شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

دلیل ابطال انتخابات تنکابن، رامسر و عباس‌آباد از زبان فرماندار

شمال فردا: تقی خادمی در نخستین جلسه شورای اداری عباس آباد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال نو طرح حمایت از تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی به‌ عنوان محور شعار امسال حوزه عملکردی و خدمت مدیران نظام و دولت لزوم توجه ویژه به این امر مهم را از مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی خواستار شد.

به گزارش فارس ، این مسئول تأکید کرد: باید برای رسیدن به رشد و توسعه راهکار مقام معظم رهبری را در همه امور سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

فرماندار عباس‌آباد سهم دولت، سرمایه‌گذاران و مردم را در شعار امسال مشخص شده دانست و بیان داشت: همه ما به وظایف خویش واقفیم و باید به آنها عمل کنیم.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ایجاد اتاق فکر و بهره‌گیری از خرد جمعی بهترین راهکار برای پیشبرد اهداف نظام در امور مردم است و انتظار داریم مدیران این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اقدامات خوب ستاد تسهیلات سفر نوروزی در شهرستان از نوروزبانان بی‌نوروز که در طول تعطیلات سال نو به‌جای اینکه در کنار خانواده‌های خود باشند در خدمت مردم به‌ویژه گردشگران نوروزی بوده‌اند، تصریح کرد: شهرستان ما بخش مهمی از گردشگری استان را شکل می‌دهد و نیازمند زیرساخت‌های مناسب برای این امر است که با همت و تلاش مدیران ذی‌ربط در پی تکمیل آنها هستیم.

این مسئول با تقدیر از حضور پرشور و چشمگیر مردم شهرستان در انتخابات و گفت: مردم و مسئولان به وظایف خود در قبال انتخابات عمل کردند، اما به‌دلیل تخلفات و بد اخلاقی‌های خود کاندیداها، شورای نگهبان رأی بر بطلان انتخابات داد و این امر موجب ضرر و زیان مردم حوزه انتخابیه شد.

فرماندار عباس‌آباد در بخش دیگری از این جلسه خاطرنشان کرد: در ارتباط با اعتبارات بودجه ۵ میلیارد تومانی بیمارستان، ۷ میلیارد تومانی کنارگذر سه شهر و یک میلیاردی آب را داریم که مدیران در بحث مدیریت بحران توجه ویژه‌ داشته‌ باشند تا از این طریق نیز بتوانیم به جذب اعتبار بپردازیم.

وی پاسخگویی و حضور الزامی در ملاقات عمومی روزهای سه‌شنبه مدیران، توجه به قانون، جلوگیری از اسراف، پیگیری مسائل و مشکلات از طریق مدیران بالادست و استفاده از نیروی کار و پیمانکاران بومی در بحث اجرای پروژه‌ها را از جمله موارد مورد توجه فرمانداری در خدمت به مردم در کنار سایر امور عنوان کرد و افزود: امسال با توان بیشتر و همدلی باید به‌ نحو شایسته‌ای در خدمت مردم شهرستان باشیم.

به گزارش فارس، در این جلسه مدیران اداره گاز عباس‌آباد، آب روستایی عباس آباد تنکابن، آموزش ‌و پرورش، شبکه بهداشت عباس‌آباد و تنکابن به ارائه نکته نظرات پرداختند که از جمله مهم‌ترین آنها در بخش گاز نفوذ صددرصدی گاز لوله‌کشی شهرستان تا پایان سال ۹۱، نیاز به استقلال اداره آبفای شهرستان، اختصاص بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پروژه‌های آبرسانی روستایی و نیاز به تشکیل کارگروه مشترک با تنکابن در بحث پروژه مشترک آبرسانی در شهرستان توسط فرمانداری و پیگیری ویژه، دستاوردهای آموزش و پرورش شهرستان، ارتقای سطح آموزش و افزایش مدارس قرآنی، تک شیفته شدن همه مدارس و تجهیز و نوسازی مدارس و کسب رتبه‌های برتر استانی توسط این اداره و همچنین در بخش سلامت نیز اعلام شد.

اولین مدیرکل راه و شهرسازی مازندران منصوب شد

 شمال فردا : در حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران منصوب شد.علی نیکزاد در حکمی سید علی اسد را به عنوان نخستین مدیرکل راه و شهرسازی مازندران منصوب کرده است.

اسد که پس ازدرگذشت مرحوم رحیمی، مدیر کل فقید راه و ترابری مازندران به سمت مدیرکل راه و ترابری مازندران منصوب شده، قرار است عصر امروز با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، استاندار مازندران و مسئولان استانی به سمت نخستین مدیرکل راه و شهرسازی مازندران منصوب شود.

مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ساعت 18 عصر یکشنبه در محل استانداری برگزار می شود. بدین ترتیب با انتصاب اسد به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، ادارات کل مسکن و شهرسازی و راه و ترابری سابق مازندران با یکدیگر ادغام می شوند.

سید علی اسد از مدیران پرتلاش و ساعی استان مازندران به شمار می رود که همواره منشا خدمات شایسته به مردم استان بوده است .

" شمال فردا " ضمن تبریک این انتصاب ، موفقیت ، سربلندی و پیروزی را برای اولین مدیرکل راه و شهرسازی استان آرزومند است .

استان مازندران؛ گل سرسبد استان هاست!

شمال فردا: به گزارش از واحد مرکزی خبر ، آقای احمدی نژاد در مراسم آغاز طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران افزود: خدای بزرگ را سپاسگزارم که این توفیق را عنایت فرمود مجدد به استان سرفراز و ایمانی مازندران سفر کنیم و به مردم بزرگوار این استان عرض ارادت داشته باشیم.  

وی گفت: حقیقت این است که استان مازندران گل سرسبد استان های ایران عزیز است نه به لحاظ طبیعت و ویژگی های طبیعی بلکه از نظر اصالت های انسانی و ویژگی های فرهنگی ، مردم مؤمن ، پرتلاش، قانع ، صمیمی ، صافدل ، شجاع و انقلابی . آقای احمدی نژاد ادامه داد: مردم مازندران حداقل 1400 سال است در خط مستقیم در حرکتند و از امانت توحید و عدالت و امانت پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) با همه وجودشان پاسداری می کنند.

رئیس جمهور گفت: مردم این خطه در فرهنگ متعالی اهل بیتی امروز ملت ایران نقش ممتاز و ویژه ای چه در پذیرش آن و چه در انتشار و پایمردی و صیانت از مرزهای فرهنگ علوی و حسینی دارند .  آقای احمدی نژاد افزود: وجود مردم مازندران همیشه برای ملت ایران موجب نفع و رحمت بوده است و هیچ نقطه منفی در تاریخ این دیار وجود ندارد و همه عزت و افتخار است . وی ادامه داد: هم اکنون سه پدر شهید بزرگوار که هر کدام سه شهید تقدیم انقلاب کرده اند جلسه ما را منور کرده اند و هزاران شهید و جانباز و آزاده افتخارات ابدی برای کل بشر، متعلق به این استانند.

وی اضافه کرد: عرفا ، علما ، فقها ، ادبا و مجاهدان و در عرصه کار و تولید هم مردم پیشتازند و تا جایی که شرایط اجازه می دهد از ظرفیت های استان استفاده می کنند و بخش مهمی از نیازهای کشور در این استان تولید می شود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: خدا را شکر می کنم که توفیق سفر مجدد به این استان را عنایت کرد و به سهم خودم از همه بزرگواری های مردم این استان به ویژه نماینده ولی فقیه ، علما ، خانواده معظم شهدا و همه قشرها تشکر می کنم. 

آقای رییس جمهور، رامسر پایانه مسافری ندارد!

شمال فردا: شماری از شهروندان و گردشگران و دانشجویان ضمن اشاره به موقعیت ویژه گردشگری رامسر و ضرورت فراهم سازی زیرساخت های مورد نیاز بر احداث پایانه مسافری تاکید کردند. مجید شعبانی یک شهروند رامسری می گوید:با توجه به اینکه رامسر در فصول مختلف سال پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران است و همواره این شهرستان در زمینه گردشگری در شمال کشور جایگاه ممتازی دارد ایجاد زیرساخت های اولیه از جمله پایانه مسافری یک ضرورت است. 

مجتبی گل محمدی نیز می گوید:نبود پایان مسافری در شهری مثل رامسر جای تعجب دارد،هم اینک بسیاری از رامسری مجبورند برای سفرهای بین شهری به برخی از نقاط کشورکه از رامسر سرویس ندارند از طریق شهرستانهای همجوار دراستان گیلان اقدام نمایندودر واقع احداث پایانه مسافری مشکل شهروندان بویژه دانشجویان را مرتفع و دغدغه اولیا آنان را کم می نماید.زهرا حسینی یکی از دانشجویان رامسری نیز می گوید:ایجاد پایانه مسافری  به صورت مجتمعی مناسب یکی از اولیه ترین نیازهای شهرهای گردشگر پذیر و دانشگاهی مثل رامسر می باشد.

وی می افزاید :هم اینک بسیاری از دانشجویان و حتی شهروندان برای تردد و مسافرت های بین شهری مجبورند ازطریق دیگر شهرستانها اقدام  در این راستا احداث پایانه مسافری یکی از نیازهای ضروری  این شهر می باشد. یک دانشجوی دانشگاه آزاد رامسر که خود را اهل یکی از استانهای جنوبی معرفی و نمی خواهد نامی از او برده شود می گوید: رامسر با این همه زیبایی خیرکننده و اینکه شهری علمی و دانشگاهی است باید امکانات کامل از جمله پایانه مسافری داشته باشد.

وی می افزاید: به خاطرهمین موقعیت ممتاز رامسر بوده که فرودگاه در اینجا راه اندازی و هم اینک نیز به سرعت در حال توسعه بوده و در کنار فرودگاه برای شهرهایی مثل رامسر توسعه زیرساخت هایی نظیر پایانه یک ضرورت است. پژمان صالحی مسافری از تهران نیز می گوید:هم اینک در بسیاری از شهرها که موقعیت گردشگری دارند پایانه های بسیار خوبی احداث و مسافران در شبانه روز می توانند از آن استفاده نمایند.وی بیان می دارد:برای بسیاری از ما که در طول سال به خاطر زیباییی منحصر بفرد رامسر سفر می نماییم نداشتن پاینه مسافری یک علامت سوال است.

علیرضا رضی کاظمی رییس شورای اسلامی شهرستان رامسر نیز می گوید:خوشبختانه سرمایه گذاری ازچند سال قبل قطعه زمینی بالغ بر 4 هزار متر مربع  بر خیابان اصلی در محدوده باغ ملی تبدیل به کاربری عمومی و پاینه مسافری نموده و کلنگ احداث آن نیز با حضور مسولان استانی و ملی به زمین خورد و چون این سرمایه گذار از تسهیلات با بهره مناسب استفاده ننموده همچنان متوقف مانده است.نماینده شورای شهر رامسر در کمیسیون حمل و نقل و شورای سازمان حمل و نقل شهرداری رامسر تصریح می نماید:در سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در جهت تقویت صنعت گردشگری ضرورت دارد نهادگردشگری با اعطای تسهیلات با نرخ بهره مناسب این قبیل سرمایه گذاران را مورد حمایت قرار دهند.

وی می گوید:اداراتی همچون راه و ترابری و آبیاری می بایست این سرمایه گذار را که بنا دارد بصورت خدمات عمومی  همکاری نماید آن را مورد حمایت قرار دهند همچنین با توجه به اینکه در حریم پروازی فرودگاه قرار دارد و از محدودیت ساخت و ساز در ارتفاع روبروست از سطح اشغال مناسب تری در ساخت و سازها بهره مند گردند.رضی کاظمی می گوید :ساخت پایانه برای شهر گردشگری و دانشگاهی رامسر یک نیاز جدی است و ضمن کم کردن ترافیک شهری  از سرگردانی شهروندان،دانشجویان و گردشگران نیز می کاهد و باعث خدمات رسانی بهتر و اشتغال بیشتر می گردد.

شهردار رامسر نیز می گوید :لازمه یک شهر توریستی و گردشگر پذیر داشتن زیرساخت های مناسب  ازجمله پایانه مسافری است.نصرت الله کوزه گر می افزاید:در شهر نمونه گردشگری رامسر که سالانه مسافران بسیاری زیادی ازاقصی نقاط کشور می آیند باید با تعامل و همکاری شایسته دستگاههای خدمت رسان و ایجاد بسترهای لازم در جهت رفاه و آسایش مسافران بهره مند گردید. وی تصریح می نماید:شهرداری رامسر آماده همکاری های لازم در حمایت از سرمایه گذاران در حوزه های مختلف ازجمله ایجاد پایانه مسافری می باشد.وی در پایان تاکید می نماید:کمک نمودن در جهت افزایش خدمات و رفاه عمومی در واقع عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.امتداد / احمدی ماچیانی

فرماندارچالوس،رییس ستاد طرحهای سالمسازی دریا در غرب مازندران شد

شمال فردا: طرح های سالم سازی دریا از اول خرداد آغاز می شود .رییس ستاد طرح های سالم سازی دریا در مازندران: در سال جاری جهت مدیریت و نظارت بهتر تمامی طرح های  غرب استان مازندران و شهرستان های غرب استان به مرکزیت فرمانداری چالوس و تحت مدیریت میرقدیررضایی ، فرماندارچالوس  قرارگرفت. 

 

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، هادی ابراهیمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار در جلسه ستاد طرح های سالم سازی دریا با بیان اینکه امسال کار ما در سواحل شبانه روزی ست، گفت: طرح های سالم سازی دریا در مازندران با ضرب آهنگ خاصی در سال جاری آغاز شد.

وی استفاده از طرح های سالم سازی دریا را از ابتدای خرداد ماه اعلام کرد و افزود: جهت مدیریت و نظارت بهتر، تمامی طرح های غرب استان یعنی شهرستان های رامسر، تنکابن، عباس آباد، چالوس و نوشهر و نور ، به مرکزیت فرمانداری چالوس و مسئولیت مستقیم مهندس میرقدیررضایی، فرماندار چالوس قرار گرفتند.

رییس ستاد طرح های سالم سازی دریای استان بر کارهای فرهنگی در سواحل تاکید داشت و عنوان کرد: بایست با اجرای برنامه های فرهنگی متنوع فضای مفرح و بانشاطی را برای جوانان و گردشگران در سواحل فراهم کرد.

وی خواستار برنامه ریزی از سوی فرمانداران جهت مسدود کردن نقاط کور در سواحل شد و گفت: رسانه ها و مسئولین مربوطه در خصوص خودداری از شنا در خارج محدوده طرح ها، ضمن اطلاع رسانی، فرهنگ سازی کنند.

ابراهیمی با اشاره به ورود بیش از 16 میلیون مسافرو اقامت بیش از 10 میلیون نفر از آنها در ایام نوروز گفت: مازندران در زمینه ورود گردشگران 18 درصد و در بحث اقامت آنان 12 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشت.

وی سواحل را ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال دانست و افزود: بیش از 11 میلیون مسافر صرفا جهت بازدید از مراکز فرهنگی و زیارتی استان در ایام نوروز وارد مازندران شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ضمن بیان اینکه فرمانداران مراقبت کنند تا از ساخت و سازهای بی رویه در کنار سواحل بویژه مشرف به طرح های دریا خودداری گردد، صریح کرد: عدم وجود منابع و اعتبار کافی بویژه در حوزه زیرساخت ها، کمبود نیروهای امدادی و اوراژانس 115، تجهیز ادوات و بیمه تمامی ناجیان غریق و اندک بودن تعداد طرح ها را از جمله مشکلات طرح های سالم سازی دریا در سال گذشته بود. ابراهیمی با تاکید بر ساخت نماز خانه ها در سواحل، یادآور شد: استقرار 17 پایگاه امداد و نجات، برپایی نمایشگاه های کتاب، محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب، برگزاری مسابقه مجسمه های شنی و اجرای ورزش دو ساحلی از جمله اقدامات مهم در سال قبل بوده که این میزان بایست در سال جاری افزایش یابد.

رییس ستاد طرح های سالم سازی دریای استان خواستار بهره مندی از ظرفیت های ملی شد و گفت: اجرای طرح های سالم سازی و ایجاد بسترهای جدید در این زمینه همت تمای مسئولین را می‌طلبد. وی در پایان از فعالیت ها و تلاش های سیدقدیررضایی ، فرماندارشهرستان چالوس در ستاد طرح های سالم سازی دریا در سال 90 و ستاد تسهیلات نورزی سال 91  تقدیر و تشکر نمود.

5میلیارد تومان اعتبار مرحله اول جهت جبران خسارت سیل کلاردشت

 شمال فردا: سیدقدیررضایی، فرماندار چالوس از تخصیص اعتبار 5 میلیارد تومانی در مرحله اول جهت جبران خسارت سیل کلاردشت از سوی دولت در سرفصل اعتبارات سال90 خبر داد. سید قدیر رضایی در جلسه کارگروه توسعه بخش کلاردشت در شهرداری این شهر افزود: در پی درخواست و مکاتبات مختلف با استانداری و همینطور از استانداری به دولت در جهت بازسازی مناطق آسیب دیده سیل کلاردشت مبلغ 5میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.  

مهندس رضایی ادامه داد: از آنجایی که اعتبار پیش بینی شده چنر برابر اعتبار تخصیصی مرحله اول است از مسئولان استانی و هیئت محترم دولت درخواست دارم نسبت به تخصیص اعتبارات دیگر جهت بازسازی مناطق آسیب دیده کلاردشت تسریع کنند. نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: این اعتبار تخصیصی در حوزه های راه،آب،ایجاد دیواره های رودخانه رودبارک و آسفالت منطقه آسیب دیده هزینه می شود. رضایی تاکید کرد: تخصیص اعتبارات در مراحل بعدی در روند توسعه ای بازسازی منطقه آسیب دیده کلاردشت کمک شایانی می کند.
فرماندارچالوس تصریح کرد: همه ادارات و نهادهای مرتبط با سیل کلاردشت موظف با حضور مستمر خود روند بازسازی مناطق سیل زده را رسیدگی و به مردم اطلاع رسانی کنند. وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به گاز رسانی منطقه کلاردشت گفت: ضروری است اداره گاز با توجه به مساعدت بود شرایط آب و هوایی در فصل بهار تسریع در لوله گذاری داشته باشد. مهندس رضایی بیان داشت: اداره گاز با نظارت بر روند فعالیت پیمانکاران تسریع در عملیات گاز رسانی را دستور کار خود قرار دهد.فرماندار چالوس در پایان گفت: آسفات خیابنهای اصلی شهر بعد از کنده کاری جهت انشعاب گاز ضروری است و در الویت کاری شهرداری قرار گیرد.

درخواست فرماندار چالوس ؛حضور تیم مدیریت بحران مازندران در چالوس

شمال فردا: در پی درخواست ویژه مهندس سیدقدیررضایی، فرماندار شهرستان چالوس از استانداری مازندران مبنی بر اعزام تیم تخصصی و بررسی رانش زمین در روستای طویدره و جلوگیری از خسارت بیشتر؛  تیم کارشناسی ستاد بحران استان کمتر از پنج ساعت در منطقه حضور یافت

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، در پی درخواست میرقدیررضایی، فرماندار شهرستان چالوس از استانداری مازندران مبنی بر اعزام تیم تخصصی و بررسی رانش زمین در روستای طویدره و جلوگیری از خسارت بیشتر، تیم کارشناسی ستاد بحران استان کمتر از پنج ساعت در منطقه حضور یافت.

سیدقدیر رضایی فرماندار چالوس در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در این تیم اعزامی کارشناسانی در رشته‌های تخصصی زمین‌شناسی و زمین لرزه‌نگاری حضور دارند.

سیدقدیررضایی افزود: بر اثر رانش زمین در روستای طویدره کلاردشت 10 منزل مسکونی بین 40 تا 50 درصد خسارت دیدند.

وی ادامه داد: راه دسترسی و زمین‌های کشاورزی نیز بر اثر رانش زمین در این روستا دچار خسارت شدند.مهندس رضایی بیان داشت: هماهنگ شده تا افرادی که منازل مسکونی آنها بر اثر رانش خسارت دیده از تسهیلات بانکی مقاوم سازی استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس همچنین بیان داشت: تمام ادارات و نهادهای شهرستان چالوس که نیاز به حضور و اقدامات آنها در روستای طویدره احساس می‌شود باید پیگیر فعالیت‌ها بوده و عملیات پیشگیری را انجام دهند تا مانع خسارت بیشتر به این روستا شوند.

شهرداران برای تسهیل تولید ایرانی کمک کنند

 شمال فردا: سید عیسی هاشمی‌حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در سال جاری بحث شیوه‌های حمایت از تولید ملی در حوزه مدیریت شهری در دستور کار شورای شهر و شهرداران شهرهای مازندران قرار گیرد.

وی یادآور شد: برای حمایت کامل از تولید داخلی باید کالاهای مختلف مورد نیاز شهرداری از تولیدکنندگان داخلی و بومی خریداری شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران اضافه کرد: تولیدکنندگان داخلی در حوزه تولیدات مورد نیاز شهرداری‌ها موفق بودند و با حمایت حداکثری شهرداران توسعه و پایداری در تولید رقم می‌خورد.

این مسئول ادامه داد: بحث تمرکز بر تولید داخلی رونق خوبی پیدا کرده و اینکه بر اساس فرمایش رهبر انقلاب، بحث سرمایه‌گذاری داخلی هم بسیار مهم است که باید با کار کارشناسی عملیاتی شود.

هاشمی‌حیدری تصریح کرد: حمایت از سرمایه ایرانی این است که به سرمایه‌گذاران داخلی بها دهیم تا وابستگی به خارجی‌ها در تمام امور تولید برداشته شود.

معاون استاندار مازندران به ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد و متذکر شد: شهرداران برای تسهیل سرمایه‌گذاری و تولید ایرانی با تهیه محصولات ایرانی مورد نیاز شهرداری در ارائه خدمات کمک کنند.

وی با ابراز رضایت نسبی از عملکرد شهرداران شهرهای مازندران در ایام نوروز اذعان داشت: فعالیت‌های شهرداران به طور نسبی رضایت‌بخش و اثرگذار بود.

پروفسور حسابی کار در ایران را بر اروپا و آمریکا ترجیح داد

شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی بعداز ظهر امروز در مراسم بزرگداشت فناوری هسته‌ای بیان داشت: توجه به علم و تکنولوژی و دانش باید در ایران مورد توجه ویژه قرار گیرد و مسائل از این وضعیت خارج شود. 

وی ادامه نباید: باید افراد به دلیل موقعیت علمی و دانش مورد توجه باشند نه به دلیل جاه و مقام و سمتی که دارد.حسابی با اشاره به بیان خاطره‌ای از مادر خود ادامه داد: مادرم در بیان خاطراتش می‌گفت زمان وزارت پدرتان در وزارت علوم آنقدر جمعه‌ها سرمان شلوغ بود که از چای دادن به مهمانان خسته می‌شدم و بعد از استعفا پدرتان در اولین روز جمعه تنها هفت نفر به دیدن پروفسور حسابی آمدند و حتما آنان نیز نمی‌دانستند که حسابی، روز چهارشنبه استعفا داده است.

رئیس پژوهشکده دکتر حسابی با اشاره به اینکه راکتور اتمی در سال 1353 در ایران ساخته شده بود، خاطرنشان کرد: راکتور اتمی دانشگاه تهران توسط پروفسور حسابی ساخته شد و در آن زمان ایران جزء پنج کشور دارای راکتور اتمی بود و حرفی از نروژ، سوئد و فنلاند نبود.

* باید داشته‌های ایران بلند فریاد زده شود

وی بیان داشت: هیچ حرفی از این موضوع گفته نمی‌شود، نباید چنین باشد بلکه باید داشته‌های ایران بلند فریاد زده شود و باید بگوییم که این صنعت برای ما بومی است و دیروز و امروز به آن نرسیدیم بلکه سال‌هاست که دارای راکتور اتمی هستیم و اگر می‌خواستیم استفاده سوء از آن کرده و در بمب اتم استفاده کنیم سال‌ها پیش می‌توانستیم.

حسابی ادامه داد: ایران کشوری صلح‌طلب و دارای پیشینه تاریخی و علمی فراوان است و نباید علم و فناوری ایران کتمان شود بلکه باید برای جهانیان بازگو شود.

فرزند پروفسور حسابی با اشاره به پیشینه بالای علمی ایران تصریح کرد: در ورودی در سازمان انرژی هسته‌ای که تلویزیون ما هیچگاه آن را نشان نداده مجسمه‌ای وجود دارد که از بالای آن آب می‌ریزد و چهار مجسمه پشت به هم ایستاده‌اند که این چهار مجسمه شامل خواجه نصیرالدین طوسی، رازی، ابن سینا و ابوریحان بیرونی است.

 علمی در جهان دست یابیم.

ادامه مطلب ...

مقایسه سواحل مازندران با کیش منطقی نیست

شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد توکلی ظهر امروز در کارگروه تخصصی طرح سالم‌سازی دریای نور بیان داشت: در سال گذشته برای اجرای طرح سالم‌سازی دریا در ایزدشهر حدود 50 میلیون تومان هزینه شد که این میزان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی است که باید برای اهالی و عمران و آبادانی شهر هزینه می‌شد، برای گردشگران صرف شد.

وی بیان داشت: کاری که متولی آن سازمان گردشگری است، ورود رضایت‌بخشی نداشت و بازرسان وزارت کشور هم مازندران را با کیش مقایسه می‌کنند.

شهردار ایزدشهر این مقایسه را منطقی ندانست و افزود: مازندران به ویژه شهرهای غرب استان پذیرای مسافران ملی است به طوری که گاهی جمعیت استان به بیش از دو برابر جمعیت پایتخت کشور می‌رسد، اما اعتبارات آن به ازای جمعیت حدود 3 میلیونی استان اختصاص پیدا می‌کند که تکاپوی هزینه‌های جاری را هم نمی‌کند. توکلی تصریح کرد: در غرب استان هم به ویژه شهرهای شهرستان نور اعتبارات به ازای جمعیت بسیار ناچیز است و مجبوریم هزینه‌های عمرانی برای گردشگری و پذیرش مسافران صرف شد و این در حقیقت کم‌لطفی به بومی‌ها است.

وی در ادامه از اجرای 9 طرح سالم‌سازی در منطقه ایزدشهر خبر داد و افزود: هشت طرح در مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی و یک طرح عمومی اجرا شد.شهردار ایزدشهر ابراز داشت: برای زمین محل اجرای طرح عمومی ایزدشهر مالک پیدا شد و امسال اجازه ورود را نمی‌دهد و برای اجرای طرح در سال جاری ساحلی که قابلیت اجرا داشته باشد نداریم و بیشترشان تا لب ساحل سند دارند و مدعی هستند که زمین را خریداری و سپس طرح اجرا شود که این امر از توان شهرداری خارج است.

توکلی ادامه داد: یک نقطه جدید که در ایزدشهر هم در نظر گرفته شده، راه دسترسی وجود ندارد و پرونده در محاکم قضایی مطرح شده و با وجود اینکه به نفع شهرداری حکم صادر شد، محکوم تمکین ندارد، بنابراین باید تدبیر شود تا این اتفاق بیفتد.این مسئول اذعان داشت: پس‌روی آب دریا هم با ایجاد ساحل مجدد فضا را در مناطق ممنوعه افزایش داده و کنترل سواحل را سخت کرده که حضور ناجیان غریق و انتظامی ضروری است تا این فرصت تبدیل به تهدید نشود.   

مدیرعامل توزیع برق غرب مازندران برای زیباسازی چالوس کوتاهی میکند

شمال فردا:  میر قدیر رضایی ، فرماندارشهرستان چالوس گفت:مدیرعامل توزیع برق غرب مازندران برای زیبا سازی چالوس در شب کوتاهی می کند و کمترین اعتبار را در این بخش درنظر گرفته است. 

 

مهندس سیدقدیررضایی، فرماندار شهرستان چالوس ، با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگر پذیری شهرستان چالوس به برخی از مشکلات شهری در چالوس اشاره کرد و بیان داشت: وجود 170 هکتار بافت فرسوده شهری، سد معبر مغازه‌ها، ساخت و ساز غیرمجاز، عدم ساماندهی بازار روز، مناسب‌سازی ساحل دریا، عدم پارکینگ برای محلات، عدم توازن در بخش‌های فرهنگی، نامناسب بودن تابلوهای ورودی و خروجی و عدم مناسب بودن ساختمان شهرداری از جمله مشکلاتی است که باید نسبت به آن توجه ویژه شود.

سید قدیر رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از توزیع برق غرب مازندران شهر چالوس را در شب شهری خاموش عنوان کرد و اذعان داشت: مدیرعامل توزیع برق غرب مازندران برای زیباسازی این شهر در شب کمترین اعتبار را نیز تخصیص نداده است.

رقم جدید برنج در مازندران معرفی شد

شمال فردا: علی مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه رقم کشوری در نتیجه تلاش محققان در مجموعه موسسه تحقیقات حاصل شده است، اظهار کرد: این رقم پرمحصول متوسط رس با کیفیت مطلوب پخت است. 

وی افزود: عملکرد این محصول به طور متوسط در هر هکتار هشت تن است. مومنی با بیان اینکه ویژگی این محصول تحمل بالا به ورس یا خوابیدگی خوشه و بیماری مهم بلاست است، یادآور شد: این رقم دارای کمترین میزان در ضایعات در فرآیند برداشت و تبدیل است.

وی بیان کرد: رقم کشوری از نظر ویژگی کیفیت پخت و بازارپسندی در گروه ارقام پرمحصول با کیفیت بسیار خوب قرار دارد و انتظار می‌رود از نظر قیمت 10درصد بالاتر از سایر ارقام گروه مشابه باشد.

رئیس موسسه تحقیقات برنج مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال نخست بیش از هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان‌های مازندران و گلستان به کشت این رقم اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت‌ از محصول راهبردی برنج در ارتقای تولید و رسیدن به خودکفایی برنج در سطح ملی و علمی تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد؛ حمایت از کار و سرمایه ایرانی به تحقق شعار امسال جامه عمل بپوشاند.

به گزارش فارس، پیش از این نیز یک رقم برنج به نام شهید شیرودی از خلبانان تیزپرواز هوانیروز مازندرانی نامگذاری شده بود و کشوری دومین رقم برنجی است که به نام افتخارآفرینان مازندرانی نامگذاری می‌شود.

قطعه چهارم آزادراه شمال امسال به بهره‌برداری می‌رسد

شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، احمد صادقی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از آزاد راه تهران – شمال در گفت‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: آزادراه تهران – شمال یکی از اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است و تسریع در عملیات اجرایی آن از تاکیدات وزیر است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی در کلیه قطعات این آزادراه در حال انجام است و به نسبت از روند اجرایی مطلوبی نیز برخوردار است.معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پیش از ظهر امروز از قطعه اول آزادراه بازدید خود را آغاز کردیم و با توجه به مشاهدات عینی که انجام شد منطقه یک در بین چهار منطقه از مهم‌ترین و اساسی‌ترین منطقه به شمار می‌رود.

صادقی تصریح کرد: این منطقه 60 کیلومتر مسیر تهران – شمال را کوتاه می‌کند و با بهره‌برداری از آن شاهد کاهش حجم ترافیک در بزرگراه تهران – کرج نیز خواهیم شد.

وی تاکید کرد: از مجموع 32 کیلومتر منطقه یک 14کیلومتر باید تونل دوقلو ساخته شود و در این منطقه شاهد عملیات اجرایی سخت و دشوار خواهیم بود.صادقی بیان داشت: با تلاش شبانه‌روزی پرسنل در آزادراه 70 درصد مجموع 14 کیلومتر تونل حفاری شده است و عبور و مرور قابل انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: گسترده‌ترین تونل در محور آزاد راه تهران – شمال تونل تالون است که 4هزار و 800 متر در قالب دو تونل رفت و برگشت است.وی بیان داشت: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی این است تا پایان دولت دهم حجم عمده‌ای از عملیات آزادراه انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره منطقه چهارم آزادراه نیز گفت: منطقه چهارم آزادراه تهران شمال در حد فاصله سه راهی دشت نظیر – چالوس قرار گرفته است که از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است.

صادقی گفت: منطقه چهار آزادراه تهران – شمال 21 کیلومتر است و عرض مسیر نیز 24 متر در دو لاین رفت و برگشت است. وی بیان داشت: در این منطقه دو تونل به طول تقریبی 270 متر و 360 متر قرار دارد که به ترتیب از پیشرفت 80 و 70 درصدی برخوردار هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بیان داشت: چهار پل بزرگ نیز در منطقه چهارم آزادراه قرار دارد که سه پل بهره‌برداری و یک پل نیز از پیشرفت 95 درصدی برخوردار است. وی تاکید کرد: از مجموع 21 کیلومتر منطقه چهار آزادراه تهران – شمال 14 کیلومتر تا پایان سال 90 آسفالت شده است.

صادقی همچنین درباره موانع پیش‌روی آزادراه تهران – شمال نیز بیان داشت: تامین منابع مالی، ارزیابی وضعیت آزادراه و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذار از موانع آزادراه بوده که در سال گذشته این موانع و مشکلات برطرف شده است.

نامه طاهایی به احمدی نژاد + پاسخ

ساحل نشین: به گزارش روابط عمومی استانداری، در پی درخواست سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران از دکتر احمدی نژاد درخصوص الحاق قسمتی از زمین همجوار ( نیروی انتظامی  یا ارتش ) به بیمارستان تخصصی قلب حضرت فاطمه الزهرا ( س ) در ساری، بدون اخذ وجه به منظور توسعه بیمارستان مذکور و احداث بیمارستان استاندارد 250 تختخوابی مرکز قلب مازندران در زمین الحاقی ، رییس جمهور طی دستوری جداگانه به دو وزیرنوشت: جناب وحیدی، پیگیری ومساعدت کنید مشکل حل شود و اعلام نتیجه نمایید. جناب نیکزاد، با کمک آقای وحیدی کار را دنبال کنید و اعلام نتیجه نمایید. 

متن نامه استاندار به رییس جمهور به شرح ذیل است:

 

برادر گرانقدر جناب آقای دکتر احمدی نژاد

رئیس محترم جمهور

سلام علیکم

احتراماً ، به استحضار میرساند ، متعاقب سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سال 1374 به استان زرخیز  مازندران و صدور دستور خریداری یک دستگاه آنژیوگرافی جهت مردم شهید پرور این خطه از کشور ، بتدریج مقدمات ایجاد یک  بیمارستان تخصصی قلب آماده گردید ، در پی آن در سال 1383 با تغییر فیزیکی مناسب در یکی از بیمارستانهای کوچک آن زمان بنام بیمارستان لقمان (که توسط اداره راه آهن شمال در سال 1355 به بهداری آنزمان واگذار گردید) و گسترش ساختمانی آن ، پس از فراهم شدن ملزومات اساسی  بدین منظور،مرکز تخصصی و فوق تخصصی قلب مازندران به نام حضرت فاطمه الزهرا ( س ) مزین و رسماً راه اندازی گردید ، از آن تاریخ هر ساله بر امکانات آن مرکز افزوده شد و مردم شهید پرور استان مازندران از مراجعه به استانهای دیگر جهت مداوای بیماریهای قلبی خود بی نیاز و بی نیازتر گردیدند، بطوریکه هم اکنون بیمارستان مذکور با دارا بودن 4 بخش CCU ، 2 بخش ICU ، 1بخش Post CCU  ، یک بخش جراحی قلب  و  یک بخش قلب ،  یک  واحد آنژیوگرافی ، یک بخش اتاق عمل مشتمل بر سه تخت عمل جراحی فعال ، یک  واحد پزشکی هسته ای ، یک  واحد درمانگاه قلب ( مشتمل بر اکوکاردیوگرافی ، تست ورزش ) به همراه واحد های مورد نیاز اداری و پشتیبانی ، سالانه  پذیرای بالغ   بر64000 نفر از مردم شهید پرور استان مازندران و سه استان همجوار ( گلستان ، سمنان و گیلان ) که از بیماریهای قلبی  رنج میبرند  می باشد ، بطوریکه هم اکنون این مرکز با  انجام 1300 عمل جراحی قلب باز و 4100 عمل آنژیوگرافی در سال بعنوان یکی از قطبهای درمانی قلب در شمال کشور مشغول خدمت رسانی میباشد.

ادامه مطلب ...

تکلیف انتخابات ساری و تنکابن، رامسر معلوم شد

شمال فردا: صحت انتخابات در حوزه انتخابیه تنکابن, رامسر و عباس آباد تایید نشده است. به گزارش شمال نیوز ، شورای نگهبان نظر نهایی خود را در باره 19 حوزه انتخابیه باقیمانده را اعلام  کرده است و صحت انتخابات در حوزه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد مورد تایید این شورا قرار نگرفته تا انتخابات در این حوزه به میان دوره ای کشیده شود.
همچنین گزارش خبرنگار شمال نیوز حاکیست: شورای نگهبان صحت انتخابات در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود را تایید کرده است و محمد دامادی منتخب اول و سید رمضان شجاعی منتخب دوم از این حوزه به مجلس نهم راه یافتند.