شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

باران آمد، اما شهردار ساری نیامد!

شمال فردا: بارش شدید عصر جمعه باران، ساری را برای مدتی زیرآب برد و رفت و آمد شهروندان در خیابانها را با اختلال مواجه کرد و خبری از مسئولان شهر ساری نبود!

به گزارش خبرنگار مهر، بارش شدید باران همراه با صاعقه و رعد و برق عصر امروز در مرکز مازندران سبب ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان شده است.بارش شدید باران عصر امروز در ساری در حالی صورت گرفت که تمامی خیابان های اصلی و فرعی ساری برای مدتی زیر آب رفته و هنوز هم در آب است.

خبرنگاران مهر در نخستین دقایق بارش باران به صورت میدانی از سطح شهر بازدید کرده و از جمع آوری آب در خیابانهای نهضت، بعثت، ورزش، رفاه از میدان امام خمینی به سمت میدان شهدا خبر دادند.

بارندگی های شدید باران سبب آبگرفتگی شدید در میدان خزر، ششصد دستگاه و خیابان های مرکزی شهر در دروازه بابل تا میدان ساعت شده است.
علیرغم حضور شهردار جوان مرکز استان در بارندگی شدید چند هفته پیش مرکز استان، در آغازین ساعات بارندگی نه خبر از شهردار بوده و نه حضور نیروهای آنش نشانی شهرداری برای جمع آوری آب های خیابان بوده است. البته ممکن است با گذشت چند ساعت از بارندگی حضور نیروهای شهرداری و امدادرسان در مناطق مختلف ساری محسوس شده باشد.

گزارش خبرنگار مهر از وضعیت بارندگی و سختی تردد شهروندان در نقاط مختلف ساری حاکی از آن است که در موقع بارش شدید باران و پس از آن برخی نیروهای شهرداری و سازمانهای زیرمجموعه آن، حضور در یکی از آبمیوه فروشی های سطح شهر را به محل جمع آوری آبهای سطحی شهر ترجیح داده بود.

تا لحظه مخابره خبر، بارش باران از مرکز استان به سمت شهرهای شرقی مازندران هدایت شده و هم اکنون بارندگی شدیدی در نکا و شهرهای اطراف انجام شده است.

استاندار مازندران خبرنگار شد!

شمال فردا: حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران به بیان آخرین وضعیت جشنواره نامه‌ای به امام رضا در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: تعداد نامه‌های علاقه‌مند به امام رضا(ع) از یک رشد چشمگیری برخوردار است.

وی با اعلام اینکه 83 هزار و 367 نامه از سوی دوستداران امام رضا(ع) و ضامن آهو به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، خاطرنشان کرد: سال گذشته 22 هزار نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در مقایسه با سال جاری از رشد پنج برابری برخوردار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: از این تعداد 287 نفر از هموطنان مازندرانی با زبان مازندرانی اقدام به نگارش دل‌گویه‌های خود با امام رضا(ع) کردند.

این مسئول با تاکید بر اینکه منتخبان این نامه‌ها با زبان مازندرانی نیز تجلیل می‌شوند، بیان داشت: در مجموع 35 نویسنده نامه برتر در این جشنواره تجلیل می‌شوند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره نامه‌ای به امام رضا را دوشنبه سوم مهر ماه اعلام کرد و گفت: پنج منتخب نامه این جشنواره که به زبان مازندرانی نوشته است نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

ابراهیمی از نگارش یک نامه‌نویس مسیحی به این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسئله نشان از اثربخشی این جشنواره دارد.

وی از انتشار کتاب با موضوع منتخبان جشنواره نامه‌ای به امام رضا خبر داد و افزود: این کتاب به نام نجوای دل نامگذاری شده است.

این مسئول از کسب رتبه مازندران در پیامک ادبی جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) خبر داد و اعلام کرد: نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران فردا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل می‌شود.

ابراهیمی از همکاری 10 داور برای انتخاب آثار برتر این جشنواره خبر داد و اذعان داشت: روزهای آخر جشنواره، داوران به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان با تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگاران مازندران در برپایی فضای رسانه‌ای این جشنواره از انتخاب و صدور کارت شناسایی برای استاندار مازندران به عنوان نخستین استاندار کشور به عنوان عضو باشگاه خبرنگاران رضوی جشنواره نامه‌ای به امام رضا در استان مازندران خبر داد.

ارشاد بابلسر به محمدرضالطفی مجوز نداد!

شمال فردا: دیر اداره ارشاد بابلسر در آخرین روزهای مانده به کنسرت، از دادن مجوز خودداری کرد و دیگر نهادهای شهری را مقصر دانست؛ در حالی‌که با بقیه نهادهای ذیربط مانند فرماندار و غیره تماس گرفته شد و همه اعلام کردند که ما با اجرای کنسرت مخالفتی نکرده‌ایم.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی تور کنسرت محمدرضا لطفی در مازندران، این آهنگساز ضمن تشریح چگونگی لغو کنسرتش در شهر ساحلی بابلسر گفت: گروه‌ همنوازان شیدا از 7 ماه پیش تدارک یک تور موسیقی برای استان مازندران دیده بود و با اینکه برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها توجیه اقتصادی ندارد ولی موظف به برگزاری این کنسرت شد.

وی با اشاره به اینکه در این تور قرار بود در شهرستان بابل نیز اجرا داشته باشند، افزود: شهر بابل از نظر برگزاری کنسرت شهری است که حاشیه‌های زیادی دارد و امکان برگزاری کنسرت در آن بسیار سخت است. اما شهر ساحلی بابلسر همواره بدون مشکل کنسرت‌هایش را برگزار می‌کرد و مردم در آرامش به کنسرت می‌رفتند.

سرپرست گروه همنوازان شیدا با تاکید بر این موضوع که بیش از 45 سال برای هنر موسیقی این مملکت زحمت کشیده است، خاطرنشان کرد: همواره تلاش کرده‌ام به تنومند شدن درخت موسیقی و آواهایی ایران زمین کمک کنم اما دریغ از حمایت‌های کوچک! به نظرم مسئولان باید رسیدگی‌های لازم را برای برطرف کردن این مشکل بزرگ در شهرستان‌ها انجام دهند.

محمدرضا لطفی در پایان گفت:آیا دولت ما مرکز تصمیم گیر واحد ندارد؟ آیا وزیرارشاد قادرنیست این گونه مسائل را در چهار چوب یک اساسنامه واحد به اجرا درآورد؟

در چند ماه گذشته کنسرت‌ گروه‌های قمر،خواجه امیری و شهنازی در شهرهای همدان،نور و کرمان لغو شد.

حرکت قابل تقدیر و شایسته ی فرماندار باتجربه چالوس

شمال فردا: روز دوشنبه 23 مردادماه، مهندس سید قدیر رضایی- فرماندار شهرستان چالوس- به اتفاق تعدادی از مسئولان شهری به منطقه فرج آباد این شهر رفته و ضمن بازدید از روند برداشت محصول برنج در چالوس، دقایقی با کشاورزان روزه دار به گپ و گفتگو نشست و از نزدیک پیگیر مشکلاتشان شد.

میرقدیررضایی، فرماندار توانمند شهرستان چالوس در این بازدید همه مسئولان را موظف به پیگیری و رفع مسائل و مشکلات کشاورزان دانست و افزود:توسعه بخش کشاورزی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و فراهم شدن زیرساخت‌های این بخش به نحوی که با کمترین هزینه شاهد رونق کشاورزی و رفاه مردم باشیم مورد تاکید جدی دولت است.
مهندس رضایی ، فرماندارچالوس ، پویاتر شدن تشکل های کشاورزی را یادآور شد و اظهار داشت: تقویت زیرساخت های بخش کشاورزی ضروری است و باید به سمت علمی تر ‌کردن کشاورزی حرکت کنیم.

فرماندارچالوس خاطر نشان ساخت:بخش کشاورزی به دلیل گستردگی و پیوند های قوی با سایر بخش های اقتصادی به عنوان موتور و محرک اولیه رشد اقتصادی عمل می کند،بنابراین توجه به این بخش بسیار مهم است.

سیدقدیررضایی: برگشت اعتبار نداریم

شمال فردا: جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان چالوس با حضور نماینده مردم منطقه ، فرماندارچالوس و مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان به همراه پیمانکاران پروژه های مختلف در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه مهندس سید قدیر رضایی -فرماندار چالوس- اظهار داشت: علی رغم سنگینی کار موجود در چالوس هیچ پروژه ای بر زمین نمانده است.

وی افزود: یکی از مشکلات ما مربوط به مجتمع فرهنگی چالوس بود که به دلیل  تهیه نشدن زمین ، پروژه معطل مانده بود،اما هفته گذشته به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر زمین مورد نظر تحویل داده شد و به زودی عملیات اجرایی آغاز می شود.

میرقدیررضایی ادامه داد: هیچ یک از پروژه ها از نظر تهیه زمین، اعتبار و شروع کار عقب نیست، بلکه به نظر بنده رتبه اول را در سطح استان داریم چون اعتباری از این پروژه ها برگشت داده نشده و یا بر زمین نماند.

فرماندارشهرستان چالوس با بیان این که اعتبار هیچ پروژه ای در چالوس نباید برگشت بخورد،تصریح کرد:برگشت اعتبار یعنی یا نتوانستیم مشکلات و چالش های موجود را برطرف و اعتبار را جذب کنیم و یا از سوی مدیران دستگاه های اجرایی کوتاهی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از اظهارت خود با بیان اینکه 170 هکتار بافت فرسوده در چالوس داریم،ادامه داد: وضعیت شهری ما با استقرار شهرداران خوب و ارایه طرح های جدید در حال پیشرفت است.

فرماندار نمونه مازندران با بیان اینکه پروژه های سفر رهبری همگی عملیاتی و اجرایی شد ، گفت: مصوبات سفرهای دولت نیز جز تعداد معدودی که اعتبار آن تخصیص نیافته همگی عملیاتی شد. وی یادآور شد:یکی از پروژهایی که محقق نشده قطعه 25 آزادراه تهران-شمال است که امیدواریم در سفر چهارم دولت محقق شود.

 رضایی در پایان از پیمانکاران خواست تا استحکام بخشی در پروژه ها را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

*هدف ما پیشرفت منطقه است

 نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید نسبت به مردم احساس مسوولیت داشته باشیم،گفت: هدف همه ما پیشرفت منطقه است و در این راه نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

قاسم احمدی لاشکی از برگزاری این گونه جلسات قدردانی و از برخوردار نبودن  برخی دستگاه های اجرایی شهرستان از ساختمان انتقاد کرد و گفت: دستگاه هایی چون ارشاد اسلامی و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مربوط به سه وزارتخانه در گذشته بوده در ساختمان های استیجاری فعالیت می کنند و این در شان آنها نیست.

 وی در پایان اظهارداشت: در سفر چهارم دولت به شدت دنبال اجرایی شدن قطعه 25 آزادراه خواهیم بود.