شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

فرماندارچالوس خاستار شد؛حضور فوری مدیرکل فرهنگ و ارشاد در چالوس

شمال فردا: مهندس سیدقدیررضایی ، فرماندار شهرستان چالوس گفت: با توجه به مشکلات فراروی اصحاب رسانه در غرب استان مخصوصا شهرستان چالوس ضروری است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس خانه مطبوعات استان جهت بررسی و رفع مشکلات موجود در شهرستان حضر یابند.


سید قدیر رضایی در بازدید از دفتر نمایندگی خانه مطبوعات غرب مازندران در چالوس افزود:رسانه ها ها مایه آرامش مردم هستند زیرا بهترین اطلاع رسان خدمات انجام شده در کشور به شمار می روند. وی ادامه داد:وحدت بین اصاحاب رسانه ضروری است و این قشر باید با همدلی و اتحاد واحد به اطلاع رسانی دقیق که هدف اصلی خبرنگاران می باشند بپردازند و از اختلاف پرهیز کنند.
مهندس رضایی تصریح کرد:نمایندگی خانه مطبوعات غرب استان که در الوس مستقر می باشد در پیگیری و اقدامات انجام شده حوزه رسانه به خوبی عمل کرده است. حاج میرقدیررضایی بیان داشت:در حوزه رسانه خوشبختانه فضای خوبی در شهرستان چالوس حاکم است و این شهرستان بعنوان یکی ازشهرستانهای رسانه ای در استان مطرح است.
نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تصریح کرد:مشکل بیمه خبرنگاران یکی از اساسی ترین درخواست به حق این قشر بوده که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران باید در این زمینه اقدام اساسی را انجام دهد.
رضایی تاکید کرد:در بحث هدایای ریاست جمهوری به خبرنگاران گلایه های فراوانی وجود دارد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی باید پاسخگو باشد و پیگیری نماید چرا بر اساس لیست سه سال قبل هدیه ها ارایه شده است.
نماینده عالی دولت بیان داشت: اعتراض و انتقاد خبرنگاران به حق و به جا است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران می توانست با جدیت بیشتری ورود می کرد و از حق خبرنگاران دفاع می کرد.
وی گفت: با مروری که در شهرستان انجام شد 90 درصد از خبرنگاران فعال شهرستان از دریافت هدیه ریاست جمهوری محروم شدند و جالب اینجاست که هیچ نهادی پاسخگو نیست.
مهندس رضایی تصریح کرد:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در حوزه فعالیتهای خود دلسوز بوده و در جهت برطرف کردن مشکلات موجود در این حوزه اقدام کند.
فرماندار شهرستان چالوس بیان داشت:پرداخت هدایای ریاست جمهوری که ارایه دهنده لیست خبرنگاران مشخص نیست جای تامل دارد زیرا ارایه دهنده آن باید با هماهنگی مسئولان مربوطه شهرستان صورت می گرفت.
رییس ستاد طرح سالم سازی دریا در غرب مازندران گفت:دستگاههای اداری شهرستان چالوس باید نسبت به پرداخت آبونمان نشریات در طول سال 90 اقدام کنند و همینطور تسویه با خبرنگاران بابت هزینه های سال 90 ضروری است.
سید قدیر رضایی تصریح کرد:مسکن خبرنگاران یکی از نکات مهم در این حوزه است که خوشبختانه خانه مطبوعات در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است و در آینده ای نزدیک با برطرف کردن موانع شاهد کلنگ زنی آن در شهرستان خواهیم بود.
وی بیان داشت: در بحث توزیع آگهی های ثبتی و دادگستری و همچنین مطایده و مناقصه ها در حوزه شهرستان چالوس که بر اساس عدالت در بین رسانه ها صورت گیرد مکاتبه ای با ادارات انجام شد که از اول خرداد ماه سالجاری از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چالوس اقدام کنند.
مهندس رضایی بیان داشت: هفته نامه شمال سبز یکی از افتخارات این شهرستان محسوب می شود که نسبت به انعکاس اخبار شهرستان و اطلاع رسانی دقیق آن اقدام می کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس اظهار داشت: شهرستان چالوس با داشتن 2 هفته نامه،2ماهنامه،2 دفتر سرپرستی روزنامه ،2 دفتر نمایندگی روزنامه،1دفتر سرپرستی خبرگزاری،1 دفتر سایت خبری و 10 دکه مطبوعاتی یکی از شهرستانهای فعال در حوزه رسانه محسوب می شود.

دانشگاه علم و صنعت بهشهر مستقل می‌شود

شمال فردا:  ا لبرزی امروز گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر مبنی بر اعتراض دانشجویان علم و صنعت بهشهر از تغییر وضعیت آن به موسسه آموزش عالی اظهار داشت: ما به دنبال استقلال دانشگاه علم و صنعت هستیم.

وی تصریح کرد: این دانشگاه هم‌اکنون شاخه‌ای از دانشگاه علم و صنعت ایران است و برای استقلال باید فرآیندی را طی کند که مهم‌ترین آن تبدیل به موسسه آموزش عالی و جذب هیئت علمی است.

وی از پیگیری‌های امام جمعه، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، رئیس دانشگاه علم و صنعت شاخه پردیس بهشهر گفت و اینکه موافقت استقلال این دانشگاه گرفته شده و حتی کمیته جذب اساتید هم کار خود را آغاز کرده است.

البرزی ابراز داشت: دانشجویانی که با عنوان دانشجوی دانشگاه علم و صنعت وارد پردیس بهشهر شدند هیچ نگران وضعیت فارغ‌التحصیلی خود نباشند چرا که با مدرک علم و صنعت فارغ‌التحصیل می‌شوند.

فر ماندار بهشهر درباره اینکه حراست دانشگاه علم و صنعت در پی اعتراض برخی دانشجویان برای آنها پرونده حراستی تشکیل داده و وضعیت این دانشجویان چه خواهد شد، اذعان داشت: به مسئولان دانشگاه اعلام کردیم که با دانشجویان کاری نداشته باشند و فقط آنها را نسبت به موضوع توجیه کنند.

تخلف 220 میلیون ریالی شرکت شن و ماسه در شهرستان ساری

 شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساری، اسماعیل هادی‌نژاد از معرفی یک شرکت عرضه شن و ماسه متخلف به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: در پی شکایات متعدد مردمی به سامانه 124 مبنی بر گران‌فروشی شن و ماسه یکی از شرکت‌های تولیدی در شهرستان ساری، با پیگیری‌های انجام شده و بررسی بازرسان این اداره تخلف این شرکت محرز شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت ساری ارزش تخلفاتی این واحد را 220 میلیون ریال عنوان کرد و ابراز داشت: این واحد بیش از 10 هزار تن شن و ماسه را بیش از قیمت متعارف به فروش رسانده است که با تشکیل پرونده جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

هادی‌نژاد سامانه 124 ستاد خبری را آماده دریافت شکایات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان محترم دانست و گفت: این اداره با همکاری بازرسان و ناظران اصناف با هرگونه گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، ارائه ندادن فاکتور، عرضه خارج از شبکه و احتکار به صورت جدی برخورد می‌کند.

فرماندار فریدونکنار: مسکن مهر فریدونکنار معطل پیمانکار!

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونکنار ، قاسمی صبح امروز در دومین جلسه شورای اداری شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: پروژه 288 واحدی مسکن مهر فریدونکنار قرار بود مهر ماه سال گذشته تحویل داده شود که به خاطر تعلل ادارات آب، برق، گاز و شهرداری و عدم توانایی پیمانکار تاکنون تحویل داده نشد.

وی افزود: طرح دریا یکی از دغدغه‌های اصلی ما است و فریدونکنار را بدون دریا نمی‌توانیم تعریف کنیم و اگر فوق برنامه ایجاد نکنیم امنیت اخلاقی آن دچار خدشه می‌شود.

فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه دریا یک فرصت و نعمت خداوندی است و درآمد ایجاد می‌کند، تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی با تجربه سال گذشته با برنامه جامع در طرح‌های امسال ورود پیدا کنند.

قاسمی با اشاره به استقرار دفتر میراث فرهنگی در فریدونکنار، تاکید کرد: باید این استقرار امسال در طرح دریا مشهود باشد و به فکر ایجاد آلاچیق و مسائل رفاهی که خود ایجاد اشتغال و درآمدزایی می‌کند، باشیم.

وی با تاکید بر اینکه به هر کسی که به شهرداری مراجعه کرد مجوز که ندهید، عنوان کرد: شهرداری حتماً از متقاضیان ایجاد دکه خواستار تأیید صلاحیت فردی و اجتماعی از نیروی انتظامی باشد تا دکه‌ها با ایجاد قلیان‌سرا تبدیل به ناهنجاری نشوند. این مسئول به شهرداری تاکید کرد: با دست خودتان زمین‌خوار تربیت نکنید، تا عده‌ای سودجو به بهانه ایجاد دکه، درختکاری کرده و ادعای مالکیت کنند.

قاسمی با بیان اینکه کارخانه شالیکوبی از استفاده کارگران افغانی خودداری کند، ابراز داشت: 14 شهر ساحلی استان مازندران به سه نقطه شرق، مرکزی و غرب با محوریت شهرهای چالوس ، بابلسر و ساری تقسیم شدند که به‌صورت کارگروه  دغدغه‌های طرح دریا را رسیدگی و پیگیری می‌کنند.

فرماندار فریدونکنار همچنین از کلنگ‌زنی پروژه دانشگاه غیرانتفاعی پردیسان این شهرستان خبر داد و متذکر شد: قرار است این پروژه ظرف مدت دو سال به پایان برسد. وی با اشاره به اینکه کمیته امور شیلاتی و بازار ماهی تشکیل شد، اذعان داشت: رئیس اداره شیلات مسئول این کمیته است و بحث انتقال بازار ماهی از جایگاه فعلی در دستور کار قرار دارد.

آغاز به کار طرح سالم‌سازی دریای غرب استان مازندران

شمال فردا: ستاد طرح های سالمسازی دریای غرب استان مازندران با قاطعیت و جدیت کار خود را به ریاست سیدقدیررضایی ، فرماندارشهرستان چالوس آغاز کرد. مهندس میرقدیررضایی  ، رییس ستاد طرح های سالمسازی دریای غرب مازندران، اولین نشست خود را برای فرمانداران رامسر ، تنکابن ، عباس آباد و نوشهر در رامسر تشکیل داد .    

مهندس سیدقدیررضایی ، فرماندارشهرستان چالوس که ریاست طرح سالم‌سازی دریا در غرب استان مازندران را نیز برعهده دارد،در اولین نشستی که برای فرمانداران غرب مازندران در شهرستان رامسر تشکیل داد ، تاکید کرد : هرگونه پرواز تفریحی در فضای طرح سالم‌سازی دریا از شهرستان نوشهر تا شهرستان رامسر ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، سید قدیر رضایی ، رییس طرح های سالم سازی دریای غرب استان مازندران ، صبح امروز در نشستی با فرمانداران شهرستان‌های غرب استان در رامسر بیان داشت: به دلیل حفظ ارزش نظام و انقلاب اسلامی با توجه به هجمه فرهنگی دشمن و حضور بیش از حد گردشگران در غرب استان، اقدامات فرهنگی مناسب و همه‌جانبه در سواحل دریا به ویژه حوزه طرح‌های سالم‌سازی مورد تاکید است. 

حاج میرقدیررضایی تصریح کرد: اجرای طرح سالم‌سازی دریا از اول خرداد ماه سال جاری است. تمام مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص باید انجام شود.

فرماندار شهرستان چالوس اضافه کرد: ناجیان غریق از اول خرداد ماه باید در طرح‌ها حضور یابند و مشخصات کامل آنها به نیروی انتظامی ابلاغ تا هماهنگی لازم برای ساماندهی آن انجام شود.

سیدقدیررضایی تصریح کرد: شناسایی نقاط کور سواحل دریا در شهرستان‌های غرب استان قبل از خرداد ماه باید انجام شود و راه‌های دسترسی به آن مسدود شود.

فرماندار چالوس بیان داشت: هرگونه پرواز تفریحی در فضای طرح سالم‌سازی دریا ممنوع بوده و فرمانداران باید این موضوع را به مجریان طرح ابلاغ کنند تا مانع آن شوند. 

فرماندار نمونه ی نوروز 1391 تاکید کرد: دستگاه‌های بهداشتی و اورژانس و هلال احمر از اول خرداد ماه باید در طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستان‌های غرب استان مستقر و نسبت به معرفی کادر خود نیز اقدام کنند.

مهندس میرقدیررضایی متذکر شد: نصب تابلوهای راهنمایی مورد نیاز جهت اطلاع‌رسانی مهمانان و گردشگران با شناسایی مناطق مختلف در ورودی شهرستان‌ها مورد تاکید است.

رییس ستاد طرح سالم سازی دریای مازندران در پایان اذعان داشت: ضروری است شهرداران و بخشداران جهت پاکسازی حوزه‌های طرح دریای مربوطه تمهیدات ویژه‌ای بیاندیشند تا در ایام اجرای طرح شاهد انباشت زباله در این مناطق نباشیم.

ایستگاه متروک راه آهن میاندرود محل انباشت زباله‌

شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس، در ماه‌های اخیر با وجود خبرهایی که در مورد راه‌اندازی ایستگاه متروک راه آهن میاندرود منتشر شده، شاهدیم این منطقه در ماه‌های اخیر به محل رها کردن زباله‌ها تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس: ایستگاه متروک راه آهن میاندرود محل انباشت زباله‌

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندرود، پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، حمل و نقل عمومی نقش مهمی در موفقیت این طرح ایفا می‌کند، اما شاهد هستیم مسیر ایستگاه راه آهن میاندرود با نقش مهمی که می‌توانست در جابه‌جایی مسافران ایفا کند تبدیل به جایگاه انباشت زباله شده است.

امروز در حالی شاهد هفدهمین سال تاسیس شهر سورک و ورود به سومین سال ارتقای شهرستان میاندرود هستیم که با وجود نیاز مردم و جامعه به بحث حمل و نقل عمومی درون و برون شهری هنوز اثری از این دو مساله مهم در این شهرستان دیده نمی‌شود.

* ایستگاه متروک راه آهن میاندرود محل انباشت زباله‌

البته توقع ایجاد زیرساخت‌هایی همانند پایانه‌ مینی‌بوسرانی و تاکسیرانی با توجه به کمبود زیرساخت‌های مهم‌تر و نیز توجه به تازه تاسیس بودن شهرستان فعلاً موضوعیت ندارد، اما مساله مهم در این زمینه وجود زیرساخت است که به دلیل کم‌توجهی مسئولان مغفول مانده تا با وجود این زیرساخت‌ها مردم در چند صد متری این نقطه با مشکل مواجه باشند.

در ماه‌های اخیر با وجود خبرهایی که در مورد ایستگاه متروک راه آهن میاندرود انجام شده است نه تنها هیچ اقدامی برای استفاده از ظرفیت فراموش شده این بخش از سوی مسئولان نشده بلکه شاهدیم این منطقه در ماه‌های اخیر به محل رها کردن زباله‌ها تبدیل شده است.

* وضعیت غیربهداشتی سالن انتظار

در واقع انباشت زباله‌های غیربهداشتی در جاده منتهی به ایستگاه راه آهن شهید نوبخت شهرستان میاندرود معلول بی‌توجهی مسئولان به این زیرساخت مهم است. در این باره وضعیت غیربهداشتی سالن انتظار این ایستگاه گواه این واقعیت است.

وضعیت نابسامان این ایستگاه به حدی است که معدود مسافرانی که فقط اجازه سوارشدن بر قطار محلی را دارند نیز با مشاهده این زباله‌ها احساس می‌کنند که عزت نفس خود را به واسطه عبور از این مسیر خاکی و غیر بهداشتی پایمال کردند.

بی‌توجهی این مسئولان به نیاز مردم و کرایه‌های گزافی که برای تردد به شهر‌های اطراف متحمل می‌شوند موجب می‌شود تا امروز کمتر افرادی تصمیم به عبور از بین این زباله‌ها و استفاده از این زیرساخت مهم بگیرند.

* کم‌کاری مسئولان شرکت راه آهن شمال

علاوه بر مسئولان شرکت راه آهن شمال کم‌کاری مسئولان شهری نیز در این زمینه مشهود است چرا که حتی زحمت نصب یک تابلو برای راهنمایی مردم را نیز به خود نمی‌دهند چه برسد تمیزکاری منطقه و فرهنگ‌سازی برای رها نکردن زباله توسط برخی افراد کم توجه در این منطقه.

اهمیت این زیرساخت زمانی مشخص می‌شود که با یک حساب سرانگشتی در می‌یابیم که هر مسافر تنها با پرداخت 500 تومان می‌تواند بسیار سریع‌تر از خودروی شخصی مسیر مرکز استان تا شهر زیراب و یا شهرستان گرگان را طی کند.

حال آنکه استفاده از خودروی بین شهری و یا شخصی در این مسیر خطرات و تلفات جاده‌ای، شلوغی و ترافیک ورودی شهرها، اسراف در مصرف بنزین، مسائل زیست محیطی، صرف وقت بیشتر و همچنین هزینه‌ای به مراتب بیشتر را به دنبال دارد.

حکایت این همه تبلیغات مسئولان برای ترغیب مردم برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سال‌های اخیر و مهیا نکردن این زیرساخت‌ها حکایت آن فردی است که روزها و شب‌ها برای برنده شدن در قرعه‌کشی دعا می‌کرد بدون اینکه در بانک حسابی باز کرده باشد.

ذکر این نکته الزامی است که در فصل تابستان با توجه به افزایش سفرهای بین شهری، نیاز مردم به استفاده از زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بیشتر می‌شود و این مساله توجه بیشتر مسئولان شهری و شرکت راه آهن شمال را می‌طلبد تا با قدری تمرکز و اندکی برنامه‌ریزی فکری برای مطالبات به حق مردم بکنند.

=================

یادداشت از حسن تیموری

جولان بدحجابی و هرج و مرج در سواحل دریای شهرستان ساری!!

 

شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا، ساحل مازندران مملو از گردشگرانی می‌شود که خود را برای استفاده از این نعمت خدادادی به دریا می‌رسانند.

هنوز طرح دریا در مازندران شروع نشده است، اما مسافران از هر تعطیلی خود را به دریای نیلگون خزر می‌رسانند. مهم نیست طرحی که مسئولان استان نامش را سالم‌سازی دریا گذاشته باشند، برایش ستاد و عنوان و مسئولیت درست کرده باشند، آغاز شده باشد یا نه...

ساحل است و مردم خود را با هر وسیله‌ای به ساحل می‌رسانند....، اینکه دریا را فقط به تابستان و یک ماه از بهار « از خرداد تا پایان تابستان » محدود کنیم درست است یا خیر قضاوتش با ما نیست، اما مردم خیلی وقت است که دیگر فقط تابستان و برای شنا به دریا نمی‌آیند، برای فرار از مشکلات ریز و درشت زندگی، برای دورهم نشستن و گل‌گشت ظهرگانه بهاری و یا برای قلیان کشیدن....

الان ساحل گوشه دنج است برای خیلی کارها، برای فرار از کار و خستگی، برای قلیان کشیدن، برای دورهم‌نشینی دوستانه، مهم نیست چادری را که مسئولان آن را طرح سالم‌سازی دریا می‌دانند، علم کرده باشند یا نه...، و باز هم مهم نیست که دریا در مازندران برای مردمش با جذب گردشگر اقتصادی است یا نه....

اینجا ساحل فرح‌آباد ساری است در یک نیم‌روز بهاری، ساحلی که مملو از مسافرانی است که می‌توان از پلاک خودروهای آنها فهمید که فقط شمالی نیستند، از هر کجای این دیار پهناور ایران آمدند.

کانکس‌های استقرار پلیس، طرح خدمات پارکینیگ شهرداری ساری، نمازخانه‌ای با بنرهای تبلیغی نماز که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نصب شده است، سطل زباله‌های نارنجی، اسکله نیم‌بند و زنان و دختران و مردان جوانی که در قلیان‌سرای اسکله در کنار موج‌های دریا که خود را به ساحل می‌کوبد و در هر بار کوبیدنش گوش‌‌ماهی‌های کوچک و بزرگ را ارزانی می‌کند، دیده می‌شود.

*بفرما آش و باقالی

تنها چیزی که با ورود به ساحل ساری بیش از بقیه خودنمایی می‌کند فروشندگان دوره‌گردی است که با یک چراغ پیک‌‌نیکی اقدام به فروش آش و باقلا می‌کنند.

بگذریم از این نکته که آیا در میان دود و دم قلیان، فروش آش در فضای آزاد و در کنار گرد و غبار ناشی از ورود و خروج خودروها بهداشتی است یا خیر.

دست‌‌فروشانی که در کنار ساحل زیبای ساری اقدام به فروش اقلام به اصطلاح مورد نیاز مسافران می‌کنند می‌گویند برای تامین معیشت خود مجبوریم ...

خودنمایی بسیاری از دست‌فروشان هر چند نمی‌تواند شکوه و زیبایی ساحل زیبای ساری را بگیرد ولی باید به مسئولان اطلاع‌رسانی کرد که فقط نمی‌توان با تابلوی اسکله و به دنبال آن فراهم کردن امکانات قلیان‌کشیدن از گردشگران دائمی دریا میزبانی کرد.

 

*دریای مازندران تمام فصل است

از سال‌های گذشته که رسانه‌ها اعلام نبود متولی برای دریا را بیان می‌کردند تمام مسئولان فقط با خوش و بش دریایی سعی می‌کردند این نوید را به مردم مازندران و گردشگران دریا بدهند که خبری خوش در راه است، دریا صاحب پیدا کرده است.

اینها گفته مسئولانی است که از این پس ادعا دارند دریا صاحب متولی است و باید زیرساخت‌های آن فراهم شود.

آنچه که دریای امسال ساری را در منطقه فرح‌آباد از سا‌ل‌های گذشته متفاوت می‌کند افزایش گردشگران و به تبع آن تدبیر لازم برای استقرار سطل‌های زباله است.

درست است که زباله‌ها در مازندران نیز به مانند دریا دارای پول و اعتبار شده است ولی گردشگرانی که به گفته‌شان همیشه به مازندران برای دریا سفر می‌کنند خواسته‌های زیادی از جمله اجرای برنامه‌های فرهنگی دارند که باید از سوی مسئولان ذی‌ربط چاره‌اندیشی شود.

 

*قلیان و دریا

به گفته یکی از گردشگران که از استان سمنان و شهر شاهرود به دریا آمده است، دریای زیبا، بی‌کران و مانند همیشه آبی است و جزر، مد و سکوتی که فقط با کوبیدن آب به ساحل شکسته می‌شود زیبا است اما در اسلکه دود و دم قلیان و صدای «کُرکُر» دمیدن در قلیان سکوت را می‌شکند که دیگر زن و مرد و دختر و پسر ندارد در هر شرایط سنی در قلیان می‌دمند، آخر دیگر قلیان به عنوان یک وسیله تفریحی مدرن شده است....

---------------------------------------------------

گزارش از جابر معافی و مهرانگیز عباسی

چهارمین شوک دنیا چیست؟!

شمال فردا: به گزارش محمد حسین ملایی کندلوسی، مهندس سید قدیر رضایی - فرماندار چالوس- در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس اظهارداشت: تحولات شهری بسیار خوبی در شهرستان چالوس و شهرهای تابعه آن در حال انجام می باشد و شهرداری ها با حمایت شورای شهر روند خوبی را در پیش گرفتند.

میر قدیر رضایی، فرماندار شهرستان چالوس با بیان این که آرزوی مردم چالوس ایجاد تحولات شهری است،شدت بخشی شهرداری ها در روند تحولات شهری را خواستار شد و افزود: از هر لحاظ از شهرداران حمایت می کنم و همه دستگاه های اداری نیز موظف به همکاری با شهرداری ها هستند.

مهندس رضایی درباره اعتبارات تخصیص یافته به سیل و رانش زمین در منطقه طویدره کلاردشت گفت: یکصد میلیون تومان اعتبار برای خسارات ناشی از رانش زمین در منطقه طویدره کلاردشت و پنج میلیارد تومان اعتبار نیز برای جبران خسارت سیل در کلاردشت اختصاص یافت که یک میلیارد تومان دیگر نیز به این مبلغ افزوده شده است.

فرماندارچالوس در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه مسئولان به اصحاب رسانه و خبر شد و اظهار داشت: خبرنگاری شغل بسیار پرمخاطره و پراسترسی است و  از همه مسئولان شهرستان چالوس می خواهم تا همکاری نزدیک و مستمری با خبرنگاران داشته باشند و کمک کنند تا اخبار واقعی به گوش مردم برسد.

 

*مدیرکل بهزیستی مازندران:1300 مرکز در مازندران در حال خدمات رسانی شبانه روزی هستند

در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس روح الله ردایی-مدیرکل بهزیستی استان مازندران- گفت: توجه به قشر ضعیف و آسیب دیده جامعه و نیز توجه به تحکیم خانواده از دغدغه های بهزیستی است.

وی افزود: بخشی از آسیب های اجتماعی مربوط به مواد مخدر می باشد که در این زمینه نیز بهزیستی توان خود را برای زدودن این معضل در جامعه به کار گرفته است.

ردایی ادامه داد: بهزیستی در بخش توانبخشی ، زنان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و همچنین آسیبهای طلاق نیز فعال است و هزار و 300 مرکز در سطح استان مازندران بطور شبانه روزی در حال خدمات رسانی هستند.

وی اظهار داشت: ده درصد جامعه معلول هستند که 8 درصد آن سالمند می باشند و نیازمند مناسب سازی در بخش توانمندی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران به معضل موادمخدر درجامعه اشاره کرد و افزود: حدود 63 درصد در بحث مبارزه با موادمخدر و درمان و توانمند سازی معتادان به بهزیستی مربوط می شود.

وی گفت: مواد مخدر به عنوان چهارمین شوک بزرگ در جهان به حساب می آید که دراین رابطه سیصد میلیون نفر درگیر این پدیده شوم هستند و ایران در مبارزه با این پدیده شوم و خانمانسوز تاکنون 300 شهید و یازده هزار مجروح داشته است.

ردایی درپایان از آمادگی کامل اداره کل بهزیستی استان مازندران برای تاسیس خانه بهبودی در شهر توریستی چالوس خبر داد.

فرماندارچالوس خبرداد : آغاز عملیات پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد

شمال فردا: میرقدیررضایی، فرماندارشهرستان چالوس گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و پروژه‌های اساسی این خطه، پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد است که به زودی پیمانکار آن انتخاب و عملیات آن اجرایی می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن‌آباد، مهندس سید قدیر رضایی ، فرماندارشهرستان ،عصر امروز در همایش بزرگ شوراهای شهرستان چالوس که به میزبانی مرزن آباد برگزار شده بود، از خدمات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان تقدیر کرد و با اشاره به اصل 100 قانون اساسی مبنی بر فعالیت شوراها افزود: فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات دولتی نیز در حدود اختیارات شورا ملزم به عمل کردن به تصمیمات شورا در راستای قانون هستند.

فرماندار چالوس با اشاره به همایش ملی تشیع و تبرستان که آبان ماه در مرزن آباد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود در مرزن‌آباد نشان می‌دهد که این شهر می‌تواند میزبان همایش‌های بزرگ باشد و ما نیز در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

مهندس رضایی، رییس ستاد طرح سالم سازی دریای غرب استان مازندارن ، با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات تملک و دارایی به شهرداری‌ها، مرزن‌آباد رتبه اول را داشته است، اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و پروژه‌های اساسی این خطه، پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد است که به زودی پیمانکار آن انتخاب و عملیات آن اجرایی می‌شود.