شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

چرا عروس شهرهای ایران 7 ماه فرماندار ندارد؟!

شمال فردا: به گزارش شمال نیوز، فرماندار هر شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت ،باید با اهتمام هر چه بیشتر مردم را به خود یاری و مشارکت اجتماعی تشویق و ترغیب نمایند و با نظارت مستمر بر اداره امور و ایجاد محیط صمیمانه و انسانی در روابط اداری و اجتماعی ، در بالا بردن میزان کارایی و بازدهی سازمانهای محلی ساعی و کوشا باشند.
این در حالی است که بعد از استعفای رضاخانی فرماندار سابق رامسر به علت نسبت فامیلی با یکی از نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه تنکابن،رامسر و عباس آباد ،معاون فرماندار وقت ، سرپرستی فرمانداری شهرستان رامسر را بر عهده گرفت و تا این لحظه که حدود 7 ماه از آن می گذرد بر این سمت باقی مانده است.
با توجه به ابطال انتخابات این حوزه انتخابیه و نداشتن نماینده ای در خانه ملت و حتی سرپرستی برای دفاع از حقوق مردم این منطقه ، نداشتن معاونت فرمانداری در این مدت و نظر به وجود پروژه های مهم نظیر توسعه فرودگاه ،آغاز عملیات اجرایی کنار گذر ساحلی ،تصفیه خانه آب شرب و... از استانداری مازندران به جد انتظار می رفت تا زودتر از این مدت طویل شخصی را به سمت فرمانداری شهرستان رامسر ابقا نماید ، ولی با وجود گذشت 7 ماه از این انتصاب و تعلل های احتمالی شایعاتی را در بین مردم به وجود آورده است.
گروهی بر این باورند که شهرستان رامسر به علت واقع شدن در دورترین نقطه استان مازندران ،برای استانداری و استاندار بی اهمیت است و توجه کافی به سرنوشت این شهرستان و پیگیری مصوبات دولت با توجه به اینکه چیزی حدود یک سال تا پایان دولت باقی نماینده است و حل مشکلات مردم این خطه وجود ندارد که این نظر احتمالا مردود است ،زیرا بر این باوریم که استاندار برای تمام شهرستانهای استان نظر ویژه دارد و در حل مشکلات همگی به یکسان عمل می کند. گروهی دیگر نیر بر این باورند که استاندار در پی انتصاب فرد خاصی برای ایام باقی مانده تا انتهای دولت است تا بر انتخابات آتی که برای این خطه 3 انتخابات است نظارت قوی داشته باشد. 
ولی با بررسی تمام این شایعات ،انتظار مردم عروس شهرهای ایران بر این است تا با درایتی که از استاندار سراغ دارند هر چه سریعتر مردم را از بلاتکلیفی در آورده تا بیشتر از این به شایعات دامن زده نشود و همه با هم و با همتی مضاعف رامسر را به معنی تام کلمه عروس متصور شویم. 

خلعتبری، سرپرست کنونی فرمانداری رامسر ، نیز با توجه سوابق خوبی که در رده های مختلف فرمانداری رامسر دارد و تجارب سالیان سالی که داراست ، این مسئولیت را برعهده بگیرد، اما آنچه مسلم است ،متاسفانه امروزه نیروهای صفر کیلومتر ، جایگاه بهتری برای مسئولیت ها دارند ، تا مدیران با تجربه و با سابقه !

تقدیر ویژه ی مدیرکل ارزیابی عملکرد استانداری از فرماندارچالوس

 میر قدیر رضایی ، فرماندارشهرستان چالوس ،به صورت سرزده از محور کندوان بازدید کرده است ، که در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه بوده و  ضمن بازدید، از فرمانده پلیس راه کندوان با هدیه ای تقدیر نموده است .

شمال فردا: به گزارش شمال آنلاین، شعبانعلی واحدی در ستاد تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:60 دستگاه اجرایی عضو ستاد تسهیلات سفر هستند. شعبانعلی واحدی ، مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات استانداری مازندران در ستاد تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:60 دستگاه اجرایی عضو ستاد تسهیلات سفر هستند.

وی ادامه داد:فرمانداران،بخشداران،دهیاران و شهرداران و 9 کمیته در این ستاد فعالیت می کنند. واحدی با اشاره به اینکه از غرب تا شرق مازندران بازرسی انجام شده،تصریح کرد:زحمات اصحاب رسانه در پوشش اخبار ستاد تسهیلات سفر ستودنی است.

وی با بیان اینکه در غرب استان مازندران ،فرماندارچالوس در ورودی کاربسیار زیبایی انجام داده است ،بیان داشت:سیدقدیررضایی ، فرماندار شهرستان چالوس به صورت سرزده از محور کندوان بازدید کرده که در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه بوده و ضمن بازدید محور کندوان ، از فرمانده پلیس راه کندوان با هدیه ای تقدیر نموده است. 

واحدی ضمن تقدیر ویژه از اقدامات رضایی، فرماندار باسابقه چالوس ، با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی با انتشار کتابچه هایی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اقدام مناسبی انجام داده،اضافه کرد:مطالبات فرهنگی و سایر دغدغه های رهبری از سال 69 تا 90 در این کتابچه ها منتشر شده است. وی گفت:تاکنون 18 مورد شکایت در استان گزارش شده که توسط کمیته بازرسی، مورد بررسی قرار گرفته است. 

 

کمباین برداشت برنج به قدر کافی در محمودآباد وجود دارد

جواد واحدی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان محمودآباد بیان داشت: همه ساله در ایام فصل برداشت برنج جلسه‌ای را با بخشداران دو بخش مرکزی و سرخرود برای تعیین و نظارت نرخ حق الزحمه کمباین تشکیل می‌دهیم.

فرماندار محمودآباد تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای ایجاد آرامش برای قشر کشاورز امسال نیز این هماهنگی صورت گرفت تا با ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل به دهیاران و شوراهای روستایی نظارت دقیق بر تعیین نرخ  کمباین صورت گیرد.

واحدی با بیان اینکه در واقع متولی خاصی برای تعیین نرخ در نظر گرفته نشده است، اضافه کرد: نتیجه یک سال تلاش کشاورزان با تمام دغدغه‌ها در حال برداشت است و با توجه به بارندگی‌های اخیر در منطقه و خشک نشدن کامل زمین‌های زراعی، کشاورزان در دروی محصول عجله می‌کنند و خودشان بدون در نظر گرفتن عرف و نرخ تعیین شده برای تسریع در برداشت با کمباین‌دارها توافق می‌کنند.

فرماندار شهرستان محمودآباد یادآور شد: این در حالی است که به اندازه‌ای کافی کمباین در مناطق مختلف روستایی و شهری مستقر هستند و محصول کشاورزان به موقع برداشت می‌شود اما برخی با عجله به بی‌سر و سامانی نرخ حق‌الزحمه دامن می‌زنند که جا دارد با دهیاران و شوراهای محل هماهنگ باشند.

فرماندارمحمودآباد در پایان با تاکید بر اینکه کشاورزان هرگونه سوء استفاده کمباین‌دارها را به دهیاران گزارش کنند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با بخشداران، شورای بخش، دهیاران و شوراهای روستایی با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

فرماندارنوشهر: نماز جمعه مظهر عزم ملی است

شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمدعلی قمی اویلی صبح امروز در پنجمین شورای اداری شهرستان نوشهر که به مناسبت پنچم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه برگزار شد، نماز جمعه را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

فرماندارشهرستان نوشهر تصریح کرد: نماز جمعه در ایران امری عبادی سیاسی است و این مهم ایران را نسبت به دیگر کشورها متمایز می‌سازد و موجب می‌شود دشمنان از آن به وحشت افتاده و از کشورمان دور شوند.قمی اویلی با بیان اینکه نماز جمعه مظهر عزم ملی مردم است، افزود: نماز جمعه جایگاهی است که به مردم راه و روش استقامت در مقابل بدخواهان و ظلم و جوری که بر جهان اسلام می‌رود را می‌آموزد.

فرماندار نوشهر اظهار داشت: این فریضه عبادی سیاسی موجب آشنایی بیشتر مردم با دین و معارف اسلامی و همچنین ارتقای دانش و بینش عبادی سیاسی مردم می‌شود.قمی اویلی با اشاره به اینکه نماز جمعه رسانه‌ای کارآمد است آن را عامل وحدت و نشانه عزت دانست و ادامه داد: امام جمعه باید بصیر و محور وحدت باشد، به مردم بصیرت بدهد و آنها را به تقوا و رعایت عدالت دعوت و نیازهای فکری و روحی آنها را شناسایی و بیان کند.

امام جمعه نوشهر نیز در این جلسه با گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه در کشور گفت: نماز جمعه سنت پیغمبر و پس از انقلاب یادگار امام راحل و ثمره خون شهداست.حجت الاسلام محمود مشایخ افزود: اوایل انقلاب دشمنان و منافقین داخلی درصدد بودند انقلاب را به انحراف بکشانند و به نحوی مسیر آن را عوض کنند اما با حکم امام راحل مبنی بر اقامه اولین نماز جمعه و حضور جمعیت خیره‌کننده در این امر بزرگ عبادی سیاسی نقشه‌های آنان را بر آب داد.

وی با بیان اینکه فتنه سال 88 نیز به برکت نماز جمعه و سخنان روشنگرانه و ارزشمند مقام معظم رهبری خنثی شد، تصریح کرد: نماز جمعه پایگاهی مهم برای دفاع از اسلام و مبارزه با منافقین است.مشایخ با تاکید بر اینکه نماز جمعه مهم‌ترین عامل امنیت و وحدت و همچنین حلقه اتصال بین ملت و دولت است، اظهار داشت: نماز جمعه مرکز قدرت هر منطقه‌ای است، بنابراین تذکراتی که در آن داده می‌شود باید مورد پیگیری و بررسی قرار گیرند، به همین دلیل حضور مدیران در نماز جمعه ضروری است.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس نیز از نماز جمعه به‌عنوان محوری برای همگرایی یاد و تصریح کرد: در پی برگزاری اولین نماز جمعه در کشور، گروهکی از منافقین درصدد برهم زدن آن برآمدند اما حضور میلیون‌ها مومن ثابت کرد راه نجات کشور از هر گزندی نماز جمعه است.

قاسم احمدی با تاکید بر اهمیت نقش رسانه در ترویج فرهنگ نماز جمعه در جامعه گفت: دشمن در حوزه رسانه بسیار قوی است، ما نیز در نقطه مقابل باید رسانه‌ای قوی داشته باشیم و واقعیت‌نمایی را محور کار رسانه قرار دهیم.

عصبانیت شدید قرائتی از صلاحی رییس مازندرانی کتابخانه ملی!

شمال فردا: " چشمه حکمت، بزرگداشت اولین سالگرد دیدار تاریخی کتابداران با مقام معظم رهبری و تجلیل از حامیان عرصه کتاب و کتابخوانی"، این عنوان همایشی بود که صبح چهارشنبه 28 تیر 91 در سالن غدیر تالار بزرگ کشور برگزار شد. این همایش را نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می کرد. 

به گزارش مشرق ، در این همایش به ترتیب منصور واعظی دبیر نهاد کتابخانه ها، حسینی وزیر ارشاد و سپس حداد عادل در زمینه خوب بودن کتاب و کتابخوانی صحبت کردند. نه، نمی خواهم از صحبت های آنها در این همایش گزارش بدهم، می توانید آنها را در رسانه ها بخوانید. می خواهم از اتاق v.i.p یا اتاق پشتی این همایش گزارش کنم.

بعد از این سخنرانی های این آقایان که حدود دو ساعت طول کشید تنفسی برای پذیرایی به شنوندگان که کتابدارن و اهالی کتاب و کتابخانه ها بودند دادند. آقای واعظی برای بدرقه مهمانان اصلی -آقای حسینی و آقای حداد- رفت. همه از در پشتی سالن بیرون رفتند و من هم برای گفتگو با آقای واعظی همراه شان رفتم.

دقیقا پشت سن سالن، اتاق کوچکی بود ویژه پذیرایی مهمانان مدعو در همایش که قبل یا بعد از همایش از آنها پذیرایی کنند. چند مبل گذاشته بودند با میزهایی در وسط و کنار مبل ها که شیرینی و میوه و شربت رویش چیده بودند. برای مصاحبه به این اتاق رفتیم و اتفاقات جالبی در این حدود سه ربعی که در این اتاق بودیم افتاد:

                                    

* حماقت های برخی ... الله اکبر

مهمانان که رفتند ما داخل اتاق رفتیم. بقیه مشغول پذیرایی از خودشان شدند و ما هم مصاحبه را شروع کردیم. سه چهار دقیقه از مصاحبه نگذشته بود که حاج آقای قرائتی هم رسید. او سخنران بعد از پذیرایی همایش بود. همین کافی بود تا مصاحبه ما قطع شود. حالا جمع ما 5 نفره شد: من، آقای واعظی، حاج آقای قرائتی، سیمین دخت وحیدی و موحدیان فرماندار مشهد که از مدعوین بود.

حاج آقای قرائتی بعد از احوال پرسی سرپایی همین که نشست گفت:

شنیدم کتابخانه ملی گفته می خواهیم بزرگترین قرآن چوبی دنیا را بسازیم برای ثبت در یونسکو! و از ما پرسید: رئیس کتابخانه ملی کیه؟

گفتم: آقای صلاحی

گفت: والا اینها از فکلی ها بدترند. شماره اش را داری می خواهم همین الان بهش زنگ بزنم. شماره اش را پیدا کن به من بده.

گفتم: دارم ولی همراهم نیست.

گفت: پیدا کن به من بده. چون من دارم علیهش حرف می زنم. باید از مملکت برود بیرون، یعنی فرار کند. درست نیست، آخر 10 میلیارد تومان بدهیم قرآنی که همه ورق هایش چوبی است بسازیم! می گویم: هدف چیه؟

می گویند: می خواهیم در یونسکو ثبت بشود. رسالت ما اینه؟ برخی از مسئولان چه حماقت هایی می کنند! - ببخشید، اصل جمله حاج آقای قرائتی خیلی تندتر از این بود من کمی تعدیلش کردم- خدا کند بگوید ما نبودیم. خدا کند که دروغ باشد و گر نه من...

دوباره خطاب به من گفت: یا الله شماره اش را پیدا کن.

من به بچه ها زنگ زدم و شماره اش را پیدا کردم.

با همراه من شماره را گرفت اما گوشی اش خاموش بود. تا آخر چند بار دیگر هم زنگ زد اما متاسفانه گوشی آقای صلاحی خاموش بود. واقعا شانس آورد و گر نه با حالتی که حاج آقا قرائتی داشت نمی دانم چه بهش می گفت.

حاج آقای قرائتی گفت: اصلا می خواهم ببینم چنین چیزی راسته؟ یعنی قرار داد بستند یک قرآن چوبی درست کنند بدهند یونسکو... الله اکبر.

این سوال حاج آقا من را هم کنجکاو کرد که بدانم واقعا چنین چیزی راست است. به اداره که برگشتم با یک جستجو ساده در اینترنت دیدم بله، راست است چه جور هم:

"به گزارش خبرگزاری فارس، آذرماه سال 1388 بود که قرآن چوبی منحصر به فرد کشور با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و حمید بقایی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن اجتماعات معاونت سینمایی وزارت ارشاد رونمایی شد. جزء نخست این قرآن توسط محسن فولادی هنرمند نگارگری چوب با الهام از هفت هنر معرق، مشبک، منبت،‌ قلمزنی، حجاری، مذهب سوخت و فرش خلق شد که حدود 12 کیلوگرم وزن دارد و در یک کیف چوبی منبت قرار گرفته و قابل حمل است. این مصحف شریف به ثبت جهانی نیز رسیده است. این موضوع به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در حاشیه سفر به مازندران و حضور در جشن نیمه شعبان در مسجد باقرزاده ساری، حمایت سازمان متبوع خود از این اثر هنری را اعلام کرد. اسحاق صلاحی‌کجور میزان حمایت از این اثر را تا سقف 9 میلیارد تومان برآورد کرد که این موضوع انتقاد اساتید قرآنی کشور از جمله حجت‌الاسلام قرائتی را در پی داشت.(20 تیر 91 )