شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

فرماندارچالوس،رییس ستاد طرحهای سالمسازی دریا در غرب مازندران شد

شمال فردا: طرح های سالم سازی دریا از اول خرداد آغاز می شود .رییس ستاد طرح های سالم سازی دریا در مازندران: در سال جاری جهت مدیریت و نظارت بهتر تمامی طرح های  غرب استان مازندران و شهرستان های غرب استان به مرکزیت فرمانداری چالوس و تحت مدیریت میرقدیررضایی ، فرماندارچالوس  قرارگرفت. 

 

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، هادی ابراهیمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار در جلسه ستاد طرح های سالم سازی دریا با بیان اینکه امسال کار ما در سواحل شبانه روزی ست، گفت: طرح های سالم سازی دریا در مازندران با ضرب آهنگ خاصی در سال جاری آغاز شد.

وی استفاده از طرح های سالم سازی دریا را از ابتدای خرداد ماه اعلام کرد و افزود: جهت مدیریت و نظارت بهتر، تمامی طرح های غرب استان یعنی شهرستان های رامسر، تنکابن، عباس آباد، چالوس و نوشهر و نور ، به مرکزیت فرمانداری چالوس و مسئولیت مستقیم مهندس میرقدیررضایی، فرماندار چالوس قرار گرفتند.

رییس ستاد طرح های سالم سازی دریای استان بر کارهای فرهنگی در سواحل تاکید داشت و عنوان کرد: بایست با اجرای برنامه های فرهنگی متنوع فضای مفرح و بانشاطی را برای جوانان و گردشگران در سواحل فراهم کرد.

وی خواستار برنامه ریزی از سوی فرمانداران جهت مسدود کردن نقاط کور در سواحل شد و گفت: رسانه ها و مسئولین مربوطه در خصوص خودداری از شنا در خارج محدوده طرح ها، ضمن اطلاع رسانی، فرهنگ سازی کنند.

ابراهیمی با اشاره به ورود بیش از 16 میلیون مسافرو اقامت بیش از 10 میلیون نفر از آنها در ایام نوروز گفت: مازندران در زمینه ورود گردشگران 18 درصد و در بحث اقامت آنان 12 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشت.

وی سواحل را ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال دانست و افزود: بیش از 11 میلیون مسافر صرفا جهت بازدید از مراکز فرهنگی و زیارتی استان در ایام نوروز وارد مازندران شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ضمن بیان اینکه فرمانداران مراقبت کنند تا از ساخت و سازهای بی رویه در کنار سواحل بویژه مشرف به طرح های دریا خودداری گردد، صریح کرد: عدم وجود منابع و اعتبار کافی بویژه در حوزه زیرساخت ها، کمبود نیروهای امدادی و اوراژانس 115، تجهیز ادوات و بیمه تمامی ناجیان غریق و اندک بودن تعداد طرح ها را از جمله مشکلات طرح های سالم سازی دریا در سال گذشته بود. ابراهیمی با تاکید بر ساخت نماز خانه ها در سواحل، یادآور شد: استقرار 17 پایگاه امداد و نجات، برپایی نمایشگاه های کتاب، محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب، برگزاری مسابقه مجسمه های شنی و اجرای ورزش دو ساحلی از جمله اقدامات مهم در سال قبل بوده که این میزان بایست در سال جاری افزایش یابد.

رییس ستاد طرح های سالم سازی دریای استان خواستار بهره مندی از ظرفیت های ملی شد و گفت: اجرای طرح های سالم سازی و ایجاد بسترهای جدید در این زمینه همت تمای مسئولین را می‌طلبد. وی در پایان از فعالیت ها و تلاش های سیدقدیررضایی ، فرماندارشهرستان چالوس در ستاد طرح های سالم سازی دریا در سال 90 و ستاد تسهیلات نورزی سال 91  تقدیر و تشکر نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد