شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

معاونت محترم رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی بخواند!

فرماندار شهرستان چالوس ، خواستار شد:   

معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی وگردشگری کشور در چالوس استان مازندران مستقر شود  

 شمال فردا: مهندس سیدقدیر رضایی ، فرماندار شهرستان چالوس و رییس ستاد سالم سازی طرح های دریای غرب استان مازندران با اشاره به ورود سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به شمال کشور گفت: با توجه به جاذبه های طبیعی دریا و جنگل و نیز دشت های سرسبز مازندران، همه ساله بیش از 10 میلیون گردشگر ازمناطق گردشگری مازندران دیدن می کنند، لذا برای برون رفت از برخی کاستی ها در امر گردشگری نیاز است معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی وگردشگری کشور در چالوس و یا یکی ازشهرهای گردشگرپذیر استان مازندران مستقر شود.   

 حاج میرقدیررضایی ،فرماندارچالوس افزود: فونداسیون چالوس، شهرستانی است ولی به دلیل علاقه فراوان گردشگران به جاذبه های گردشگری این شهرستان از جمله کلاردشت و جاده گردشگری کندوان این شهرستان به صورت کشوری اداره و خدمات داده می شود،بنابراین انتظار داریم مسئولان کشوری و استانی چالوس را به صورت ویژه ببینند.  

فرماندار سابق شهرستان های نوشهر و تنکابن در خصوص طرح دریا در ایام ماه مبارک رمضان گفت: تعدادی ازطرح های دریا برای استفاده مسافران درماه مبارک رمضان با رعایت موازین شرعی باز است.

فرماندار چالوس با اشاره به استان شدن غرب مازندران گفت: قبل از پیگیری استان شدن در غرب مازندران بیاییم بستر را برای توسعه بیشتر مهیا کنیم تا با دستی پر به اهداف مان برسیم.

مهندس رضایی ، فرماندار نمونه مازندران درخصوص گرانی های اخیر خطاب به مدیران اجرایی شهرستان گفت: مبارزه باگرانی و افزایش بی رویه قیمت ها، از گذشته در دستور کار فرمانداری و دیگر دستگاه ها قرار داشته و با دستور اخیر وزیر کشور به استانداران و فرمانداران کشور نه تنها فرمانداری بلکه همه مدیران اجرایی درمهار پدیده گرانی وارد خواهند شد.

شهرستان ساری از همیشه مظلوم تر!!! ساری شهر توریستی هست؟!!!

شمال فردا: به نوشته ی ساری شهر من،  میخواهم خودم راجای یک ایرانی اهل شهری غیرازساری مثلا اهل جنوب کشور قراردهم که تصمیم گرفته بهمراه خانواده به شمال کشور آنهم به مرکز استان مازندران یعنی شهرساری سفرکند.
 او وخانواده اش اززیباییهای شمال کشور بسیار شنیده اندازجنگلها کوهها ی بلند ودریای خزر وبا این
تصور که درشمال میتواند بهمراه خانواده ایام خوشی را سپری کند پس از طی مسافتی طولانی حدود ساعت 12 ظهر به ورودی شهر میرسد که با خوشامدگویی شهرداری ساری که برروی تابلوی منصوبه در کنار اتوبان مواجه میشود .خوشحال ومسرور ازاینکه سالم وتندرست این مسیر طولانی طی شده است .اوشنیده است که درشهرساری فعالیتهای عمرانی خوبی انجام شده وجاذبه ها ونقاط تفریحی زیادی دارد(شنیدن کی بود مانند دیدن )

درابتدای شهر درمیدان امام ساری در همان ابتدا باترافیک بسیار سنگینی روبرو میشود گویا ورودی شهر بسته است اما اونمیداند که این داستان روزانه برای شهروندان ساروی در حال تکرار است پس از توقف طولانی از ترافیک سنگین خلاص میشود واز شهروندی آدرس اماکن تفریحی را پرس وجو میکند که با شنیدن اسامی چون پارک جنگلی شهید زارع ودریا وسدشهید رجایی واماکن مذهبی وتفریحی روبرو میشود وبا خانواده برنامه ریزی میکند که چند روزی در این شهر بمانند.

مقصد اول آنان دریای فرح آباد است که در این مسیر مجددا با ترافیک میدان دوم شهر (خزر) برخورد میکند در همان نگاه اولیه با دیدن پل بزرگی که در آن محدوده احداث شده ازخود میپرسد پلی که دراین محل احداث گردیده ومطمئنا هزینه زیادی برای آن صرف گردیده نتوانسته معظل ترافیک راحل کند؟آیا مسولین شهری با چشم انداز حل مشکل ترافیک پل را احداث نکرده اند ؟اگر چنین تفکری داشته اند چرا همچنان با ترافیک روبرو هستند ؟نتوانست پاسخی برای سوال خود مثل شهروندان ساروی پیدا کند.به امید اینکه در دریای فرح آباد اوقات خوشی داشته باشد این مشکل راهم تحمل میکند.وقتی به دریا رسید دریغ از کمترین امکانات رفاهی که درمقابل افراد خانواده شرمنده میشود که این همه مسافت راطی کرده است ولی .........اما غروب دریا برای اوزیبایی خاصی دارد .سراغ پارک وشهر بازی ساری را ازحاضرین میگیرد که در کمال ناباوری به این پاسخ میرسد شهر ساری فاقد شهر بازی است .

بهر حال تصمیم میگیرد که جایی را برای اسکان پیدا کند که شب را با همه خستگیهای راه ونومیدیهای موجود به استراحت بپردازد .شب اول حضورشان درساری را به امید اینکه فردای بهتری درانتظارش باشد به خواب میرود.

صبح تصمیم دارند بهمراه خانواده به مراکز خرید شهر بروند تا ازاین سفر سوغاتی داشته باشند وپرسان پرسان سراغ این مراکز را میگیرند ودوباره باپاسخی که درساری مراکز خرید متمرکزی به آن صورت وجود ندارد مواجه شده وبرای خرید میبایستی به مرکز شهر بروند .در ابتدای ورودی شهر با طرح ترافیک برخورد کرده وبناچار مجبور میشوند که بقیه مسیر را بدون خودروی شخصی طی کنند وتصمیم به پارک خودرو در پارکینگ شهری میشوند زهی خیال باطل پارکینگ درست وحسابی یافت نمیشود.مجبور میشود خودروی خود را در یکی از محلهایی که از سوی شهرداری در نظر گرفته شده پارک نماید بازحمت فراوان منتظر خروج خودرویی میشوند تاجای آن پارک کنند.بالاخره پس از 20 دقیقه خوشحال میشونداز اینکه خودرویی درحال خروج است واومیتواند بجای اوپارک نماید .با خانواده پیاده وارد مرکز شهر میشوند ولی جای مشخصی را برای خرید بصورت متمرکز پیدا نمیکنند وبا اعصابی خسته وناراحت خریدهایی را انجام میدهند وپس از آن به محل اقامت خود برمیگردند تا بعد از استراحتی مختصر به پارک جنگلی شهید زارع بروند تا رویاهای سفر خود را در این مکان محقق کنند.وپس از گذر از ترافیک خروجی شهر (پل تجن وپل ذغال چال )وارد محدوده پارک شده وبا پرداخت ورودی وارد پارک میشوند اما امکانات قابل ملاحظه ای در آنجا پیدا نمیکنند.او بدلیل اینکه مشوق خانواده برای سفر به ساری بوده برای اینکه خیلی نزد خانواده شرمنده نباشد از سرسبزی ساری میگوید. شب دوم آنها تصمیم به ترک ساری میگیرند تا به غرب استان که امکانات بهتری دارد بروند.

شهروندان گرامی مرکز استان با این همه منابع خدادادی نتوانسته امکاناتی فراهم کند که یک مسافر 2روز در این شهر دوام بیاورد .براستی چگونه ساری میتواند توریست ومسافر جذب کند ؟چرا برای تبدیل شدن ساری به یک شهر توریستی فکری اندیشیده نمیشود؟برای یک لحظه درخیال خود ساری ورودخانه تجن را با اصفهان ورودخانه زاینده رود قیاس کنید آیا تفاوتی مشاهده میکنید ؟

میان ماه من تاماه گردون                                         تفاوت از زمین تا آسمان است

استاندار مازندران : نفر اول آنژیوگرافی قلب جهان یک آملی است

شمال فردا: استاندار مازندران با اشاره به پایان مأموریت دو استاندار در کشور و استفاده واژه «برکناری» از سوی برخی از رسانه‌ها گفت: شأن مدیران و رسانه‌ها در این است که فعالان این بخش در خبررسانی در عزل و نصب مدیران از اصطلاح برکناری استفاده نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی عصر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران از رسانه‌ها خواست در خبررسانی عزل و نصب مدیران از اصطلاح «برکناری» استفاده نکنند.وی با اشاره به نشست روز سه‌شنبه خود با برخی از مدیران رسانه‌ها در مازندران خاطرنشان کرد: در این نشست در این باره صحبت خواهیم کرد.

استاندارمازندران با تأکید براینکه برخی‌ها برای خود فرض می‌دانند که در حوزه اختیارات ریاست جمهور دخالت کنند، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور براساس جایگاه حقوقی خود می‌تواند مدیرش را جابه‌جا کند.

استاندار مازندران گفت: تا زمانی که شرکت سهامی مدیریت در کشور داریم و هرکس خودش را سهامدار این شرکت می‌داند این اتفاقات روی می‌دهد.وی در بخش دیگری از سخنانش با ملاقات خود با مردم آمل اشاره کرد و به بخشی از ظرفیت‌های علمی، حوزوی، دانشگاهی و پژوهشی این شهرستان پرداخت.

نماینده عالی دولت در مازندران یادآور شد: نفر اول آنژیوگرافی قلب جهان یک آملی است.وی با تأکید بر اینکه باید فرصت اشتغال و کار برای همه فراهم شود، بیان کرد:‌ فرهنگ درست کار در کشور هنوز تبیین نشده است.

وی تعهد اشتغال سال گذشته مازندران را 106 هزار فرصت شغلی اعلام کرد و اظهار داشت: 30 هزار فرصت شغلی این آمار به بخش مسکن ارتباط دارد.وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام اسلامی بر ضرورت وحدت تأکید کرد.

استاندار مازندران بیان کرد: بر اساس رهنمود رهبری همکاری قوا یک فریضه است.طاهایی با تأکید بر این نکته که اطلاع‌رسانی غیراخلاقی مغایریت با اهداف نظام و انقلاب دارد، گفت: میثاق با رهبر معظم انقلاب اسلامی و اجرای فرامین معظم‌له باید از رویکردهای جدی مدیران باشد.

وی تعهد اشتغال امسال مازندران را 98 هزار فرصت شغلی اعلام کرد و با اشاره به گشایش‌های اعتباری برخی از بانک‌ها افزود: این گشایش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که میزان معوقات بانکی نیز افزایش افتاده است.استاندار مازندران افزود: از این پس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود.

وی به مدیران توصیه کرد:‌ روزهای تعیین شده برای ملاقات عمومی که سه‌شنبه‌ها است را برهم نزنند تا ارتباط مدیران و مردم مثل گذشته و قوی‌تر از قبل برقرار باشد.به گزارش فارس استاندار مازندران به اتفاق جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی پس از جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری برای شرکت در مراسم اختتامیه نمایشگاه ملی صنایع دستی به شهرستان قائم شهر رفتند.

اختلاف سید رمضان شجاعی و محمد دامادی! اما چشمم آب نمی‌خورد!

شمال فردا: به گزارش شمال فردا به نقل از مازندنومه ، فرامرز نقیبی در جلسه علنی شورای شهر ساری، اظهار داشت:‌همه می‌دانیم که این روزها بیشتر توجه مردم به شهرداری است.وی با بیان اینکه جذب اعتبار زباله‌سوز مهم‌ترین دغدغه ما بود،متذکر شد: این موضوع پیگیری شده و طی همین هفته، قرارداد منعقد می‌شود. 

 نقیبی با اشاره به اینکه بزرگترین آرزوی مردم ساری، کارخانه زباله سوز و تکمیل کمربندی است، افزود: با تغییر طرح در کمربندی، حدود 60 واحد از طرح خارج شد. وی تصریح کرد: اجرای پروژه کمربندی، کارنامه قبولی شورای سوم است.

*کار بسیار سنگین انتخاب شهردار را در پیش داریم

میرصالح صالحی‌نیا در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: باید به اعضای شورای شهر ساری یادآوری کنم که از زمان شروع کار، یک یا دو و حتی برخی سه بار مراسم تحلیف انجام داده و قسم یاد کردیم تا در جهت پیشرفت و آبادانی شهر و خواسته‌های به حق مردم، فعالیت کنیم.وی ادامه داد:‌ از شروع کار، همه مصوبات و انتخاب شهردار با اکثریت آرا انجام می‌شد و ثمره‌ی آن هم کارهای بزرگ و زیربنایی است که با همت اعضای شورای شهر ، شهردار و کارکنان زحمت‌کش شهرداری صورت گرفته است.

 عضو شورای شهر ساری، یادآور شد:‌انتظار می‌رود در مدت باقیمانده از عمر شورا همان صداقت، اعتقاد و همدلی را در سرلوحه خود قرار داده و به دور از هوا و هوس ،خودخواهی و انتقام‌جویی ، در راستای تکلیفی که در مقابل مردم داریم، عمل کنی. وی با بیان اینکه از تکروی‌ها، جدا شدن از هم، گروه بندی و تفکیک اعضا و نامحرم دانستن همدیگر، بپرهیزیم، گفت: کار بسیار سنگین انتخاب شهردار را در پیش داریم.صالحی‌نیا، متذکر شد:‌نکند خدای ناکرده از روی تعصب، رفاقت و دوستی، کسی را برای انتخاب شهردار معرفی کنیم که نتواند ادامه دهنده راه شهردار قبلی باشد.

 وی افزود: پیشنهاد می‌کنم قبل از هر اقدام در راستای انتخاب شهردار، با هفت عضو شورا مشورت شده و از صاحب‌نظران دانشگاهی و مدیران استانی نظرخواهی شود و شهرداری انتخاب کنیم که دارای سابقه بیشتر و قوی‌تر از شهردار قبلی باشد تا بتوانیم پروژه‌های در دست اقدام را به پایان برسانیم و همچنین اقدامی صورت نگیرد که رحمات پنج ساله شهرداری و شورا زیر سؤال برود چراکه زمان زیادی تا پایان دوره خدمت ما نمانده است.

در 10 روز اخیر 900 میلیون تومان درآمد داشتیم

 سید مرتضی رضویان در نخستین حضور خود در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت:‌ شهرداری ساری در 10 روز اخیر 900 میلیون تومان درآمد داشته است. سرپرست شهرداری ساری ادامه داد:‌سازمان عمران در این مدت دوهزار و 400 تن تولید آسفالت داشته که هزار و 800 تن صرف روکش معابر شده است. رضویان با بیان اینکه بازدید از پروژه‌ها به صورت گروهی انجام شود، گفت: این موضوع موجب می‌شود تا نقطه نظرات اعضای شورا را در محل پروژه داشته باشیم و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.وی با اشاره به مساعدت شهرداری به مؤسسات و نهاد ها، گفت:سیاست‌ها‌ی جدید مالی در این حوزه تدوین شود تا با کسری بودجه مواجه نشویم و شهرداری بتواند درآمد ها را صرف آبادانی و عمران شهری کند.

سرپرست شهرداری ساری با اشاره به بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه پل زغالچال ساری، یادآور شد: قرارداد قبلی پل زغالچال فسق شد و تغییراتی هم در طراحی این پل باید انجام شود که در حال کارشناسی است.

* نباید ضعفا را فراموش کرد

 سیدمحمد آقامیری در سخنانی متذکر شد: مبنای تمام تصمیمات سرپرست شهرداری ساری باید عدالت باشد. این عضو شورا بار دیگر با تاکید بر رعایت عدالت و بیان این جمله که «گمشده شهرداری را پیدا کن»، ادامه داد:‌ تامین حقوق مردم، ضروری‌ترین مسئله بوده و عدالت، بالاترین عبادت است.

 آقامیری با اشاره به اینکه بالاترین امر به معروف، اجرای عدالت است، خطاب به سرپرست شهرداری ساری، گفت:‌ اگر می‌خواهی شهردار باقی بمانید، باید عدالت پیشه کنید. وی در همین راستا با بیان اینکه نباید ضعفا را فراموش کرد، افزود: باید شنوا بود و سخنان همه را شنید. آقامیری در ادامه اذعان داشت: از باندبازی، گروه بازی و جناج بازی باید پرهیز کرد.وی خطاب به سرپرست جدید شهرداری ساری، خاطرنشان کرد:‌اتاق کار شهردار باید در دسترس مردم بوده و بروکراسی اداری کسالت آور باید برچیده شود.

تحمیل نیرو به شهرداری هر روز اتفاق می‌افتد

 مهدی رضایی فرح‌آبادی در این نشست، اظهار داشت:‌ پرنده برای پرواز به دو بال نیاز دارد و مدیران هم نیازمند دو بار منابع مادی و انسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه منابع مادی در شهرداری بی حساب و کتاب و بی ضابطه است، گفت: شهرداری ساری بیش از 1700 نیرو دارد و باید با شهرداری‌های مشابه، مقایسه‌ای صورت گیرد و ضرورت چنین نیروهایی برای شهرداری ساری مشخص شود.رضایی ادامه داد:‌نیروهایی که از کانال‌های مختلف به شهرداری تحمیل شدند و غیرفنی و غیرتخصصی هستند.

 وی با بیان اینکه تحمیل نیرو به شهرداری هر روز اتفاق می‌افتد و امروز هم چند نیرو جذب شدند، تصریح کرد:‌باید از نیروهای فعلی، بهره کافی برد.این مسئول با اشاره به اینکه بار نیروهای اضافی به شهروندان ساروی تحمیل می‌شود، افزود: این روند به نام ساروی‌ها و به کام غیر ساروی‌هابوده و نیروهای غیر بومی در شهرداری ساری مشغول به کار هستند.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه هیچوقت آمار دقیقی از نیروهای غیر بومی شهرداری ساری اعلام نشده و بارها در این رابطه، نامه‌نگاری کرده‌ام، اذعان داشت: بنابر آمار اداره کار، ایجاد اشتغال پایدار نیازمند سرمایه‌گذاری 50 میلیون تومانی است و اگر شهرداری ساری صرفا 50 نیروی غیر بومی داشته باشد، 5/2 میلیارد تومان برای غیرساروی‌ها هزینه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌اگر همین روند جذب نیرو پیش برود، عمارت فعلی شهرداری جایی برای نیروها نداشته و باید به فکر عمارت دیگری باشیم. رضایی با اشاره به اینکه نخبگان شهر در شهرداری ساری به کارگیری نشدند، ادامه داد: اگر هم این کار صورت گرفته باشد، دکترای مدیریت در انبار شهرداری و مهندس عمران هم در بایگانی به کار گیری شده است.

دستی در کار است تا میان نمایندگان شهر تفرقه ایجاد کند

 سیدمهدی احمدی در سخنانی اظهار داشت: چنانچه شورایی دچار چند دستگی، توصیه پذیری، دسته‌بندی‌های سیاسی، خط بازی و جناح‌بندی‌ها قرار گیرد و اصل والا و ارزشی خدمت رسانی را نادیده بگیرد، دچار آفت شده و دود آن به چشم مردم می‌رود.

 این مسئول با اشاره به اینکه شهر ساری سال‌ها با سوء مدیریت ها و کم‌توجهی‌ها در معرض بی‌مهری‌ها قرار داشته و از ریل توسعه و پیشرفت خارج شده، گفت:‌ چندی است شهر ساری در مسیر سازندگی قرار گرفته که نباید در این راستا از تلاش‌های شهردار سابق غافل بود.وی متذکر شد: نیازهای شهر در این زمان به شکلی است که امکان تعامل و همکاری با آن برادر بزرگوار میسر نبود و شهر نیازمند تحولی بود تا در سایه‌ی مدیریتی نوین و تازه نفس، حیاتی دوباره یابد.

 احمدی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بر اساس اختیارات قانونی و با استقلال کامل فکری و فارغ از قیل و قال‌های سیاسی و در جهت منافع شهر، تصمیم گرفتند، خاطرنشان کرد: هرگونه سمت‌دهی و به حاشیه بردن این تصمیم، نادیده گرفتن حق قانونی و رای و نظر شهروندان است.

 عضو شورای شهر ساری اظهار داشت:‌متاسفانه این روزها شاهد تهاجم رسانه‌ای از سوی برخی فعالان خبری و صاحبان تریبون اعم از رسانه‌های مکتوب و مجازی هستیم که با طرح مباحث فرعی، امکان تعامل و هم‌اندیشی را از بین برده و با درج تیترهای تضعیف کننده، مدیران، مسئولان، نمایندگان و خادمان مردم را در معرض تهمت و تقابل قرار می‌دهند که خروجی آن نه به نفع شهر است و نه به نفع استانی که هنوز گرد محرومیت، بر چهره خسته‌اش نشسته است.

 وی با بیان اینکه امروز ساری دارای نمایندگانی است که یادآور ترکیب دامادی و شجاعی سال‌های نه چندان دور است، افزود: موضع‌گیری‌های هوشمندانه دو نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود طی روزهای اخیر نشان از همبستگی و اتحاد این نمایندگان در اصول اساسی و نقاط مشترک در سایه ولایت‌پذیری و اصل خدمت‌رسانی است.احمدی اذعان داشت: توسعه شهری و استانی نیازمند این است که فعالان عرصه خبری استان، در این راه از ادبیات مناسب بهره برده و با تدبیری خاص، فضا را به سمت وحدت و کار کارشناسانه سوق دهند تا استان و شهر با فرصت‌سوزی مواجه نشود.

وی یادآور شد:‌هفته‌ای که در پیش داریم مصادف با روز قلم است و امید دارم همیشه قلم در دست اهلش بماند. احمدی تصریح کرد:‌به عنوان عضو شورای شهر، عضو هیئت منصفه مطبوعات و به عنوان یک شهروند احساس می‌کنم دستی در کار است تا میان نمایندگان شهر تفرقه ایجاد کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی شورا رسما تعطیل است، گفت:‌این کمیسیون معطوف به بررسی چند پرونده شده است. شایان ذکر است که رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، در این نشست حاضر نبود.

‌وقتی نامه شجاعی را به استاندار خواندم، گلایه کردم

 نقیبی در رابطه با اظهارات عضو شورا مبنی بر اینکه برخی رسانه‌ها سعی در ایجاد اختلاف بین نمایندگان شهر در مجلس شورای اسلامی دارند، گفت:‌ مگر رسانه‌ها از خودشان نمی‌نویسند که شجاعی یک و دامادی صفر و یا اینکه من یوسف‌نژاد نیستم؟!

 رئیس شورای شهر ساری، ادامه داد: آن شیوه برخورد نماینده با من نیست که در جلسه معارفه شهردار سابق به عنوان مدیرعامل سازمان همیاری، سه بار با اشاره به من گفت "نقیبی": کسی که تا دیروز در شورا به من می گفت عمو.

 وی ادامه داد:‌ما سعی کردیم وحدت بین دو نماینده حفظ شود. این مسئول بیان داشت:‌وقتی نامه شجاعی را به استاندار خواندم، از وی گلایه کردم. نقیبی خاطرنشان کرد:‌از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم در حوزه کاری شهرداری و شورا دخالت نکنند. وی گفت:‌از اختلاف شجاعی و دامادی فقط مردم شهر ضرر می‌کنند، من هم امیدوارم،اما چشمم آب نمی‌خورد. نقیبی در ادامه تصریح کرد:‌ معاون سیاسی استانداری از ساروی‌های دلسوز است و با اینکه در حوزه کاری‌اش نبود اما پیگیری‌های زیادی در خصوص پل زغالچال دارد.

سیدهادی حسینی ، نماینده سوادکوه ؛ بدنبال گاز و جاده همشهریان!!!

پایگاه خبری تحلیلی دریانیوز: نماینده سوادکوه در مجلس به دنبال گاز ، بیمارستان، جاده و معدن برای همشهریانش افتاده است. به گزارش دریانیوز، در حالیکه وظیفه نمایندگان تصویب قوانین و نظارت است نماینده سواد کوه در مجلس بدنبال مایحتاج زندگی مردم این خطه به راه افتاده است. سید هادی حسینی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه پل سفید در شهرستان سوادکوه نکاتی را مطرح کرده که جالب توجه است .

اهم مطالب بیان شده :

*برای گازرسانی به شهر پل سفید رایزنی‌هایی را با وزیر نفت و مدیر عامل گاز کشور انجام داده‌ایم و برای بهره‌برداری از آن به پیگیری‌های خود ادامه خواهیم داد.

* وضعیت بیمارستان شهدای سوادکوه بهتر از وضعیت حاضر خواهد شد.

* حسینی به طرح چهار بانده شدن محور سوادکوه اشاره کرد و یادآور شد: چهار بانده شدن محور سوادکوه از دغدغه‌های هر دو نماینده سوادکوه در مجلس شورای اسلامی است و رایزنی‌ها و پیگیری‌های جدی در این باره در حال انجام است.

* برنامه‌هایی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های زغال شهرستان سوادکوه در دست بررسی است.

حال این سوال پیش می اید که اگر یک نماینده باید این امور اجرایی را پیگیری نماید فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی در آن شهرستان و استان چکاره اند؟

اگر نمایندگان فعلی قصد داشتند کار اجرایی انجام دهند بهتر بود از ابتدا وارد حوزه تقنینی نمی شدند. به هر روی هنوز در ابتدای راه مجلس نهم قرار داریم و بهتر است نمایندگان مجلس وظایف محول شده به خود را پیگیری نمایند و در انتها بیلان کاری ارائه دهند . والا باید منتظر ماند و دید که فرماندار، شهردار و مدیران دستگاههای اجرایی در حوزه تقنینی وارد شوند آنگاه سنگ روی سنگ بند نمی شود.

شهردارارطه : اجرای طرح های خدماتی در ارطه نیازمند حمایت است

شمال فردا: به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' مهندس محمدحسین عمویی ' روز شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر ارطه گفت : ارطه از موقعیت جغرافیایی و مکانی خوبی برای استقرار امکاناتی نظیر سازمان های تاکسیرانی ، اتوبوسرانی و آتش نشانی برخودار است.   

شهردار : اجرای طرح های خدماتی در ارطه نیازمند حمایت است

شهردار شهر جدید ارطه ادامه داد : با توجه به کشاورزی بودن این منطقه ، فعالیت سازمان میوه و تره بار و بازارهای دائمی برای ارائه محصولات منطقه حائز اهمیت است. شهردار ارطه گفت : توجه به خدمات شهری ، فرهنگی ، رفاهی ، عمرانی و بازگشایی شریان های ارتباطی و احداث کانال های هدایت آب در این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اجرایی شدن این طرح ها را برای بهره مندی مردم شهر ارطه در گرو حمایت و پشتیبانی مسوولان در تخصیص اعتبار دانست.  مهندس عمویی افزود : شهر ارطه از عقب ماندگی های بسیاری رنج می برد که همکاری بیشتر مسوولان در حمایت از این منطقه برای رفع محرومیت ها ضروری است.

شهردارارطه گفت : با همکاری دولت و همت مردم منطقه تحولی عمیق در شهر ارطه به وجود خواهد آمد. وی افزود : ارطه به لحاظ دارا بودن موقعیت مکانی و جغرافیایی خوب با اجرای طرح های مهم عمرانی و خدماتی می تواند به پیشرفت لازم برسد.

جوان ترین شهردار مازندران ادامه داد : این شهر دارای کتابخانه عمومی ، مدارس دوره های مختلف تحصیلی ، 570 هکتار زمین کشاورزی دیم ، 905 هکتار زمین کشاورزی آبی ، 12 آب بندان ، 645 هکتار سطح زیر کشت برنج و 90هکتار سطح زیر کشت صیفی جات است .

وی با اشاره به اینکه شهر ارطه از ظرفیت خوبی برای کشاورزی برخوردار است ، ادامه داد : شهر شدن این منطقه به معنا متوقف شدن تولید ، کشاورزی و اقتصاد و شهرگرایی و مصرف گرایی نیست. شهردار شهر ارطه همچنین از مردم این شهر خواست تا با فکری واحد و با پرهیز از تفکرات محلی نسبت به ارتقاء و پیشرفت شهر خود تلاش کنند.

پیگیری ها برای شهر شدن منطقه ارطه که شامل روستاهای قادیکلا ، بوخیل ، ابوخیل ، قاسم خیل ، جوجاده و کفشگرکلا است ، از سال 1384 آغاز شد که سرانجام در نیمه دوم سال گذشته نتیجه داد و وزارت کشور با شهر شدن این منطقه موافقت کرد.

بعداز وزیر خارجه امروز هم ؛ برکناری استاندار در وسط جلسه رسمی!

شمال فردا: سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی با انتقاد از تغییرات مکرر استانداران این استان که در کمتر از هشت سال نام هفت استاندار را به خود دیده است را غیر منطقی دانست.

 
به گزارش ایلنا قاسم جعفری در گفتگو با ایلنا که تغییرات مکرر استانداران را باعث عقب افتادگی استان خراسان شمالی می‌دانست ادامه داد: صرف نظر از اشخاص، عزل و نصب‌ها و تغییرات مکرر استانداران، خراسان‌شمالی به گونه‌ای بوده که طی هشت سال تاسیس شش استاندار از سوی دولت برای سکان‌داری آن معرفی شده است.

 
وی گفت: تنها یک سال از زمان فعالیت دولت مانده و معرفی استاندار جدید که حداقل هشت ماه نیاز داشته تا استان را بشناسد معقول نیست.

 
به گزارش ایلنا استاندار خراسان شمالی به صورت ناگهانی بدون هماهنگی نمایندگان مردم خراسان شمالی با مصوبه هیات دولت تعیین شد.

 
برکناری «ابوطالب شفقت» در حالی بود که او در بجنورد با حسین رضازاده و اعضای تیم وزنه برداری کشور که برای اردو در بجنورد به سر می‌برند در محل دفترش دیدار داشت.

 
بر اساس مصوبه دیروز هیات دولت محمود احمدی بیغش به عنوان استاندار خراسان شمالی تعیین شد.

 
بیغش بعد از محسن نریمان، بهروز همتی، غلامحسین بشارتی (سرپرست استانداری)، مروج الشریعه، محمد حسین جهانبخش و این استاندار برکنار شده هفتمین استاندار خراسان شمالی است که تنها نزدیک به هشت سال از عمر این استان می‌گذرد.

  محمود احمدی بیغش نماینده پیشین مردم شازند در مجلس بوده است که بعنوان کاندیدای انتخاباتی حامی دولت از حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس بازماند.

 
خراسان‌شمالی با دارا بودن ۲۸هزار کیلومتر وسعت و داشتن ۸۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۹مرداد ۸۳ تاسیس شده است.

150 پروژه شهرستان سوادکوه نیمه‌کاره است!

شمال فردا: به گزارش فارس از سوادکوه، کیان الهی ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های عمرانی شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان سوادکوه از تعداد 17 ردیف اعتباری استان تعداد 15 ردیف اعتباری با مبلغ 240 میلیارد ریال را کسب کرد، بیان داشت: 79 درصد اعتبارات که بیش از 190 میلیارد ریال می‌شود در شهرستان سوادکوه جذب شد که جدای از اعتبارات ملی و مالیات بر ارزش افزوده و اعتبارات دهیاری‌ها است.

مسئول فنی فرمانداری سوادکوه به کسب رتبه اول شهرستان سوادکوه در اختصاص اعتبار استانی اشاره کرد و افزود: سوادکوه با بیش از 79 درصد تخصیص اعتبار در استان رتبه اول را کسب کرده بود.

وی از وجود 225 پروژه در سوادکوه خبر داد و گفت: 150 پروژه نیمه‌کاره و 27 مصوبه سفر رئیس جمهور و 48 طرح انجام شده است.

الهی از اختصاص بیشترین بودجه شهرستانی به راه و شهرسازی با 34 میلیارد ریال و کمترین آن به بخش ارتباطات خبر داد و افزود: اعتبارات بخش ارتباطات به صورت ملی تامین می‌شود.

این مسئول به اولویت‌های اجرایی شهرستان در بخش‌های راه، آب و فرهنگ اشاره و اضافه کرد: شهرستان سوادکوه 8.7 درصد مساحت استان را در اختیار دارد و به عنوان مهاجر فرست‌ترین شهرستان کشور با 19 دهم درصد شناخته می‌شود.

مسئول فنی فرمانداری سوادکوه با اشاره به اینکه شهرستان سوادکوه از محل اعتبارات حوادثی متضرر است، متذکر شد: پراکندگی جمعیتی و وسعت جغرافیایی در ارائه تسهیلات لحاظ شود.

وی به تراکم جمعیتی پایین شهرستان سوادکوه با نزدیک به 34 نفر در هر کیلومتر مربع اشاره کرد و اذعان داشت: وسعت زیاد شهرستان سوادکوه موجب تراکم جمعیتی پایین را فراهم کرده است و این در حالی است که شهرستان مجاور ما 309 نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می‌کنند.

امروز ماموریت سپاه همان ماموریت سال 60 هجری است

شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالوحید فیاضی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز پاسدار در جمع خانواده‌های پاسداران شاغل و بازنشسته سپاه پاسداران این شهرستان بیان داشت: باید به ماه شعبان به دلیل ولادت امام حسین(ع) تبریک گفت که بر عمق تاریخ بشریت نفوذ کرد.

فیاضی پاسداران را الگو گرفته از امام حسین (ع) دانست و گفت: شما با الگوی از او در جبهه‌ها حاضر شدید که برخی شهید و برخی هم جانباز و برخی رزمنده باقی ماندید این پیوند شما با سالار شهیدان معنادار است و نامگذاری این روز به نام پاسداری نامگذاری شایسته از سوی بنیانگذار انقلاب است.

وی گفت: پاسداران پا جای پای سالار شهیدان گذاشتند و پس از شکل‌گیری سپاه در بعد از انقلاب اسلامی توطئه‌ها و قائله‌های فراوانی را ختم کردند و برای احیای کلمه حق جانانه ایستادند. نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز پاسدار روز پاسداشت اندیشه اسلام ناب محمدی است و امروز ماموریت سپاه همان ماموریت سال 60 هجری است و سپاه فقط برای هشت سال دفاع نیامده بلکه پاسداران ما پاسدار حریم ارزش‌های اسلامی و ولایت هستند و این ماموریت پایان ندارد.

فیاضی تصریح کرد: مرز اسلام، مرز توحید است و ماموریت سپاه پاسداری از این مرز است و ماموریت سنگینی دارد چون علاوه بر حفظ مرزهای خاکی که از آمادگی بالایی برخوردار است باید از مرز اندیشه اسلام و ولایت پاسداری کند و هرگز کوتاه نمی‌آید. وی متذکر شد: اقتدار نمایندگان نظام در صحنه دیپلماتیک به واسطه پشتوانه مردمی نظام است که همه این مردم به نوعی بسیجی هستند و وابسته به نهاد سپاه و همه هویت و حیات ما به ولایتمداری است و سپاه افتخارش همین است. این نماینده مجلس نهم در پایان اذعان داشت: تلاش نمایندگان در مجلس نهم این است که با روش و مشی و حرکت خود ولایتمداری را به اثبات رسانده و به منصه ظهور و حضور برسانند. 

نماینده مردم قائمشهر، جویبار،سوادکوه: دخالتی در انتصاب‌ها ندارم!

شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، کمال علیپور ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه با انتقاد از انتقال آب دریای خزر به سمنان، گفت: اگر در زمان این طرح، مسئولیت داشتم اجازه انتقال آب دریای خزر به سمنان را نمی‌دادم.

نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد 30 درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور در هفت سال گذشته گفت: انتقال آب دریای خزر میلیاردها تومان هزینه دارد و این درحالی است که مشکلات استان ما گسترده است.

این نماینده مجلس، خواستار تعریف برنامه و استراتژی و پیگیری عاقلانه آن شد و خاطرنشان کرد: در انتصابات دخالت نمی‌کنم و تنها شاخص‌ها را به استاندار ارائه می‌کنیم و نظارت جدی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم. وی با تاکید بر این مطلب که همه مسئولان باید مدیریت بر منابع را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند، گفت: فرماندار به عنوان حکومت محلی و رئیس جمهور شهرستان است و توسعه متوازن و تدبیر باید در مدیریت شهرستان را شاهد باشیم.

علیپور افزود: هر مدیری که بر وضع موجود راضی باشد نوعی عقب‌نشینی را پذیرفته و برای اخذ حق شهرستان باید به صورت علمی و پیگیر و حتی با دعوا عمل کرد.عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اختصاص اعتبارات شهرستان سوادکوه باید به محرومیت آن توجه شود نه به جمعیت آن، یادآور شد: اجرای سند چشم انداز و بیکاری از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است.

این مسئول با بیان این مطلب که مدیران شهرستانی باید در نظارت و پیگیری پروژه‌های ملی ورود پیدا کنند، اضافه کرد: برنامه‌های شهرستانی باید با نگاه آینده‌نگرانه و برنامه‌ریزی شده باشد.

وی به لزوم تشکیل کارگروه های تخصصی نمایندگان مجلس به منظور بررسی استعدادها و مشکلات اشاره و خاطرنشان کرد: همه مسئولان می‌توانند به عضویت این کارگروه در آیند و ما را در بررسی و پیگیری کارشناسی مسائل شهرستانی یاری رسانند.

"محمد دامادی " ، علی اصغر یوسف نژاد نیست !

شمال فردا : حالا دیگر نیازی به توضیح ندارد که حلقه یاران سید رمضان شجاعی عزم خود را جزم کرده بودند تا علی حجازی شهردار نزدیک به محمد دامادی را از عمارت شهرداری پایین بکشند که موفق هم شدند .

حضور سید مهدی احمدی رئیس ستاد انتخاباتی سید رمضان شجاعی و دو عضو نزدیک دیگر به این نماینده در میان استیضاح کنندگان دو آتشه ، نقش معنوی شجاعی کیاسری در این استیضاح را بیشتر نمایان می سازد .

البته در ماههای منتهی به اتخابات مجلس نهم این جهش یکبار کلید خورد اما به نتیجه نرسید و اینبار شاید با هدف دیگری صورت پذیرفت .

برخی معتقدند اگر چه برکناری حجازی هیچ ارتباط کاری با شجاعی ندارد و تاثیری بر مراودات پارلماانی وی نخواهد گذاشت اما نفوذ وی بر لایه های مدیریت شهری را نشان می دهد و بر قدرت چانه زنی وی می افزاید .

از سویی نقش محمد دامادی برای رسیدن حجازی به شهرداری بر کسی پوشیده نیست و باز هم حمایت تمام عیار شهردار عزل شده از نماینده جوان برای رسیدن به پارلملن نیز قابل انکار نخواهد بود .

این که حلقه یاران شجاعی بصورت هماهنگ دست به این برکناری زده اند یا خیر مهم نیست اما آنچه که مهم نشان میدهد این است که مهره اصلی و برگ برنده دامادی مات شده است !

به نظر می رسد این اقدام هواداران و نزدیکان شجاعی در شورای شهر بی پاسخ نماند و دامادی شگرد های پارلمانی خوبی را در سبد خود دارد که به موقع رو خواهد کرد .

آنچه مسلم است در این دوره سید رمضان شجاعی ، دیگر قدر به گماردن یاران خود برپست های مختلف نخواهد بود چرا که در دوره هشتم نماینده اطلاح طلبی چون علی اسغر یوسف نژاد که علاوه بر دیدگاه شخصی اش مبنی بر عدم دخالت در انتصابات استان از نظر سیاسی نیز در دولت نفوذ اجرایی نداشته و میدان برای عزل و نصب های گسترده برای دیگر نماینده باز بود اما از هم اکنون پیداست که با وجود دامادی ، ورود به انتصابات در مازندران به راحتی برای شجاعی مقدور نباشد .

بدون شک عزل سید علی حجازی از منظر " محمد دامادی " و نقش حلقه یاران شجاعی کیاسری در این استیضاح دور نخواهد ماند و قطعا با چینش مدیران مورد نظر دیگر نماینده ساری مقابله خواهد نمود .

به عنوان نمونه نگاهی به ناکامی اخیر شجاعی در تغییرمدیرکل ورزش و جوانان با آتش تهیه انتقادات آتشین ، به خاطر حمایت قاطع دامادی از این مدیر یکی از این صف آرایی هاست که اکنون با برکناری شهردار ساری وارد فاز جدید و حساس تری می شود .

قطعا شجاعی کیاسری در این دوره نخواهد توانست براحتی در پازل مدیریتی استان دخالت نماید چرا که دیگر نماینده مرکز استان این فضا را رصد خواهد کرد .

شجاعی کیاسری باید بداند که " مجلس نهم " ، مجلس هشتم نیست و " محمد دامادی " هم علی اصغر یوسف نژاد نیست !

فرزند سردار شهید عمویی ، اولین شهردار شهر ارطه مازندران شد

 

آیت الله معلمی با تمجید از تجربه و تعهد محمد حسین عموئی ، اولین شهردار ارطه افزود: میمنت و مبارکی خوبی دارد که هم بخشدار شما فرزند شهید است و هم شهردار شما ، فرزند شهید و یادگار سردارشهید است ، جوان، دارای انرژِی،تجربه ، نشاط کار ، فقط می ماند همت و همیاری عموم اهالی عزیز ارطه.

شمال فردا: نخستین شهردار شهر تازه تاسیس ' ارطه ' از توابع شهرستان قائمشهر روز شنبه با برگزاری آیینی با حضور آیت الله معلمی،نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ، پیرفلک ، فرماندار قائمشهر، حسینی ، مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران و جمعی از مسئولین استانی و شهری معرفی شد.   

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رییس شورای اسلامی شهر ارطه در این آیین گفت : پیگیری ها برای شهر شدن منطقه ارطه که شامل روستاهای قادیکلا ، بوخیل ، ابوخیل ، قاسم خیل ، جوجاده و کفشگرکلا است ، از سال 1384 آغاز شده بود که سرانجام در نیمه دوم سال گذشته نتیجه داد و وزارت کشور با شهر شدن این منطقه موافقت کرد.

' برارجان فوقی' افزود : با انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر ارطه ، انتخاب شهردار در اولویت کاری این مجموعه قرار گرفت و شورا با بررسی گزینه های متعدد ' مهندس محمدحسین عمویی' را برای این سمت در نظر گرفت.  وی ادامه داد : شهر ارطه از عقب ماندگی های بسیاری رنج می برد که همکاری بیشتر مسوولان در حمایت از این منطقه برای رفع محرومیت ها را می طلبد. فوقی گفت : با همکاری دولت و همت مردم منطقه تحولی عمیق در شهر ارطه به وجود خواهد آمد.

آیت الله  علی معلمی ، امام جمعه قائمشهر و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری نیز در جلسه افزود : مسوولیتی که به افراد واگذار می شود امانت و فرصتی است که در آن باید به دنبال خدمت به مردم باشید. وی انجام خوب کارها را در گرو همکاری جمعی دانست و گفت : تفرقه و پراکندگی نتیجه ای جزء آسیب و ضرر به مردم به همراه نخواهد داشت. 

آیت الله معلمی با تمجید از تجربه و تعهد محمد حسین عموئی ، اولین شهردار ارطه افزود: میمنت و مبارکی خوبی دارد که هم بخشدار شما فرزند شهید است و هم شهردار شما ، فرزند شهید و یادگار سردارشهید است ، جوان، دارای انرژِی،تجربه ، نشاط کار ، فقط می ماند همت و همیاری عموم اهالی اراطه.

امام جمعه قائمشهر از شهر شدن ارطه به عنوان گام نخست و سرآغازی برای توسعه و آبادانی منطقه یاد کرد و افزود : همراهی و همسویی می تواند در تسریع این امر تاثیرگذار باشد.

فرماندار قائمشهر نیز در این مراسم گفت : شهر ارطه شامل روستاهای قادیکلا ، بوخیل ، ابوخیل ، قاسم خیل ، جوجاده و کفشگرکلا است و دارای دو هزار و 393 خانوار با 9 هزار و 500 نفر جمعیت است .

' علی پیرفلک ' افزود : این شهر دارای کتابخانه عمومی ، مدارس دوره های مختلف تحصیلی ، 570 هکتار زمین کشاورزی دیم ، 905 هکتار زمین کشاورزی آبی ، یکهزار و 665 طرح هادی اجراء شده ، 12 اب بندان ، 645 هکتار سطح زیر کشت برنج و 90هکتار سطح زیر کشت صیفی جات است . وی با اشاره به اینکه شهر ارطه از ظرفیت خوبی برای کشاورزی برخوردار است ، ادامه داد : شهر شدن این منطقه به معنا متوقف شدن تولید ، کشاورزی و اقتصاد و شهرگرایی و مصرف گرایی نیست.

فرماندار قائمشهر گفت : شهر شدن منطقه راهی برای ارائه هر چه بهتر خدمات به مردم است تا مردم متحمل تردد به شهرها برای دریافت خدمات نباشند. وی همچنین از مردم ارطه خواست تا با فکری واحد و با پرهیز از تفکرات محلی نسبت به ارتقاء و پیشرفت شهر خود تلاش کنند.  ' سید علی اصغرحسینی ' نیز افزود : با توجه به اندک بودن اعتبارات و امکاناتی که به دستگاه های اجرایی برای انجام طرح ها اختصاص می یابد ، کندی و تاخیر در روند اجراء طرح ها را شاهد هستیم.

وی ادامه داد : مسوولان با اطلاع رسانی به مردم در کمبود اعتبارات و امکانات آنان را توجیه کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران همچنین تاکید کرد : با اعتبارات و امکانات محدود نیز می توان اقدامات خوبی را انجام داد که موجب رضایتمندی مردم شود. وی بی توجهی و کم توجهی در انجام کارهای سهل را دلیل نارضایتی مردم دانست و عنوان کرد : وقوع این مساله در شان نظام اسلامی و منطبق با منزلت تکریم ارباب رجوع نیست.  

وی افزود : باید از فرصت خدمت کردن به مردم حداکثر استفاده را برد زیرا این فرصت ها دیر به دست می آید و زود از دست می رود. او ادامه داد : مسوولان نباید به گفتن این جمله که اقدام و کار با فلان بخشنامه و دستورالعمل اداری سنخیت ندارد ، اکتفاء کنند بلکه باید تا حداکثر توان در راستای خدمت گزاری تلاش کنند.

اولین شهردار ارطه نیز در این مراسم گفت : رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع در اولویت کاری این شهرداری قرار دارد. مهندس محمد حسین عمویی افزود : ارطه به لحاظ دارا بودن موقعیت مکانی و جغرافیایی خوب با اجرای طرح های مهم عمرانی و خدماتی می تواند به پیشرفت لازم برسد.  

خاطرنشان میکند ، محمدحسین عمویی بیش از  8 سال سابقه خدمتی داشته و دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک  و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری می باشد. وی دارای سوابق خدمتی و مسئولیتی در شهرداری شهرستان ساری و شهرداری شهرستان قائمشهر و سازمان های تابعه ی این دو شهرداری است .همچنین مشاور امور عمرانی و برنامه ریزی شهری معاونت استاندار مازندران و فرماندار ویژه تنکابن ومشاور امور عمرانی فرماندار محمود آباد را در سوابق کاری خود دارد.  ظاهرا چندی پیش نیز ، پیشنهاد یک شهرداری دیگر در یکی از شهرهای استان گیلان به وی داده شده بود ، که به دلیل اینکه وی ، علاقه زیادی که به خدمت برای مردم ولایتمدار مازندران و خصوصاً زادگاه خود دارد، آن را رد کرده بود .

شهرستان 320 هزار نفری قائمشهر دارای سه شهر قائمشهر ، کیاکلا وارطه است. بخش مرکزی این شهرستان با 117 روستا و یکصد هزار نفر و بخش کیاکلا با 27 روستا با 30 هزار نفر جمعیت است. شهر جدید ارطه نیز 9 هزار و 500 نفر جمعیت دارد.

گذری بر تاریخ ؛ تاریخ تاسیس شهرستان های استان مازندران

شمال فردا:استان مازندران 19 شهرستان دارد.که هرکدام در گذر تاریخ تشکیل داده شدند.قدیمی ترین شهرستانهای استان ، ساری و تنکابن و آخرین شهرستان های تشکیل شده ،  عباس آباد و میاندرود هستند. تاریخ تاسیس شهرستان های استان مازندران به شرح زیر می باشد:

- تنکابن 1316/10/19

- ساری 1316/10/19

-بابل 1322/11/22

- قائمشهر 1324/7/28

- آمل 1325/3/16

- نوشهر 1325/3/19

- بهشهر 1333/12/26

- نور 1339/2/1

- رامسر 1358/11/28

- سوادکوه «پل سفید» 1359/4/21

- بابلسر 1368/5/14

- محمودآباد 1374/6/9

- نکا 1374/7/16

- چالوس 1375/8/6

- جویبار 1376/3/1

- گلوگاه 1384/4/29

- فریدونکنار 1386/9/26

- عبّاس آباد 1388/4/22

- میاندرود   1390

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آمار از دفتر تقسیمات کشوری