شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

استاندار مازندران : سرمایه گذار نساجی به وعده هایش عمل کند

شمال فردا: به گزارش روابط عمومی استانداری، مهندس سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران در جلسه بررسی مشکلات کارخانه نساجی مازندران با اشاره به اینکه دولت تعهد نموده است تا تلاش خود را برای راه اندازی این واحد تولیدی صرف نماید، گفت: سیاست مدیران ارشد استان حمایت از سرمایه گذار نساجی مازندران است اما بخش خصوصی برای اشتغال زایی در منطقه باید از مشاغل موجود نیز حفاظت وصیانت کند. 

طاهایی در ادامه جلسه که سرمایه گذار خارجی اهل ترکیه، برخی مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های استان، نمایندگان کارگران نساجی مازندران نیزحضور داشتند، تصریح کرد: شرایط بازنشستگی بیش از 250 نفر از کارگران نساجی مازندران فراهم شده است و دولت سهم خود را پرداخت نموده است لذا از سرمایه گذار کارخانه انتظار داریم در خصوص نحوه پرداخت سهم کارفرما با سازمان تامین اجتماعی به توافق برسند.

استاندار مازندران با اشاره به نصب برخی تجهیزات و دستگاه های تولید منسوجات در این واحد تولیدی افزود: سرمایه گذار کارخانه نساجی به وعده های خود در خصوص راه اندازی تمامی بخش های کارخانه از جمله قسمت بافندگی و رنگرزی عمل کند.

سرمایه گذار اهل ترکیه کارخانه نساجی مازندران نیز در این نشست گفت: تا کنون 58 میلیون یورو در این واحد تولیدی سرمایه گذاری صورت گرفت که 13 میلیون یورو آن از سوی بانک ملی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: به تمام تعهدات خود در برابر کارخانه نساجی مازندران وکارگران پایبند هستم و تلاش خود را برای اتمام این پروژه خواهم نمود .

این سرمایه گذار در ادامه افزود: قسمت بافندگی و رنگرزی کارخانه نساجی مازندران در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد و این اطمینان را می دهم که منسوجات نساجی مازندران با کیفیت بالا به بازار عرضه گردد.

فرماندار گلوگاه: نبود مدیران بومی در گلوگاه مشکل‌ساز می‌شود

شمال فردا:  به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، سمیع‌الله مظفری صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و اشتغال شهرستان گلوگاه بیان داشت: بکارگیری مدیران مستعد بومی از نیازهای گلوگاه برای پیشرفت است.مظفری عنوان کرد: عدم بکارگیری مدیران بومی در شهرستان، گلوگاه را به شهر خوابگاهی برای مدیران تبدیل کرده است.

وی افزود: عدم وجود مدیران بومی در برخی از موارد تصمیم‌گیری، شهرستان را با مشکل مواجه ساخته و در بکارگیری نیروها در این شهرستان توجه چندانی صورت نمی‌گیرد و حتی تعدادی از ادارات مدیران دیپلم و زیردیپلم را از شهرستان‌های دیگر انتخاب می‌کنند.

فرماندار شهرستان گلوگاه با اشاره به پیگیری بیمه دکل‌بندان در این شهرستان خاطرنشان کرد: شهرستان نکا دارای بسیاری جان باخته و مجروح دکل‌بند است که از حداقل‌ها محروم‌ هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

مظفری با تاکید بر رونق شهرک صنعتی گفت: کشتارگاه صنعتی طیور، شرکت خوراک طیور و سفال‌سازی از جمله نیازهای ما برای اشتغال است که نیازمند کمک بانک‌های عامل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی برای حدود 500 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.استاندار مازندران نیز در ادامه عنوان کرد: استان مازندران به تعهدات خود در بخش ایجاد فرصت‌های شغلی عمل کرد.

سید علی‌اکبر طاهایی بیان داشت: تعهدات مازندران در بخش ایجاد فرصت‌های شغلی در سال 90 در حدود 102 هزار فرصت اشتغال بوده است.وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده و تلاش مسئولان تاکنون برای یک‌صد هزار و 118 نفر در مازندران فرصت شغلی ایجاد شده است.

طاهایی خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت شغلی به معنای ایجاد اشتغال پایدار و دائم نیست بلکه ما تعهد داریم تا فرصت‌های مختلف اشتغال برای افراد بیکار فراهم کنیم که افراد باید در ایجاد اشتغال پایدار تلاش کنند.استاندار مازندران در پایان متذکر شد: ایجاد فرصت شغلی از اصطلاحات مورد قبول جامعه جهانی است و باید بسترهای اشتغالزایی نیز در استان با جدیت دنبال شود.

فرماندار فریدون کنار: زیرمیزی‌ها کنترل شود

شمال فردا:  به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونکنار، علی قاسمی امشب در جلسه شورای اداری اسفند ماه شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: بحث زیرمیزی‌ها به مراکز اقامتی نیز کشیده شده است که باید کنترل شود.

فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه موارد مورد نظر امام جمعه در واقع درخواست‌ها و نیازهای مردم منطقه است، ابراز داشت: باید این موارد توجه خاص قرار گیرد.

وی افزود: در انتخابات اخیر با رشد مشارکت 11 درصد مواجه بودیم و به رقم 64 درصد مشارکت رسید.

فرماندار شهرستان فریدونکنار ادامه داد: مواضع نظام سلطه نسبت به جمهوری اسلامی تغییر کرده است و با فضاسازی‌های رسانه‌ای گسترده به دنبال تخریب هستند.

وی با بیان اینکه تحریم نفتی جمهوری اسلامی با چون و چراهایی همراه بوده، بیان کرد: ادامه روند تحولات در خاورمیانه حکایت از مرگ سیاسی رژیم صهیونیستی دارد و از همین رو اسرائیلی‌ها به دنبال جنگ با جمهوری اسلامی هستند.

قاسمی خاطرنشان کرد: فریدونکنار نیز در حوزه مشارکت مردمی در انتخابات مجلس نهم مقام دوم مازندران را کسب کرد و در روز انتخابات هیچ گزارش شفاهی و کتبی در شهرستان مبنی بر تخلف نداشتیم.

وی تصریح کرد: پس از انتخابات مباحثی در حوزه انتخاباتی ما مطرح شد که سؤال و شبهه آن در مسیر بررسی قانونی قرار دارد.

قاسمی بیان کرد: صندوق‌های سیار حساسیت خاصی دارند که قانون‌گذار وجود آن را بر عهده هیئت اجرایی گذاشته است و با سلایق خاص نمی‌توان صندوق سیار ایجاد کرد و حتی مسیرهای تردد آن اعم از بیمارستان، پادگان و دهستان نیز باید تعیین شود و خروج از این مسیر بر مبنای قانون جرم است.

فرماندار فریدونکنار گفت: در اجرای قانون نمی‌توان ذائقه‌ای عمل کرد و تعریف صندوق‌های ثابت برای رفع شبهات بهترین کار است. قاسمی اظهار داشت: آقای نانواکناری قانون‌گرایی را قبل و پس از اجرای انتخابات به اثبات رساندند و در مسیرهای قانونی پیگیر کار خود است.وی درباره سند توسعه شهرستان نیز گفت: اطلاعات پایه باید درست عمل شود تا شاخص صحیحی تهیه شده و منابع اعتباری آن تامین شود که در حال حاضر سند توسعه شهرستان تنظیم شده است.

به گفته قاسمی در بحث راهبردها و اولویت‌بندی‌ها باید دقیق و جدی وارد شد.وی با تاکید بر اینکه شهرک صنعتی باید در فریدونکنار احداث شود، گفت: ستاد تسهیلات سفر نوروزی در فریدونکنار تشکیل و فعال است و شهرداری 900 میلیون ریال برای زیباسازی شهر در نظر گرفته است.قاسمی ادامه داد: ادارات باید نمایندگان تام‌الاختیار خود را در ایام تعطیلات معرفی کنند.

فرماندارساری:مسئولان برای جلوگیری ازحوادث چهارشنبه آخر تلاش کنند

شمال فردا: گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس حسینی‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: آموزش و پرورش سهم بزرگی در اسکان مسافران نوروزی دارد و همه به جایگاه آموزش و پرورش بدهکار هستیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات بحث کلی نظام است، بیان داشت: دشمن در دو پروژه راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند تمام تلاش خود را کرده بود تا مردم حضور کمتری داشته باشند، اما خدا را شاکر هستیم که دست خدا بر سر ما است و این انقلاب را هدایت می‌کند. وی گفت: در انتخابات 12 اسفند بداخلاقی آنچنانی در مرکز استان نداشتیم.

حسین ‌نژاد با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از امکانات را نمی‌دانیم و حاضر نیستیم حتی 500 متر را پیاده طی کنیم، یادآور شد: شهر از ترافیک قفل شده که سمی برای جامعه و سلامتی افراد و افزایش مصرف بنزین و آلودگی هوا را به همراه دارد. این مسئول بیان داشت: مسئولان فرهنگی در این زمان باید نقش آفرینی کنند.

حسینینژاد با اشاره به ایام نوروز و اینکه 30 درصد از مردم کشور به مسافرت می‌روند، گفت: در این مدت حضور در صحنه و مدیریت دستگاه‌ها باید بیشتر باشد.وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از زمین‌های بخش کشاورزی معطل هستند، ادامه داد: کشاورزان باید برای مصرف کمتر کود و سموم آموزش ببینند. این مقام مسئول با اشاره به چهارشنبه آخر سال، اذعان داشت: ممکن است فرزندان ما هم در این موضوع درگیر شوند و بهتر است در بعد امنیت و نظارت بیشتر وارد شویم.

فرماندار آمل: مرگ 16 میلیون کودک بر اثر بی‌آبی در جهان

 شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از آمل یدالله اکبرزاده صبح امروز در جمع دانش‌آموزان آملی با اشاره به طرح ترویج فرهنگ درست مصرف کردن آب در مدارس و منازل بین دانش‌آموزان گفت: در این راستا دانش‌آموزان بهترین سفیران برای نهادینه کردن مصرف آب در جامعه هستند.

اکبرزاده، یادآور شد: براساس آمار جهانی 16 میلیون کودک بر اثر بی‌آبی در دنیا جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات بزرگترین پروژه مهم در منطقه مازندران در دست اجرا است، اظهار داشت: پروژه سد هراز آمل مهم‌ترین پروژه‌ای که در دولت دهم بسیاری از مشکلات کمبود آب شرب و آب زراعی کشاورزان چهار شهرستان این استان را برطرف می‌کند.

اکبرزاده با اعلام اینکه انتخابات امسال این دوره در شهرستان نسبت به انتخابات دوره قبل با رشد 21 درصدی روبرو بوده، خاطرنشان کرد: در این دوره بیش از 76 درصد از واجدین شرایط در نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشتند.

فرماندار آمل حضور گسترده مردم ایران در پای صندوق‌های رای را شکست محض دشمنان نظام اسلامی بیان کرد و افزود: بار دیگر ملت ایران عهد و پیمان خود را به آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری به اثبات رساندند.

فرماندارچالوس: مکان نصب چادر برای مسافران نوروزی تعبیه شود

شمال فردا:  مهندس میرقدیر رضایی ، فرماندارچالوس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس بیان داشت: ورودی شهرهای مرزن‌آباد، کلاردشت، چالوس و هچیرود نیازمند برنامه‌ریزی و زیباسازی اساسی است و وضعیت فعلی در شان این شهرستان نیست.وی گفت: در ورودی شهرستان چالوس باید با توجه به فرهنگ و نمادی از این شهرستان المانی مناسب نصب شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس ادامه داد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و حضور مسافران در این شهرستان، زیبا‌سازی داخل شهر برای استفاده بهینه مسافران از وضعیت شهری ضروری است.

مهندس رضایی تصریح کرد: در حاشیه خیابان‌ها به ویژه ورودی شهرهای شهرستان چالوس شاهد اشغال پیاده‌روها توسط مغازه‌های اطراف آن هستیم که زیبنده یک شهر توریستی نیست و ضروری است دستگاه‌های مربوطه برای آزادسازی پیاده‌رو اقدام کنند.

فرماندار چالوس خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن نوروز نیاز است شهرداری‌ها در زیباسازی شهر با توجه به امکانات موجود و تجهیزات لازم اقدام مناسبی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: در پاکسازی خیابان‌ها و جمع‌آوری زباله با توجه به حضور چشمگیر مسافران در ایام نوروز در شهرستان چالوس ضروری است شهرداری‌ها در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

رضایی ادامه داد: در اسکان مسافران نیز شهرداری‌ها باید مکانی را برای نصب چادر مشخص کنند و از برپاکردن چادر در اطراف خیابان اصلی و جلوی درب منزل مردم جلوگیری کنند.

فرماندارشهرستان چالوس یادآور شد: اگر شهرداری‌ها مکان مستقلی را برای این امر اختصاص دهند قطعا شاهد بالارفتن امنیت نیز خواهیم بود. نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس همچنین اذعان داشت: ستاد تسهیلات نوروزی نیز در ایام نوروز در اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان چالوس مستقر و پاسخگوی مسافران خواهد بود.

فرماندار رامسر: اطلاع کافی مدیران از نحوه اجرای پروژه‌ها

 شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، غلامرضا فروغ خلعتبری صبح امروز در آخرین جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان که با حضور روسای ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت: پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان رامسر بسیار مهم بوده و همه روسای ادارات باید برنامه‌ریزی درست در زمینه بازدید از پروژه‌ها را فراهم کرده و از نحوه اجرای پروژه‌ها اطلاع داشته باشند.

وی ابراز داشت: همچنین روسای ادارات رامسر باید در راستای فراهم کردن زمینه برای حضور مدیران کل خود در سطح شهرستان بیشتر تلاش کنند زیرا شهرستان رامسر از این نظر ضعیف است.

مرتضی رهبری رئیس بنیاد مسکن شهرستان رامسر در این جلسه به ارائه گزارش اعتبارات تخصیص یافته پرداخت و افزود: به پروژه با ارزش جواهرده که یک پروژه ملی است در سال جاری 200 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شد و شروع پروژه نیز 15 فروردین ماه سال آینده است.

مهدی مولوی مدیر شهرک صنعتی رامسر نیز در مورد این پروژه تصریح کرد: شهرک صنعتی که از مصوبات سفر ریاست جمهور است و در محل لوکاچال رامسر در حال احداث است با توجه به هزینه کرد اعتباری در حدود 700 میلیون تومان برای احداث جاده و جانمایی به دلیل اینکه با مشکلات زیادی مانند نبود امکانات زیر ساختی روبه‌رو است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در سال 90 متوقف شد و اعتباری در حدود 200 میلیون تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد، اختصاص نیافت.

هادی پادام مدیر جهاد کشاورزی رامسر نیز در مورد شهرک دامپروری رامسر که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است، بیان داشت: تاکنون برای شهرک دامپروری رامسر 450 میلیون تومان برای احداث جاده و شن‌ریزی، کانال آب و تسطیح زمین و نصب برق انجام شده، اما به دلیل نامناسب بودن مکان آن به استان گزارش کردیم و قرار است به‌زودی با عوامل ذیربط استان مذاکره شود تا تکلیف این پروژه مشخص شود.

وی تصریح کرد: این پروژه نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده دارد تا به اتمام برسد.

نصرت‌الله کوزه‌گر شهردار رامسر نیز گفت: در سال جاری 214 میلیون تومان بودجه مصوب داشتیم و از این مقدار 60 درصد اختصاص داده شد و 90 درصد کار نیز انجام شد که البته باید به این نکته توجه داشت که بودجه‌هایی که از استان برای کارهای عمرانی در نظر گرفته می‌شود جوابگو نیست و بیش از آن مبلغ از سوی شهرداری هزینه می‌شود که امیدواریم در سال 91 این بودجه به مقدار بیشتری اختصاص داده شود.

عبدالوحید فیاضی: میلی به نمایندگی نداشتم

شمال فردا : منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: میلی به نمایندگی نداشته و به دعوت فرهنگیان پای به این عرصه گذاشتم.

به گزارش مهر، عبدالوحید فیاضی عصر دوشنبه در جمع اعضای جامعه اسلامی فرهنگیان مازندران در باشگاه فرهنگیان ساری افزود: افراد بسیاری بنده را در ابتدای روی کارآمدن منتسب به جریان قدرت و ثروت قلمداد کرده ولی تک تک آرای بنده متعلق به مردم و فرهنگیان بوده است. وی اظهار داشت: متاسفانه افرادی با رانت و زور و قدرت به دنبال تصاحب نمایندگی در مجلس نهم بوده ولی بنده با کمال اطمینان می گویم که معلمان اسپانسر بنده در انتخابات بودند. 



دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان مازندران با اشاره به اینکه نماینده باید منطق داشته و برای تصاحب کرسی های مجلس مردم را فراموش نکند، تصریح کرد: با هدف ارج نهادن به مقام شامخ معلمان و ارتقا جایگاه معلمی در مجلس وارد این عرصه شدم. فیاضی با بیان اینکه جایگاه مجلس را باید با نگاه آرمانی و عالیه ارتقا دهیم، یادآور شد: منتخبان مردم در خانه ملت باید متشکل از فرهیختگان، آگاهان و متخصصان جامعه باشند.

وی با اعلام اینکه نماینده باید متفکر و خلاق بوده و به دنبال رفع خواسته های مردم باشد، افزود: منتخبان مردم در خانه ملت باید به دنبال رفع معضلات توسعه ای استان بوده و مازندرانی آرمانی را به ارمغان بیاورند. مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه قدر و منزلت معلمان باید در مجلس ارج نهاده شود اظهار داشت: معلمان اسپانسر بنده در انتخابات بوده و آبرویی که داشته و دارم از شغل معلمی بوده و است.

وی با تاکید اینکه مجلس نهم دارای کمیسیون آموزش و تحقیقاتی قوی خواهد شد، افزود: توجه این کمیسیون نسبت به مقوله آموزش و پرورش نسبت به گذشته دوچندان خواهد بود. فیاضی افزود: منتخبان مجلس نهم در خانه ملت، وامدار آرای ملت در 12 اسفند بوده و باید در یک پروسه زمانی چهار ساله نسبت به رفع مشکلات اقشار ضعیف و محروم جامعه اهتمام کنند.

عزت الله اکبری: اکبری: همه چیز را به قرآن محول کردم

شمال فردا: عضو فراکسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بودجه اکتشافات کشور را از 2.5 میلیارد تومان به 106 میلیارد تومان رسید. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، عزت‌الله اکبری پیش از ظهر امروز در مراسم تجدید دیدار و تقدیر از مردم قائمشهر که در مسجد امام رضا (ع) سیفی آباد برگزار شد با تقدیر از حضور مردم در انتخابات با عنوان جهاد مقدس اظهار داشت: نتیجه انتخابات باید به صمیمیت و همدلی و پایان کینه و درگیری ختم شود.

وی با تاکید بر اینکه با انتخاب نمایندگان جدید چیزی به پایان نرسید، خاطرنشان کرد: خوب بود کار‌های من ادامه پیدا می‌کرد و آن آثار سویی که در حوزه صنعت ایجاد شده بود برطرف می‌شد، ولی مردم نگران نباشند؛ گاهی ما بهانه‌ای برای امتحان دیگران هستیم، خدا خود قضاوت خواهد کرد.نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه و جویبار با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته لحظه‌ای از خدمت و مجاهدت برای گره‌گشایی مشکلات مردم غافل نبودم، ابراز داشت: همه نمایندگان این دوره از اینکه رای لازم را با توجه به این میزان خدمت اخذ نکرده‌ام متحیر شدند، حتی دو روز قبل از انتخابات یک مقام آگاه به من گفت که شما در صدر هستی و به فکر فرد دیگری که با شما به مجلس خواهد آمد باشید، ولی می‌بینید که معادلات به این شکل عوض شد.

وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم که مسئولان هم به ما کمک کنند، زمینه توسعه خدمت مرا برخی مسئولان فراهم نمی‌کنند، نمی‌دانم چه حوادثی پشت قضیه هست و چه اتفاقی پیش خواهد آمد؛ ولی نتیجه را با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری باید پذیرفت و من هم از خیلی چیزها صرف نظر کردم.

اکبری با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری درباره بصیرت که فرمودند:"آن شمری که سر امام حسین (ع) را برید جانباز جنگ صفین بود"، تصریح کرد: در شهر متصف به نام حضرت قائم افراد بی بصیرتی وارد بازی شدند که نه تنها خود پیروز نشدند بلکه جلوی پیروزی ما را هم گرفتند و نتیجه‌اش این شد که اکبری به مجلس نرود تا خدمات به مردم نرسد، ولی ما همه چیز را به قرآن محول کردیم و شما مردم هم شاهد خیلی از عبرت‌ها خواهید بود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس هشتم گفت: عده‌ای مبلغان منطقه بسیج شدند تا به مردم آسیب بزنند آن هم با توجه به حجم گسترده تبلیغات استکبار در ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی ایران، ولی حواس آقایان جمع باشد جزء خدمت به مردم اجازه شکل‌گیری شارلاتان بازی را به آنان نخواهم داد تا از تریبون مردم استفاده کنند و بین آنان اختلاف بگذارند.

اکبری درباره کارخانجات نساجی مازندران بیان داشت: با کمک مسئولان، کار نساجی مازندران را دنبال می‌کنم تا به نتیجه برسد و این همه دختر و پسر امیدوار به اشتغال ناامید نشوند و برای کار به تهران نروند تا در معرض آسیب‌های اجتماعی و مادی قرار بگیرند.

عضو فراکسیون صنایع و معادن مجلس در مورد خدمات خود در حوزه سوادکوه افزود: بخش اکتشافات البرز مرکزی در حال انجام است، بودجه اکتشافات کشور را از 2.5 میلیارد تومان به 106 میلیارد تومان رساندم، کک سازی سوادکوه باید آگهی شود چون کارهایش به اتمام رسید و موافقت تاسیس شهرک صنعتی فولاد سوادکوه را نیز اخذ کردیم و به نتیجه می‌رسانیم. وی خاطرنشان کرد: در بحث راه تقریبا کارها تمام شد، سوادکوه بیشترین راه آسفالت نشده را در حوزه انتخابیه دارد که به همراه قائمشهر و جویبار در برنامه ما قرار دارد.

بدرقه حاجیان با لباسهای گل آلود در فرودگاه گرگان!

شمال فردا: زیرساخت‎ها همیشه دغدغه مسئولان استان گلستان است و عموما نیز همه چالش‎ها به مهیا نبودن زیرساخت‎ها مربوط می‎شود، وگرنه همه چیز آرام و به خوبی و خوشی رو به جلو در حرکت است و تنها مشکل زیرساخت‎ها هستند که اصولا مهیا نمی‎شوند. در چند سالی که حرفه خبرنگاری را در پیش گرفته‎ام نشده که سوال چالشی را از مدیری بپرسم و او در جواب نگوید که این مسئله به مهیا نبودن زیرساخت‎ها در استان مربوط می‎شود. تمام چالش‎های استان از فرهنگ، آموزش، صنعت، تجارت، کشاورزی و... به عدم زیرساخت‎ها مرتبط است. حال این سوال در ذهن ما پیش آمده که این زیرساخت چیست و چه کسانی آن را باید محقق کنند؟
شب گذشته برای بدرقه حاجیان به فرودگاه گرگان رفتیم، تقریبا بالای هزار ماشین وارد محوط این فرودگاه شد در حالی که پارکینگ فرودگاه تنها ظرفیت محدود خودرو را داشته است و باقی خودروها به بیابان بی‌آب و علف تاریک نزدیک فردوگاه برای پارک هدایت شدند که تمام آن مسیر با توجه به بارانی که باریده بود گل‎آلوده بود و تمام ماشین‎ها، و سواران آن سراپا گل شدند تا با سراپای گلی به بدرقه حاجی خود روند. عموما در مراسم استقبال دسته گل می‎آورند شاید مدیر فرودگاه با خود فکر کرد که در یک خلاقیت حاجی‎های گلستانی با لباس‎های گل‎آلوده فرزندانشان بدرقه شوند تا در این چند روز سفر خاک وطن در وجودشان طنین‎انداز باشد.
حال آنچه برای ما مورد تاکید می‎تواند قرار گیرد این است که برای هر ماشینی که وارد فرودگاه گرگان می‎شود برای مدت 10 دقیقه 500 تومان هزینه دریافت می‎کنند اما چرا در قبال این پول دریافتی خدمات ارائه نمی‎دهند؟ شاید این مسئله نیز به مهیا نبودن زیرساخت‎ها برمی‎گردد!!!.

به هر حال در این روزها دیواری کوتاه‎تر از زیرساخت‎ها پیدا نمی‎شود، اما چرا مسئولان قبل از اینکه زیرساخت‎ها را مهیا کنند، اقدام به ساخت بنا می‎کنند؟!!! فرودگاه گرگان از ارائه ابتدایی‎ترین خدمات که همان سرویس بهداشتی است عاجز مانده و کسانی که شب گذشته برای بدرقه حاجی‎ها رفته بودند، به بهترین شکل رفتند و در بدترین صورت برگشتند تا آنها نیز از مهیا نبودن بستر مناسب و زیرساختی مطابق با شأن فرودگاه مرکز گلستان بگویند.

از این بگذریم، ما خبرنگاران در عرصه کاری خود گذشتن را به خوبی یاد گرفته‎ایم چون اگر هم نگذریم چیزی درست نخواهد شد. کمی آن طرف‎تر از فرودگاه گرگان، نمایشگاه بین‎المللی این شهر قرار دارد و تقریبا هفت سالی است که فاز یک آن مورد بهره‎برداری قرار گرفته و در فازهای دیگر هنوز هیچ پیشرفتی نداشته است. با خود فکر کردیم دغدغه هیئت مدیره این نمایشگاه چه می‌تواند باشد که بعد از هفت سال از افتتاح هنوز در فاز یک است. برای همین در فروشگاه بهاره که هر سال در این نمایشگاه برگزار می‎شود از یک غرفه‎دار، که فضای کوچکی را هم اجاره کرده بود پرسیدیم، برای این 10 روز چقدر هزینه پرداخت می‌کنید و او در جواب گفت: 500 هزار تومان .

اگر بخواهیم در کل غرفه‎ها این رقم را ضرب کنیم برای 10 روز مبلغ زیادی خواهد شد، البته این 500 هزار تومان با سوبسیت است و مبلغ دیگری نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت به آن افزوده خواهد کرد تا این هیئت مدیره را راضی نگه دارد.

با توجه به اینکه در طول سال فروشگاه‎های زیادی در این مکان دایر می‎شود پس درآمد خوبی را به همراه دارد اما چرا بعد از هفت سال در فاز یک قرار دارد؟ معاون برنامه‌ریزی استانداری گلستان محقق نشدن شروع فازهای دیگر نمایشگاه را در تملک زمین‎های اطراف دانست و گفت: به زودی مشکلی که در این راستا داشته‎اند با پیگیری‎های فرمانداری حل خواهد شد و شاهد شروع فازهای دیگر این مجموع خواهیم بود.

نمی‎دانم این بار باید چه چیز را مسئول وجود این چالش بدانیم هفت سال ساختمانی در شهر گرگان بنا شده که فلان میلیارد هزینه را از مردم می‎گیرد اما هنوز نتوانسته تملک زمین‎های اطراف را برای ساخت فازهای دیگر مجموعه به دست آورد و گلستانی‎ها باید در برگزاری هر نمایشگاهی از عدم ارائه خدمات مناسب در نمایشگاه بین‎المللی بگویند. در همه جای دنیا مرسوم است که اول موانع را برطرف می‌کنند و بعد به دنبال ایجاد پروژه‎ای هستند اما انگار این مسئله در استان ما به گونه دیگر رقم خورده است یعنی اول پروژه را می‎سازند و بعد متوجه می‎شوند که زمین مناسب این کار را ندارند، برای همین است که اکثر پروژه‎ها در فاز اول باقی می‎ماند تا شاید روزی و روزگاری با مهیا شدن زیرساخت‌ها ساختمان‎هایی چون فرودگاه‎ و نمایشگاه بین‎المللی گلستان بتوانند همه خدمات رفاهی که لازمه یک پروژه است را به مردم ارائه دهند البته اگر تا آن موقع ساختمان‎‎های ساخته شده فرسوده نشده باشند.
هنگامه خاندوزی / فارس

کاندیدای معترض در بابلسر ؛ به دنبال احقاق حقوق هستیم!

شمال فردا: به گزارش شمال فردا به نقل از مازندنومه، با وجود آن که حدود دو هفته از برگزاری انتخابات گذشته و 11 نماینده استان در مجلس نهم مشخص شده اند،در برخی حوزه ها از جمله فریدون کنار و بابلسر اوضاع اندکی غیرعادی به نظر می رسد. 

حامیان ولی الله نانواکناری که نامزدشان با اختلاف 1183 رای،میدان رقابت را به مقداد نجف نژاد واگذار کرده،هنوز در پی احقاق حق خود هستند و باور دارند رقیب با تخلفاتی که انجام داده توانسته آرای بیشتری به دست آورد.

در همین راستا در جای جای فریدون کنار پارچه نوشته هایی با امضاهای مختلف نصب شده که شهروندان از شورای نگهبان و متولیان امور تجدید نظر را در نتیجه انتخابات خواستار شده اند.

در تصویر ارسالی که یکی از کاربران برای ما فرستاده نیز این موضوع هویداست.در تعدادی از این پارچه نوشته ها آمده:

-شفاف سازی روند انتخابات حق مردم ولایت مدار منطقه است.

-ما خانواده های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس خواهان اعزام بازرسان شورای نگهبان برای بررسی انتخابات منطقه هستیم.

-صیانت از رای مردم حفاظت از خون شهدا

-اعضای شورای نگهبان ما هیچ خواسته ای نداریم،جز احقاق حقوق.

گفتنی است انتخابات بابلسر و فریدون کنار در دوره های گذشته نیز چالش برانگیز و حساس بوده است و به قول دوستی به دربی آبی و قرمز می ماند که هر تیمی ببازد ممکن است حوادثی از سوی تماشاگرانش ایجاد شود.

ردپای خواهرزاده اسفندیار رحیم مشایی در اختلاس 3000 هزار میلیاردی

شمال فردا: سید محمد جهرمی، مدیرعامل سابق بانک صادرات در رابطه با عدم تمایل خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی برای بازگشت به ایران توضیح می دهد.

به گزارش  خبر ؛ جهرمی گفت: « مشخص بود که آقا خاوری فرار کرده است. من اطلاعی کسب کردم که ایشان به فردی در انگلستان گفته بود: « من دیگر بر نمی گردم. »  

او در پاسخ به این سوال که سیستم امنیتی به راحتی اجازه خروج آقای خاوری را داده است گفت: « اجازه بدهید برخی مسایل را توضیح ندهم و به موقع آنها را مطرح خواهم کرد. در زمانی این کار را خواهم کرد. در حال حاضر خوشبختانه قوه قضاییه رسیدگی خوبی داشته و مدارک کامل تری پیدا کرده است. از سوی دیگر اعترافات خوبی هم به دست آمده و مشخص شده که آقای خاوری چه میزان گرفته است یا اینکه خواهر زاده آقای مشایی چه مقدار دریافت کرده است. در کیفر خواست نامش آورده شده است.» 

او ادامه داد: « همچنین برخی از معاونان، مدیران کل و کارشناسان برخی از وزارتخانه ها هستند. دو مدیر عامل بانک دولتی در این داستان رشوه گرفته اند و در کیفرخواست آمده است. آنچه در کیفر خواست این 32 نفر مطرح شده سبب شده مردم بیشتر آگاهی پیدا کنند. این حرکتی که ما تحت عنوان برخورد با فساد آغاز کردیم نشان می دهد که چه قدر به اصلاح سیستم کمک کرده است. برخی بانک های مانند صادرات، ملی شروع به اصلاح سیستم خود کرده اند. اگر ما می خواستیم مانند برخی که توصیه کردند که تعامل کنید و به قوه قضاییه و وزارت اطلاعات موضوع را اعلام نکنید این اصلاحات در سیستم بانکی آغاز نمی شد. هر چه مدارک جدید و اعترافات متهمین بیشتر شود بنده خوشحال تر می شوم که ابعاد این فساد بزرگ بیشتر باز می گردد. »

افزایش قیمت برنج در مازندران ؛ سود در جیب دلالان!!

شمال فردا: قیمت برنج طارم محلی در بازار مازندران به علت کمبود شالی، پنج تا هفت هزار ریال در هر کیلوگرم افزایش یافته است و از آنجایی که شالی در اختیار کشاورزان نیست، سود آن به طور عمده نصیب واسطه ها و دلالان می شود. به گزارش خبرنگار ایرنا، هر چند اقتصاد حکم می کند که کاهش عرضه و یا افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت شود اما گاهی برخی عوامل جانبی نیز تاثیر عمده ای بر قیمت های بازار می گذارد و از جمله این شرایط می توان به امر دلالی اشاره شود که دامن برنج مازندران را در بازار گرفته است.  

بررسی های میدانی در بازار و شالیکوبی های استان مازندران نشان می دهد که مقدار شالی در شالیکوبی ها و نزد شالیکاران اندک است اما همچنان به اندازه کافی برنج در بازار وجود دارد که به طور عمده در اختیار واسطه هاست و دلالان تاحدودی فارغ از اصل عرضه و تقاضا ،قیمت های بازار را تعیین می کنند.

در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم برنج 'طارم محلی 'با میانگین حدود هفت درصد شکستگی که تا دو هفته پیش حدود 32تا 34 هزار ریال بود، به 38تا 39 هزار ریال افزایش یافته است . اینکه گفته می شود شالی در اختیار کشاورز برای تبدیل بسیار کم است ولی عرضه برنج وجود دارد ،نشانه این است که دلالان برنج های خریداری شده را در انبارها نگهداشته اند و به منظور بالا بردن قیمت، عرضه را کاهش می دهند.

در شرایط عادی شالیکوبی ها در مازندران مرکز تعیین قیمت برنج در بازار هستند ولی به دلیل کمبود شالی، فعالیت این واحدها متوقف شده و تمرکز قیمت گذاری به محافل واسطه ها و فعالان در امور دلالی کشیده شده است. سالیان متمادی بازار برنج بر اساس مقدار شالی که کشاورز برای تبدیل به شالیکوبی ها عرضه می کرد ، مشخص می شد، بطوریکه کشاورزان تعادل قیمت را با عرضه شالی به شالیکوبی ها حفظ می کردند اما در یکی و دو سال اخیر با برداشت مکانیزه محصول ؛ این تعادل به هم خورده و روند ورود شالی به شالیکوبی ها نیز از بین رفته است.

ادامه مطلب ...

آقایان مسئولین ؛ شهرستان میاندرود را دریابید!

شمال فردا: در مدت یکسال که از ارتقای میاندرود به عنوان شهرستان می‌گذرد اما هنوز شاهد اضافه کردن یک توقف در برنامه راه‌آهن و مدیران این شرکت نبودیم تا با توقف چند دقیقه‌ای در این شهرستان بتوان به جابه‌جایی مسافران دلخوش کرد.

به گزارش دریانیوز به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، سال‌هاست که برخورداری از زیرساخت‌های مهمی همچون راه‌آهن، ساحل و بزرگراه همچنین نزدیکی به فرودگاه جزیی از مشخصات میاندرود است که آن را از بسیاری از شهرستان‌های کشور متمایز می‌کند اما اتفاقی که در این مورد افتاده نادیده گرفته شدن این وضعیت ویژه است.

این منطقه با 57 هزار نفر جمعیت و مساحت 500 کیلومتر مربع، کم‌تراکم‌ترین شهرستان مازندران محسوب می‌شود.

در سال‌های گذشته به دلایل مختلف این منطقه از مازندران توسط مسئولان و متولیان امر صنعت و گردشگری استان دیده نشد تا همچنان میاندرود چون گنجی پنهان در استان گمنام بماند.

هرچند در یک سال گذشته طرح‌های مختلف زیربنایی در میاندرود پایه‌گذاری شد اما بر اساس آمارها و به دلیل کمبود زیرساخت‌های مناسب در این منطقه، عمده انرژی مسئولان در این مدت صرف ایجاد حداقل‌ها در این شهرستان شد.

همچنین با وجود افتتاح برخی از این پروژه‌ها در سال جاری اما به دلیل حجم ناداشته‌های میاندرود و کلنگ‌هایی که به زمین زده شده باید به تدریج از امسال و در نهایت در دو سال آینده شاهد ایجاد تغییر اساسی در این منطقه باشیم که البته استفاده به موقع مردم از این امکانات باز هم به همت مسئولان و مدیران استانی بستگی دارد.

یکی از محورهایی که میاندرود را از دیگر نقاط مازندران و حتی بسیاری از شهرستان‌های کشور متمایز می‌کند نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی، بهره‌مندی از سواحل بکر و آزاد شده دریای خزر و همچنین وجود مهم‌ترین شاخص توسعه کشورها یعنی راه‌آهن و بزرگراه در این شهرستان است که تاکنون مغفول مانده است.

در حالی‌که بسیاری از نقاط کشور از این بستر بهره‌مند نیستند و فقط با صرف هزینه‌های بالا و وقت زیاد گردآوردن این شرایط یکجا ممکن می‌شود، میاندرود با داشتن این امکانات به حال خود رها شده است.

همه اینها در حالیست که این منطقه حتی در بحث گردشگری نیز نتوانسته است کاری انجام داده باشد که البته دلیل این مسئله را باید در مظلومیت و عقب‌ماندگی مرکز استان جست‌وجو کرد و امروز که میاندرود به عنوان بخشی از نقطه مرکزی استان با این همه شرایط خاص نیازمند تحول است، می‌طلبد تا با درایت و برنامه‌‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت مسئولان که قابل پیاده‌سازی صد درصد باشد الگویی از ایجاد تحول در شهرهای استان باشد.

* ندای تنهایی در ایستگاه متروک راه‌آهن

در مدت یکسال که از ارتقای میاندرود به عنوان شهرستان می‌گذرد اما هنوز شاهد اضافه کردن یک توقف در برنامه راه‌آهن و مدیران این شرکت نبودیم تا با توقف چند دقیقه‌ای در این شهرستان بتوان به جابه‌جایی مسافران توسط وسیله نقلیه عمومی دلخوش کرد آن هم زمانی که میاندرود فاقد یک ایستگاه مینی‌بوس بین‌شهری است.

و باز هم امروز دیده می‌شود که مسئولان شهری نیز هنوز به فکر نصب چند تابلو برای ترغیب مردم به استفاده از این زیرساخت مهم نیافتادند تا شاید راه‌آهنی‌ها نیز دلی بسوزانند و ترمز قطار گرگان تهران را هم با این ایستگاه آشنا کنند.

یکی از مواردی که اهمیت این منطقه را به خوبی روشن می‌سازد، تولید حجم زیادی از محصولات کشاورزی و دامی کشور و استان در این منطقه است که این مسئله نشان‌دهنده این واقعیت است که هرجا که با برنامه درست جلو رفته‌ایم جواب مناسب از این شهرستان گرفته شده است.

* سواحل آزاد میاندرود در اسارت بی‌پولی

سواحل آزاد میاندرود که از لحاظ آبادانی و رفاهی هیچ شباهتی به نقاط استان ندارد همچنان در انتظار رونق در خور طبیعت بکر خود است و برنامه مختصر تدوین شده مسئولان شهرستان نیز در انتظار بودجه مدیران استان خاک می‌خورد.

نبود جاده دسترسی مناسب به این منطقه در بخش گهرباران و همچنین جدا ماندن سواحل میاندرود از منطقه فرح‌آباد ساری موجب شده است که باز هم شاهد مظلومیت میاندرود باشیم.

در سال گذشته این سواحل محل اجرای برترین طرح دریا شناخته شد و به دلیل عدم ثبت حتی یک مورد غرق‌شدگی و سرقت در این مورد مورد تقدیر قرار گرفت اما این مسئله هم موجب نشد تا طرح ثابت دریای گهرباران به صورت جدی پیگیری شود.

از آنجایی که در روزهای ارتقای میاندرود بهره‌مندی این شهرستان از امکانات مهمی همچون دریا، راه‌آهن، فرودگاه و بزرگراه توسط برخی از مسئولان بسیار مطرح می‌شد، جای دارد توجه مسئولان استان مازندران و شهرستان را به این مسئله معطوف کنیم که شکوفا شدن این استعدادها نیازمند برنامه‌ریزی مدون برای منطقه ویژه میاندرود است.

و در این منطقه امکان ایجاد هر نوع برنامه توسعه‌ای به عنوان شهرستان نمونه در استان وجود دارد امکانی که تاکنون ممکن نشد و فقط روی کاغذ ماند تا همت بیشتر مسئولان استان را برای به فعلیت رسیدن فریاد بزند.

از گردهمایی کریمی تا دلیل شکست ادیانی و صندلی خالی اکبری !

شمال فردا: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی کلیات طرح قانون اختیارات و وظایف وزارت نفت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید طرحی که سید علی ادیانی نماینده قائم شهر و نماینده و رییس کمیته تدوین اساسنامه شرکت نفت آن را از افتخارات خود در مجلس هشتم می داند. 

 

به گزارش خبرنگار" شمال فردا "  ادیانی که امروز با بالا بردن دستش و نشان دادن چهار انگشت دست خود بسیار مصمم به تصویب این طرح بود خطاب به نمایندگان گفت این طرح حتما باید رأی بیاورد

* اما دیگر نماینده مازندرانی یعنی علی اصغر یوسف نژاد در محالفت با این طرح علاوه بر اینکه انگشت دست خود را با نشان دادن عدد 2 بالا برده بود مخالفت کرد وبه دور از حواشی رای نیاوردن خود در مجلس نهم همچنان به ابراز نظرات مخالف و موافق خود با طرح ها و لوایح ادامه می دهد و گویا به قول خودش اصلا از این رای نیاوردن و یا به اصطلاح برخی شکست ناراحت نیست

* امروز دیگر واقعا جای اظهار نظرهای سیدکاظم دلخوش در مورد این طرح نه تنها احساس می شد بلکه خلا وی به گونه ای آشکار در صحن مجلس قابل مشاهده بود

خلاصه اینکه دلخوش اگر امروز در مجلس حضور داشت قطعا چه در کلیات این طرح و چه در جزییات آن اظهار نظر می کرد.

* اما غایب این روزهای شمالی های بهارستان علاوه بر دلخوش نماینده ای بود که نامش با نساجی عجین شده است . عزت الله اکبری تالارپشتی که این روزها عدم حضورش در مجلس شاید به اندازه دلخوش به چشم نیاید اما حتی خبرنگارانی که هیچگاه قائم شهر و نساجی را ندیدند می دانند او مصمم به دفاع از نساجی و کارگران آن است و از هیچ تلاشی دریغ نکرده است و کارهای نیمه تمام در این خصوص بسیار دارد .خبرنگاران می پرسند : آیا نمایندگان بعدی قائم شهرمی توانند به همین اندازه دغدغه " نساجی " و کارگران آن را داشته باشند ؟

* امروز پدرپارلمان هم بالاخره پس از دو روزآمده بود اما طبق شنیده ها وی علاوه بر پیگیری چگونگی برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه اش ، از تخریب هایی که در ایام انتخابات علیه وی در شهرستان نورو محمودآباد صورت گرفته است بشدت گله مند بود.

* کریمی فیروزجایی نیز در راهروهای مجلس به خبرنگار شمال فردا در مورد نشستی که قرار است روز پنج شنبه در بابل داشته باشد گفت : این جلسه ساعت 18:30 عصر و بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود و چیزی بجز تقدیر و تشکر از اعضا ستاد انتخاباتی ام قرار نیست در این جلسه بگویم

* آن طرف ترازکریمی فیروزحایی خبرنگاری ازآقای ادیانی پرسید : چرا رای نیاوردید ؟! همه را غافلگیر کردید !

وی در پاسخ گفت : من به پول باختم !

نظرات کاربران  

مظفری
من هر چی دو دوتا چهرتا می کنم می بینم افرادی انتخاب شدند که باید حالا حالاها شاگردی استاد ادیانی رو می کردن . من که روم نمیشه بگم نماینده ام چه کسانی هستند . آخه باید رزومه ای هم داشته باشن . این که یه مسابقه کشتی برگزار بکنن و یا توی شهرداری کارمند باشی که نشد رزومه !!!!!!!!!! مردم حواسشون به همه چیز است و کاملا متوجه عملکرد این دو نماینده هستند .
  
علی
ماآخرنفهمیدیم آقای ادیانی به چه چیزی باختن؟شماچهارسا ل به .............کردید لااقل امروز که شماراانتخاب نکردندبه خاطرچهارسال پیش تشکروعذرخواهی کنید.شماخیلی نمک نشناس ومغرورهستیدلطفا خودرااصلاح کنید 
 
علی
کریمی سرنگون شد نریمان محبوب ماند
 
سینا
اگر جناب اقای کریمی و فاطمی در بابل و علیزاده گاوزن در بابلسر تایید می شدند انتخابات بسیار پر شوری در این دو حوزه میداشتیم.هرچند تعداد آراء شرکت کننده بالا بود اما خیلی ها بخاطر ادای تکلیف .علیرغم عدم حضور نامزد مورد علاقه شان شرکت کردند.
علیزاده گاوزن اگر در بابلسر حضور میداشت انتخابات را از حالت دو قطبی خارج میکرد .او کاندیدای جوانی بود که .............
همینطور جناب فاطمی در بابل قلوب بسیاری را تسخیر کرده بود . 
 
مرتضی
اقای ادیانی اینقدر به شعور مردم توهین نکنید شما به پول نباختید شما واقای اکبری به کم کاریها به ندانم کاریها واختلاف شدید در بین خودتان باختید اقای ادیانی توجهی به فرمایشات مقام معظم رهبری در نمازجمعه در خصوص انتخابات داشته باشید شمایی که ادعای اصولگرایی دارید چرا در خصوص فتنه 88 درس عبرت نمی گیرید اقای ادیانی مگر میشو د با توزیع خودکار ووو از مردم رای جمع کرد اقای ادیانی مردم که حماسه 9دی را افریدند با خودکار توزیع شده حضرتعالی نام کاندیدای دیگری را نوشتند اقای ادیانی ارای سفارشی شده رفیق شفیقت دکتر کریمی فیروز جایی از بابل به قائم شهر بماند و بیش از این بازگوه نمی کنیم در پایان به انتخاب مردمت احترام بگذار تا مردمت احترامت را نگهدارند
 
اهورا
ادیانی نه تنها به پول؟!باخت بلکه به .............فرهنگیان هم باخت!!!آقای ادیانی آنروزهایی که باامیدمعلمان بازی می کردی باید به چنین ......... هم فکرمی کردی!!!بله به پول ؟؟؟اماازخودت بپرس کدام پول؟همان پولی که بخاطرآن رفتی تو کمسیون نفت!!آن پول بود که هیمنه ی شما راخرد ومتلاشی کرد....شمال فردا جرات داشته باش حذفش نکنی