است.

فرماندارچالوس : تلفات جانی سیل چالوس صحت ندارد

فرماندار چالوس گفت: شایعاتی که مبنی بر تلفات جانی در مناطق سیل‌زده عنوان شده است در چالوس صحت ندارد.
مهندس میرقدیررضایی افزود: وقوع سیل در چالوس در کنار خسارات فراوانی که در واحدهای مسکونی و باغات، راه‌های دسترسی، پل‌ها و زیرساخت‌های آب و برق و گاز داشته است، خسارت جانی در برنداشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چند اکیپ در حال ارزیابی خسارت وارد آمده به شهرها و روستاهای چالوس هستند اما در نظر اولیه میزان خسارت بالایی را شاهد هستیم. به گزارش فارس ، فرماندار شهرستان چالوس گفت: ستاد بحران استان نیز در چالوس حضور دارد و همچنان نیازمند حضور امدادگران در مناطق سیل‌زده هستیم.

خسارت سیل به 150 روستای بخش مرکزی چالوس/ حضور پلیس در منطقه

فرماندار چالوس گفت: سیل صبح امروز شهرستان به 150 روستای بخش مرکزی خسارت وارد آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید قدیر رضایی افزود: خسارت جدی در حد نابودی به اموال مردم در بخش مرکزی وارد شد. وی ادامه داد: مدیرکل ستاد بحران مازندران در حال حاضر در شهرستان حضور دارد و به بررسی مسائل و مشکلات می پردازد.

فرماندار چالوس بیان داشت: مرکز بهداشت و درمان شهرستان چالوس در آماده باش کامل قرار دارد تا از بروز هر گونه بیماری و آلودگی جلوگیری شود.

وی بیان داشت: مناطق اشکار دشت در حوزه شهری و روستاهای مهدی آباد، تازه آباد، علی آباد، الف کلا و پالوج ده شرایط بحرانی تری نسبت به دیگر مناطق دارند.

حضور پلیس در مناطق سیل زده

فرمانده نیروی انتظامی چالوس گفت:با مدیریت بسیار عالی ستاد بحران شهرستان و شخص  سیدقدیررضایی ،فرماندارچالوس، پلیس از ساعات اولیه بروز سیل در مناطق آب گرفته حضور داشته است.

سرهنگ حسین ن‍ژاد افزود: جهت کنترل ترافیک و هدایت خودروها برای خروج از مسیر مناطق آب گرفته، پلیس راهنمایی و رانندگی در داخل شهر حضور مستمر دارد.

مهندس سیدقدیررضایی: 2 هزار خانوار سیل‌زده چالوسی نیازمند کمک

فرماندار چالوس گفت: 2هزار خانوار سیل‌زده چالوسی چشم انتظار کمک هموطنان ایرانی هستند. به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرگزاری فارس  سید قدیر رضایی عصر امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده چالوس در جمع‌ خبرنگاران افزود: شرایط بسیار بحرانی در بیشتر مناطق سیل زده شهرستان چالوس داریم و اسکان خانوارهای سیل‌زده بسیار سخت و دشوار است.

وی ادامه داد: نیاز شدید به فرش، موکت، لوازم خانگی اعم از گاز، بخاری، یخچال و لباس زنانه و مردانه داریم و چشم انتظار کمک هموطنان ایرانی هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس گفت: 2 هزارخانوار سیل‌زده چالوسی در بدترین شرایط ممکن که حتی یک فرش و موکت سالم برای نشتن روی آن ندارند امشب را سپری خواهند کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از این خانواده‌ها از  داشتن لباس خشک برای پوشیدن محروم هستند و در وضعیت سرمای شدیدی که در منطقه وجود دارد نگران کننده است.

رضایی بیان کرد: هموطنان ایرانی بارها و بارها نشان دادند که به کمک همنوع خود می‌شتابند و امیدواریم این بار نیز به درخواست ما لبیک گفته به ما را یاری رسانند.

رضایی بیان کرد: مردم ولایت‌مدار و خونگرم چالوسی بارها و بارها در بروز حوادث به یاری همنوعان خود شتافتند و این بار خود نیاز به کمک دارند.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان کرد: از مسئولان ارشد کشوری و استانی درخواست عاجزانه برای تهیه لوازم خانگی اعم از پوشاک و گرمایشی برای 2 هزار خانوار سیل‌زده که شرایط سختی دارند را دارم.

فرماندار چالوس:سیل تا کنون 45 میلیارد تومان خسارت به بار آورد

فرماندار چالوس گفت : تا کنون خسارت وارده بر اثر سیل در شهرستان چالوس 45 میلیارد تومان برآورد شده است.  

سید قدیر رضایی در نشست با خبرنگاران افزود: خسارت به 1500  منزل مسکونی با پیش بینی 30میلیارد تومان و میزان خسارت از 30 الی 90 درصد،خسارت به 50 واحد تجاری با پیش بینی 2میلیارد تومان،خسارت به 10 پل ارتباطی با پیش بینی یک میلیاردو500 میلیون تومان،خسارت به راه آسفالته به میزان 5 کیلومتر با پیش بینی 1میلیارد تومان،خسارت به مدارس شهرستان با پیش بینی 600 میلیون تومان،تخریب کانال سطحی با پیش بینی 600 میلیون تومان از جمله خسارات وارده سیل چالوس بود.

وی ادامه داد: در حوزه آب،گاز،برق و مخابرات نیز در مجموع 1میلیارد تومان پیش بینی خسارت شده است و همچنین سیل 200 میلیون تومان خسارت به باغات کشاورزی شهرستان وارد کرد.

نمانیده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: این آمار تا کنون بوده و قطعا افزایش خواهد یافت. 

رضایی بیان داشت:سیل در حوزه شهری در مناطق اشکار دشت،پالوجده،دهگیری،خزر،هتل ملک،دارمیشکلا،علویکلا،آبرنگ،چالوس محله و خیابان 17 خسارت های زیادی برجا گذاشت.

وی تصریح کرد: در مناطق روستایی نیز سیل به روستاهای تازه آباد,مهدی آباد،سینوا،تجن کلا،ذوات،سنگ دره،اکبر آباد،علی آباد و شهر آرا خسارت سنگینی وارد کرد.

رضایی بیان داشت: در شهر هچیرود نیز سیل منازل مسکونی در حاشیه رودخانه هچیرود را دچار خسارت کرد و 200 باب منزل مسکونی در حاشیه این رودخانه دچار آب گرفتگی شدند.

وی بیان داشت: جلسات ستاد بحران شهرستان از ساعت اولیه سیل تشکیل و نسبت به اطلاع رسانی و امداد رسانی به موقع اقدام کرد.

رضایی تاکید کرد: تجهیزات و امکانات شهرستانی پاسخگو نبوده و نیازمند مساعدت استانی و کشوری هستیم.

فرماندار چالوس بیان داشت:بیشترین نیاز ما در شهرستان پتو،نان،غذاهای کنسروی،مشاین آلات از جمله بیل میکانیکی،لودر و کامیون می باشد.

فرماندار چالوس:امکانات شهرستانی پاسخگوی مقابله بابحران موجودنیست

فرماندارشهرستان چالوس گفت: امکانات و تجهیزات شهرستانی پاسخگوی مقابله با بحران موجود نیست و نیازمند مساعدتهای ویژه استانی هستیم.  

مهندس سید قدیر رضایی افزود: نیروهای مردمی،بسیج،انتظامی و نظامی،هلال احمر،بهداشت و درمان،ستاد بحران و کلیه نیروهای ادارات و نهادها در مناطق سیل زده حضور و مشغول امداد رسانی هستند. وی ادامه داد: خسارات زیادی بر منازل مسکونی وارد شد و ادامه بارش باران احتمال افزایش بر خسارات موجود را دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: با تلاش نیروهای اداره گاز تا کنون گاز مشترکینی که قطع شده بود وصل شد.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت لایروبی خیابانها و منازل مردم ماشین آلات مورد نیاز از سوی کلیه پروژه های سطح شهرستان اعم از آزاد راه،کمربندی و... به مناطق سیل زده اعزام شدند.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تاکید کرد:روستاهای بخش مرکزی چالوس خسارات زیادی دیدنداما با تلاش بخشدار مرکزی چالوس و دهیاران روستاها و شوراهای اسلامی مدیریت خوبی در آن بخش انجام شد.

وی گفت: نیروهای هلال احمر و بهداشت و درمان در تمامی مناطق سیل زده حضور دارند تا در صورت نیاز خدمات پزشکی مورد نیاز را ارایه دهند.

فرماندار چالوس تصریح کرد:با شهرستانهای اطراف نیز هماهنگ شد تا در صورت تامین نان و دیگر موارد کمک و یاری رسانند.

رضایی در پایان گفت: ستاد بحران شهرستان چالوس با تقسیم بندی مناطق سیل زده چالوس به سه منطقه در تلاش است تا خدمت رسانی مطلوبی را به سیل زدگان ارایه دهد.

مدیرکل ستاد بحران مازندران: عملکرد مدیریت بحران چالوس ستودنیست

 سیل شهرستان چالوس تا کنون تلفات جانی نداشت و این نتیجه مدیریت بسیار عالی ستاد بحران این شهرستان و شخص میرقدیررضایی ، فرماندارچالوس است

 

 

مدیرکل ستاد بحران استان مازندران گفت: سیل شهرستان چالوس تا کنون تلفات جانی نداشت و این نتیجه مدیریت بسیار عالی ستاد بحران این شهرستان و شخص سیدقدیررضایی ، فرماندارچالوس است.

خنجری افزود: با توجه به بروز سیل در چالوس خسارت زیادی به منازل مسکونی ،راهها وارد شده است. وی ادامه داد: تعداد زیادی پل بر اثر سیل تخریب شده است و راه دسترسی یک الی دو نقطه را قطع کرده است.

مدیرکل ستاد بحران استان مازندران تاکید کرد: فرماندار چالوس با آمادگی کامل از لحاظات اولیه وقوع سیل در منطقه حاضر و با مدیریت صحیح و همکاری دیگر مسئولین این شهرستان موجب شد تا از بروز تلفات جانی جلوگیری شود. 

 

خنجری بیان داشت: سیل چالوس در دو منطقه غرب و شرق این شهرستان رخ داد که تا کنون خسارات زیادی را برای خانوارهای ساکن در این دو منطقه به همراه داشت.

وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده نیروهای امددادی از دیگر شهرستانها وارد شهرستان چالوس شدند و امداد رسانی در حال انجام است.

مدیرکل ستاد بحران استان مازندران بیان داشت: با هماهنگی استاندار تعدادی ماشین آلات و تجهیزات سنگین امروز واردشهرستان می شوند تا به پاکسازی معابر و خیابانها بپردازند.

استاندار مازندران فردا ازمناطق سیل زده چالوس و نوشهر بازدیدمیکند

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی از بازدید استاندار مازندران در روز آینده از مناطق سیل زده شهرستانهای چالوس و نوشهر خبر داد.

قاسم احمدی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: از ساعت 2 بامداد توسط فرماندارچالوس تماس های تلفنی با استاندار و ستاد بحران استان برقرار شد تا امداد رسانی بهتری به سیل زدگان انجام شود.

وی ادامه داد: از فرماندارچالوس به دلیل برگزاری جلسات ستاد بحران و مدیریت مناسب بر اوضاع مناطق سیل زده نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

احمدی بیان داشت: از مدیر کل ستاد بحران استان نیز که ساعت 6 صبح امروز خود را به مناطق سیل زده رساندند تشکر می کنم.وی گفت:صبح امروز نشستی با رئیس سازمان حوادث و مدیریت بحران کشور برگزار شد و ایشان دستورات لازم را جهت امداد رسانی مطلوب تر به سیل زدگان چالوس و نوشهر صادر کردند.

احمدی تاکید کرد:در نشستی که با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم ایشان طی نامه ای از وزیر کشور خواستند تا نسبت به اعزام اکیپ ویزه به مناطق سیل زده غرب مازندران اقدام کند.

وی گفت:از طریق معاون پارلمانی رئیس جمهور موضوع سیل را به اطلاع ایشان رساندم تا دستورات لازم را ارایه دهند.

وی گفت: در نشست با وزیر کشور نیز مقرر شد اکیپ ویژه ای از وزارت کشور به مناطق سیل زده اعزام شوند و همچنین امدادرسانی ویزه به این دو شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: عصر امروز جهت بررسی وضعیت مناطق سیل زده و حضور در جمع خانواده های خسارت دیده راهی چالوس و نوشهر می شوم.

فرماندارچالوس:تیم هایب امدادی در مناطقی که دچار آب گرفتگی هستند

فرماندار چالوس از استقرار تیم های امدادی در مناطق آب گرفتهاین شهرستان خبر داد.سید قدیر رضایی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وضعیت به شدتی بحرانی است که مانع امداد رسانی به موقع شده است. 

وی ادامه داد: ستاد بحران شهرستان چالوس به همراه کلیه مسئولین این شهرستان در آماده باش کامل قرار دارند.

رضایی گفت: نیروهای امدادی و بهداشت و درمان به صورت چند اکیپ به مناطق سیل زده اعزام شدند تا در صورت نیاز به ارایه خدمات لازم بپردازند.

وی بیان داشت: اداره برق ،اداره آب و اداره گاز به صورت آماده باش کامل قرار دارند تا در مانع هر گونه قطعی آب ، برق و گاز شوند.

نماینده عالی دولت  در شهرستان چالوس بیان داشت:در روستاهای بخش مرکزی نیز نیز شهرداری هچیرود به همراه دهیاران و تجهیزات لازم مستقر و در حال انجام ماموریت و خحدمت رسانی می باشند تا از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

فرماندارچالوس: مناطق سیل زده چالوس تقسیم مدیریتی شد

شمال فردا: حاج میرقدیررضایی، فرماندارچالوس گفت:مناطق سیل زده چالوس به سه منطقه تقسیم و مدیریت امداد رسانی آن به شهرداری هچیرود،بخشدار مرکزی و شهرداری چالوس واگذار شد. 

سید قدیر رضایی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: مناطق شهر هچیرود و روستاهای اطراف آن که دچار آب گرفتگی شدند به شهرداری هچیرود،بخش مرکزی و نقاط میانی شهر به بخشدار مرکزی و مناطق اشکار داشت و پالوج ده هم به شهرداری و امور آب واگذار شد تا با تسلط و مدیریت کافی به کنترل وضعیت موجود بپردازند.

وی ادامه داد: وضعیت اسفناک و نگران کننده است و اگر وضعیت بارندگی با این شدت ادامه داشته باشد خسارت های زیادی به اماکن عمومی و منازل مردم وارد خواهد شد.

نمانیده عالی دولت در شهرستان چالوس تاکید کرد:تعدادی زیادی کامیون در لودر در مناطق آب گرفته شهر چالوس مستقر شدند تا در صورت نیاز به جابجایی مردم اقدام کنند.وی تصریح کرد: مردم در حال حاضر به مناطق بالادست و پشت بام منازل خود پناه بردند.