شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

فرستنده دیجیتال صداوسیما در منطقه غرب مازندران راه اندازی شد

شمال فردا: به گزارش ایرنا ، مدیرکل صدا و سیما مرکز مازندران در آیین راه اندازی این فرستنده گفت : شبکه های دیجیتال در دو قسمت ts1 و ts2 تعریف شده است که در مجموع 27 شبکه رادیویی و تلویزیونی را به تلویزیون های خانگی انتقال می دهد.  

 بهرام حمیدی افزود : برای راه اندازی فرستنده دیجیتال نمک آبرود که غرب مازندران را پوشش می دهد حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

حمیدی اظهار داشت : :شبکه های دیجتیال 72 درصد استان را پوشش می دهد و بعد از تهران تنها استانی هستیم که میزان پوشش شبکه دیجیتال آن بیش از 70 درصد است.

وی تاکید کرد : امروز جنگ رسانه ها در جهان مطرح است و باید به سمتی پیش رویم تا شاهد سیستم های به روز در عرصه اطلاع رسانی باشیم.

مدیرکل صدا و سیما مازندران بیان داشت: در حال حاضر در این استان هشت استودیو فعال است و به زودی استودی رادیو دریا چالوس به بهره برداری می رسد.

 سیدقدیررضایی ، فرماندارچالوس نیز گفت : با توجه به این که فرستنده نمک آبرود و رادیو دریا منطقه غرب مازندران را پوشش می دهد ضروری است فرمانداران شهرستان های غرب استان اعتبار ویژه ای برای این منظور در نظر بگیرند.

میرقدیررضایی در این آیین گفت: اقدام سازمان صدا و سیما در بخش دیجیتالی نمودن سیستم ستودنی است و خوشبختانه 2 فرستنده سوردار و نمک آبرود امروز مجهز به سیستم دیجیتال هستند.

'علی اکبر طاهایی ' افزود : با افتتاح بخش دیجیتال در نمک آبرود و سوردار امروز مردم مازندران به راحتی 16 شبکه دیجیتال را دریافت می کنند.

وی ادامه داد : بعضی از مناطق در ارتفاع و کوهستان قرار دارند که نیازمند تجهیزات بیشترند و قرار است تا در آن مناطق نیز سیستم آنالوگ به دیجیتال ارتقا یابد. استاندار مازندران گفت: حمایت از ارتقای سیستم های آنالوگ به دیجیتال در صداوسیما در اولویت کار استانداری قرار دارد.

طاهایی بیان داشت: امسال فرمانداران شهرستانهای غرب مازندران از نوشهر تا رامسر موظفند در بودجه سال جاری اعتباری را برای ارتقای سیستم های صدا و سیما در فرستنده نمک آبرود و دفتر خبری رادیو دریا اختصاص دهند.

محمدحسین عمویی ، اولین شهردار ارطه شد

شمال فردا: محمدحسین عموئی ، به عنوان اولین شهردار شهر جدید ارطه انتخاب شد.
بنابر این گزارش ، مهندس محمدحسین عموئی با کسب قاطع آرای اعضای شورای اسلامی شهر ارطه به عنوان اولین شهردار شهر جدیدالتاسیس ارطه انتخاب و قرار است روز شنبه ،سوم تیرماه 91 معارفه شود.  


شنیده ها حاکیست که شورای شهر ارطه ، از بین کاندیداهای شهرداری ارطه و پس از بررسی سوابق و عملکرد آنان ، در نهایت اعضای شوراء ،  سوابق ، عملکرد و شایستگی های وی را برای تصدی این سمت مناسب تشخیص دادند.
پس ازاینکه که شورای اسلامی شهر ارطه انتخاب اولین شهردار این شهر را جهت طی مراحل قانونی و صدورحکم به فرمانداری قائمشهر معرفی کردند ، شنیده ها حاکیست که سیدعلی اکبر طاهایی ، استاندار مازندران هم حکم شهردار جدید ارطه را صادر کرده است و قرار است در روز شنبه سوم تیرماه معرفی شود.
مهندس عمویی ، متولد شهرستان قائمشهر و فرزند ارشد سردارشهید موسی عمویی ، از فرماندهان به نام 8 سال دفاع مقدس است.
محمدحسین عمویی بیش از  8 سال سابقه خدمتی داشته و دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک  و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری می باشد. وی دارای سوابق خدمتی و مسئولیتی در شهرداری شهرستان ساری و شهرداری شهرستان قائمشهر و سازمان های تابعه ی این دو شهرداری است .همچنین مشاور امور عمرانی و برنامه ریزی شهری معاونت استاندار مازندران و فرماندار ویژه تنکابن ومشاور امور عمرانی فرماندار محمود آباد را در سوابق کاری خود دارد.  

ظاهرا چندی پیش نیز ، پیشنهاد یک شهرداری دیگر در یکی از شهرهای استان های همجوار به وی داده شده بود ، که به دلیل اینکه وی ، علاقه زیادی که به خدمت برای مردم ولایتمدار مازندران و خصوصاً زادگاه خود دارد، آن را رد کرده بود .
خاطرنشان می کند که در مرداد ماه 1390 با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، روستای قادیکلا ارطه مرکز دهستان بیشه سر بخش مرکزی شهرستان قائم شهر پس از ادغام با روستای جوجاده ارطه،قاسم خیل ارطه، بورخیل ارطه و کفشگرکلا ارطه از توابع همین دهستان به شهر تبدیل و به عنوان شهر ارطه شناخته شد و معاون سیاسی وزیر کشور طی نامه ای به طاهایی ، استاندار مازندران ، تغییر در تقسیمات کشوری این استان را ابلاغ کرد.
شهر جدید ارطه بیش از 15هزار نفر جمعیت دارد .

رستمعلی مشاور جوان استاندار می شود ؟

 شمال فردا: گزارش خبرنگار شمال نیوز ، پس از ابلاغ چارت جدید استانداری های سراسر کشور از سوی مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز نوسازی ، تحول اداری و فناوری اطلاعات این وزارت ، اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری با اداره کل حوزه استاندار ادغام و دفتری جدید تحت عنوان " دفتر استاندار و روابط عمومی " در استانداری های سراسر کشور تشکیل می شود . 



بر اساس اسناد منتشر شده از سوی فارس ، این چارت جدید تشکیلاتی در ماههای پایانی سال گذشته با امضای معاون وقت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور و وزیر کشور تایید شده و در تاریخ 26/2/91 از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئییس جمهور جهت اجرا به وزارت کشور ابلاغ شده است که پیرو این ابلاغیه قریب به یکماه پیش رئیس مرکز نوسازی ، تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور طی نامه ای به استانداران سراسر کشور ، ساختار جدید سازمانی استانداری ها را اعلام نموده و خواستار اجرای آن شده است .

هر چند که بعضی از از اصحاب رسانه نسبت به این تصمیم وزارت کشور انتقاد کرده و آنرا موجب افول اطلاع رسانی در استانداری ها دانسته اند و حتی طبق شنیده ها بعضی از استانداران و مسئولین استانداری های کشور نیز خواستار تجدیدنظر در این ساختار شده اند اما گویا پس از گذشت یک ماه ، وزارت کشور و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور بر تصمیم گرفته شده و اجرای آن تاکید دارند . با این حساب باید شاهد انحلال ادارات روابط عمومی استانداری ها و از جمله اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران و خداحافظی کمال رستمعلی از سمت ریاست این اداره پس از 4 سال باشیم .

اما از طرفی گمانه زنی هایی در خصوص انتصاب کمال رستمعلی به عنوان مشاور و رئیس گروه مشاوران جوان استاندار مازندران به گوش می رسد . جایگاهی که از بهار سال گذشته تا کنون و پس از انتقال مشاور جوان سابق استاندار مازندران به نهادی دیگر و خودداری و انصراف چند نفر از گزینه های احتمالی تصدی این سمت به علت مسائل شخصی خالی مانده است . هر چند که گویا این پیشنهاد در سال گذشته نیز به رستمعلی داده شده بود اما وی تصدی همزمان مدیریت روابط عمومی و گروه مشاوران جوان را قبول نکرده و ترجیح داده بود که در روابط عمومی به فعالیت خود ادامه دهد .

طبق نامه معرفی چارت جدید ابلاغی وزارت کشور ، استاندار از میان چهار مشاور رسمی که می تواند داشته باشد باید یک نفر را به عنوان مشاور جوان استاندار منصوب نموده و دو کارشناس تمام وقت زیرنظر مشاور جوان فعالیت می نمایند .

کمال رستمعلی از جمله مدیران جوان استان بوده که در سوابق کاری وی ریاست اداره روابط عمومی شهرداری ساری ، دبیر شورای روابط عمومی استان ، دبیر شورای اطلاع رسانی استان ، سخنگوی ستاد تسهیلات سفر مازندران  و ... دیده می شود .

مدیرکل جدید بنیاد استان مازندران منصوب شد

شمال فردا: طی حکمی از سوی مسعود زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور عباسعلی رضائی به سمت مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران منصوب شد.

به گزارش شمال فردا، متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای عباسعلی رضائی

باسلام

نظر به تعهد، شایستگی، تجارب و علاقمندی شما به جامعه ایثارگری، جنابعالی را به موجب این حکم به مدت سه سال به سمت مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران منصوب می نمایم.

بدون شک ایثارگران گرانقدر و خانواده معظم تنها پشتوانه های مستحکم انقلاب اسلامی، طلایه داران عرصه های دفاع مقدس و حامیان حاضر در همه صحنه های نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند.

بدون تردید خدمت به این عزیزان بنا به فرمایش حضرت امام راحل (ره) خدمت به نبی مکرم (ص) است.

امید است با سرلوحه قرار دادن اصول حاکم بر خدمات دولت کریمه، حول عدالت محوری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و تعالی و مادی و معنوی کشور، با بسیج تمام امکانات و توانمندی های سازمان، تلاش مضاعفی را برای خدمت به خانواده معظم شهدا، جانبازان عزیز و آزادگان سرافراز و خانواده معزز آنان در ابعاد مادی و معنوی و در سطوح فردی و اجتماعی و با رویکرد فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نحو احسن به کار گیرید.

انشاءالله توفیق بزرگ خدمتگزاری به بهترین بندگان خداوند تبارک و تعالی را با تلاش خالصانه و همه جانبه و شبانه روزی شاکر خواهیم بود.

مسعود زریبافان
معاون رئیس جمهور  و خادم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران

رضایی برادر سه شهید بزرگوارمی باشد که ‍پیش از این سرپرست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران را عهده دار بوده است.

طرح‌هایی از دریا مشرف به مناطق مسکونی!!

شمال فردا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه از 30 هزار واحد ویلای مازندران تنها یک‌هزار و 400 ویلا کددار شدند، تصریح کرد: به دلیل ساماندهی نشدن، هنوز تابلو به دست‌‌ها دیده می‌شوند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیف‌الله فرزانه بعدازظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر مازندران در تابستان امسال‌ گفت: قرار بود در پارک‌های جنگلی مازندران 85 سرویس بهداشتی احداث شود که هنوز محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه از 30 هزار واحد ویلای استان مازندران تنها یک‌هزار و 400 ویلا کددار شدند، تصریح کرد: به دلیل ساماندهی نشدن هنوز تابلو به دست‌‌ها دیده می‌شوند.

 

*ساماندهی دریافت ورودی به مناطق گردشگری مازندران

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات استانداری مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید خدمات رفاهی بیشتری در طرح‌های سالم‌سازی دریا ارائه شود، گفت: بعضی از طرح‌های دریا به ویژه در غرب مازندران مشرف به مناطق مسکونی است که باید در این زمینه ساماندهی صورت گیرد.

شعبانعلی واحدی با اشاره به اینکه نداشتن دوش‌ آب، سرویس‌های بهداشتی و در بخش ساماندهی زباله نیز مشکل دارد، ابزار داشت: بعضی از مسئولان شهرستان برای اجرای طرح‌های فرهنگی در بخش‌های گردشگری گلایه‌ها داشتند.

وی خواستار ساماندهی دریافتی ورودی از مسافران دریا و پارک‌های جنگلی استان شد و بیان داشت: در بازدید میدانی که در این بخش انجام شد اختلاف دریافت ورودی از 700 تا 4 هزار تومان را شاهد بودیم.

 

*حضور همه‌جانبه پلیس برای امنیت گردشگران

معاون عملیات فرماندهی انتظامی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه پلیس به عنوان مسئول امنیت در جاده، جنگل، دریا و شهرهای استان حضور همه‌جانبه دارد، گفت: به کارگیری یگان ویژه استان و به کارگیری یگان دریابانی نیز طرح‌های دریا انجام شد.

عطاالله غلام‌نژاد از حضور چهار یگان عملیاتی، پلیس راه و راهور برای ایام تابستان خبر داد و افزود: در پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌ها نیروهای پلیس برای استقرار امنیت حضور دارند.

وی با اشاره به ساماندهی قایقرانان در طرح‌های دریا در مازندران ابراز داشت: برنامه‌ریزی برای گشت‌های هوایی و دریایی نیز انجام شده است.

 

* تدوین آیین‌نامه انضباطی سفر 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز از تدوین آیین‌نامه انضباطی سفر به مازندران توسط ارشاد استان خبر داد و گفت: باید برنامه‌های فرهنگی تعریف شده‌ای در 185 طرح دریای استان مازندران اجرا شود.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی خاطرنشان کرد: بسته‌های فرهنگی متنوعی در بخش معرفی مفاخر مازندران، حجاب و عفاف و بخش‌های گردشگری مازندران در نظر داریم.

جویبار آماده پذیرایی از گردشگران اما یک دغدغه!!

شمال فردا: فرماندار جویبار گفت: 30 شهرک و مجتمع ساحلی شهرستان آماده پذیرایی از گردشگران تابستانی است.

به گزارش خبرنگار مهر،فرماندارجویبار عصر سه شنبه درحاشیه بازدید از سواحل دریای جویبار اظهار داشت: برای طرح سالم سازی سواحل چپکرود و لاریم، چهار میلیارد ریال اعتبارهزینه شد.

وی بیان داشت: طرح سالم سازی دریای لاریم توسط بسیج سازندگی اجرا و برای زیرساخت های این نقطه شهرداری یک میلیارد ریال هزینه کرده است.
 
نیک نژاد گفت: 30 مجتمع و شهرک برای اسکان و استفاده مسافران در سواحل جویبار آماده است.
 
وی مهمترین دغدغه مردم و شهرستان را نبود راه دسترسی مناسب به سواحل عنوان کرد و از تخصیص 500 میلیون ریال اعتبار برای این طرح خبر داد و گفت: تا پایان تیرماه این طرح باید اجرا و اعتبارجذب شود.
 
شهردار جویبار نیز در این بازدید، نبود مکان و رستوران برای استقرار و استفاده مسافران را بزرگترین دغدغه اعلام و از ساخت 10 آلاچیق و مکان مناسب برای استقرار مسافران در سواحل دریای جویبار خبر داد.
 
رضا گنجی بیان داشت: برای رفاه مسافران و شهروندان باید بیشتر هزینه کنیم.

آیا برگشت 15 میلیارد تومان اعتبار مازندران صحت دارد؟

شمال فردا: کشف اشیا 7 هزار و 500 ساله در غارهای هوتو و گمیشان در بهشهر و نکا ، شهر تاریخی ناتل در نور ، دهها دهنه پل و بناهای سلطنتی و نظامی ، فقط گوشه ای از قدمت کهن و غنی مازندران است.

به گزارش دریانیوز به نقل از واحد مرکزی خبر،در این استان حدود 2 هزار و 300 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی وجود دارد و مجموعه باغ عباس آباد بهشهر نیز در لیست آثار جهانی قرار گرفته است که ثبت این آثار،  زمینه مناسبی است برای حفاظت و نگهداری بهتر از آن که بر این اساس هر اثر دارای شناسنامه ای از مشخصات فیزیکی ، ویژگی های معماری و اهمیت و کاربردهای خود می شود ، اما آیا با ثبت ملی در واقع این حفاظت و نگهداری صورت می گیرد ؟

غار اسپهبد خورشید با قدمت هزار و 300 سال و با دهان 50 متری یکی از مرتفع ترین غارهای دنیاست که افسانه ها و داستان های فراوانی از گذشته مازندران و به ویژه سوادکوه در خود دارد . اما فعالیتهای اکتشافی معدن کاران (ذغال سنگ و کک سازی ) و تبدیل بخشی از منطقه به میدان تیر سربازان پادگان دوآب ، خاکبرداری رانندگان کامیون ، عبور جاده آسفالته  از عواملی است که از سالها پیش ، این غار شگفت انگیز را در معرض تخریب قرار داده است.

تخریب حمام تاریخی میرزا یوسف ملکی در بابل با قدمت 250 سال به دستور شهرداری ، حمله شبانه برای نابودی امامزاده هفت تن بابل ، تخریب بخشی از باغ گیاه شناسی نوشهر با بیش از 20 هزار گونه نادر گیاهی و سرقت صدها قطعه اشیاء تاریخی در حفاریهای غیر مجاز در مازندران و ... مواردی دیگر از غفلت مسئولان یا سهل انگاری آنان و مردم در نگهداری و حفاظت از این آثار است.

بازداشت اعضای باند بزرگ حفاران غیر مجاز در سوادکوه ، آمل ، نوشهر ، چالوس ، بابل ، قائمشهر ، گلوگاه و بهشهر آمار کشف و انهدام این باندها را در یکسال گذشته به بیش از 34 باند رساند .

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران 22 فروردین امسال با اعلام این آمار گفت : جرایم حوزه میراث فرهنگی در مقایسه با سال 89  ،  20 درصد کاهش یافت .

سرهنگ قاسمی افزود : از 34 باند متلاشی شده با 154 عضو ، 8 دستگاه فلز یاب ، 3 هزار و 500 قطعه سکه اصلی و بدلی مربوط به دوره اشکانی و اسلامی و 550 قلم اشیا دیگر مانند صندوقچه ، جواهر ، کوزه سفالی ، خنجر و مجسمه کشف شد .

سرهنگ قاسمی گفت :‌باندهای حفاری غیر مجاز ، کمتر شده اند اما حرفه ای تر نیز شده اند و بنابراین میزان کشف نیز کاهش می یابد .

وی تصریح کرد : کمبود نیرو ، مسلح نبودن و بی دفاع بودن نیروهای یگان حفاظت ، وضع نامناسب معیشتی و حمایت ناکافی از دلسوزان میراث فرهنگی ، موجب بروز مشکلاتی برای افراد و خوشنودی کامل باندهای غیر مجاز شده است .

البته سرهنگ قاسمی در مصاحبه دیگری در اردیبهشت ماه اعلام کرد : جرایم حوزه میراث فرهنگی در مقایسه با 89 ، حدود 40 درصد کاهش یافت .

حسین اسلامی استاد دانشگاه و کارشناس میراث فرهنگی و نویسنده دهها عنوان کتاب در این باره می گوید : بی نظمی ، بازی های سیاسی ، کمبود اعتبار و شعار زدگی درد کشنده میراث فرهنگی مازندران است .

وی می افزاید :‌ سکوت مسئولان و آرامش آنان در مقابل ِغارت گسترده اشیاء تاریخی مازندران ، تلاش نکردن برای رفع کمبود نیرو و اعتبار و تشکیل جلسات بی فایده با توجه به این شرایط جای سوال دارد.

فتحیان از منطقه گمیشان بهشهر نیز می گوید :‌ گاهی اوقات اهالی با دیدن افراد مشکوک ، خود اقدام به حفاظت از اشیاء و منطقه تاریخی می کنند و گاهی نیز به مسئولان و مأموران مراجعه می کنند .

شنیده ها حاکی است اعتبار 15 میلیارد تومانی ساخت تنها موزه منطقه ای شمال کشور در ساری فقط به علت ناهماهنگی مسئولان در جذب اعتبار ، برگشت خورده است .

این در حالی است که در میان همه مراکز استان ها در کشور ، ساری تنها مرکزی است که موزه ندارد.

چالوسی ها جشن شیردوشان گرفتند

شمال فردا: مازندنومه،محمد حسین ملایی کندلوسی(گزارش+عکس):

*جشن شیردوشان با هدف احیای فرهنگ کهن گذشتگان دامدار و حفاظت از مراتع و جنگل‌ها هر ساله در نیمه دوم خرداد در روستاها و مناطق ییلاقی غرب مازندران برگزار می‌شود.این مراسم قدمتی بیش از دویست سال دارد.امسال نیز این جشن با حضور مسئولان، دامداران و جمع زیادی از مردم جشن شیردوشان در روستای میچکار مرزن آباد شهرستان چالوس برگزار شد.

* نامگذاری شیردوشان به دلیل این بوده که در این روز تمامی دامداران دام‌های خود را حداقل 2 بار می‌دوشند و پس از به دست آوردن شیر نسبت به توزیع آن اقدام می‌کنند. در این حین برابر وزن شیری که به سرگالش می‌دهند به آن اندازه و توافق به عمل آمده در پایان فصل چرا، سرگالش موظف است مقداری کره حیوانی، کشک، دوغ و ماست تحویل دامدار اصلی بدهد و دام‌ها را به دامدار اصلی تحویل بدهند.

*این مراسم به این دلیل هر ساله در اوایل خرداد برگزار می‌شود که 30 تا 40 درصد گونه‌های علفی موجود در مراتع به گل می‌نشیند و اگر قبل از موقع دام وارد مرتع شود، شیره گیاهی خام موجود در علوفه موجب بیماری دام‌ها می‌شود.

 

* به رسم پیشینیان مراسم سنتی " تِلِم زنی " ( گرفتن کره از دوغ) برای فرآوری محصولات لبنی محلی در محل برگزاری این جشن اجرا شد که برای لحظاتی فرماندارچالوس نیز اقدام به انجام دادن آن کرد.در ادامه جشن میرقدیر رضایی به همراه معاون فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران ـ نوشهر، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان شهرستان چالوس و بخش مرزن آباد از فضای مراسم و نحوه برگزاری این جشن نیز بازدید کرد.

*دامداران روستای میچکار که دام‌های خود را برای شیر دوشی به محل برگزاری جشن آورده بودند اقدام به دوشیدن شیر دام‌های خود کردند و سپس آن را به صورت یکجا جمع آوری کردند تا برای فروش به بازار عرضه شود.

*فرماندار شهرستان چالوس در مراسم جشن شیر دوشان اظهار داشت: عزت ما در وحدت ما است و امروز جشن شیر دوشان در روستای میچکار نمونه‌ای از همدلی و وحدت و وفاق بین اهالی این روستای بسیار زیبا را نشان می‌دهد.سید قدیر رضایی ادامه داد: مردم روستای میچکار همواره سخت کوش و مهربان هستند و نسبت به یکدیگر مهر می‌ورزند و این خود بر فضای همدلی و اتحاد در این روستا می‌افزاید.وی با بیان اینکه مردم روستای میچکار حتی یک پرونده دادگاهی هم ندارند، افزود: زیبایی‌های این روستا و مهربانی مردمانش آنقدر زیاد است که هر کسی هر چقدر به این روستا مسافرت کند هرگز خسته نمی‌شود.وی تصریح کرد: 10هزار راس واحد دامی در چالوس داریم و 5 هزار نفر نیز مرتبط با صنعت دامداری مشغول فعالیت هستند که رقم قابل توجهی است.

*رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس اظهار داشت: سیلاب‌ها نتیجه بهره‌برداری نادرست از منابع طبیعی است چرا که وجود منابع طبیعی نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از سیل دارد. مهرداد خزایی افزود: همه ساله اعتبارات ویژه‌ای برای اصلاح منابع آبی و مدیریت مرتع در نظر گرفته می‌شود و در این راه دامداران نیز از فرهنگ بومی خود در راستای صیانت از منابع طبیعی فعالیت چشمگیری دارند.رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس گفت: حدود 5 هزار نفر از مراتع بهره برداری می‌کنند که نیازمند خدمات هستند و اگر به انها خدمات ندهیم در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

*در مراسم شیردوشان امسال که در یکی از مراتع حاشیه روستای میچکار برگزار شد زنان روستایی اقدام به پخت آش دوغ کردند و پس از آماده شدن در بین حاضران توزیع شد.

*موسیقی محلی مازندرانی همراه با امیری‌خوانی و سرایش اشعار محلی از سوی تنی چند از اهالی روستای میچکار از دیگر برنامه های جشن شیردوشان در روستای میچکار مرزن آباد چالوس بود.

فرماندارچالوس در لباس جدید/ سیدقدیررضایی لباس چوپانی پوشید

شمال فردا: مازندنومه: چوپانان مازندرانی در گذشته از چند پوشش پشمی استفاده می کردند تا از خود در مقابل سرما محافظت کنند.

کلک یاکولک کت پشمی ساده تیره رنگ با یقه برگردان و جلو دکمه دار بود که مردان در زمستان روی جامه می پوشیدند.

علیجه یا سرداری را هم معمولا" اعیان یا دامادها به تن می کردند. علیجه بلندتر از کت معمولی و تا نزدیک زانو بود.لباده نیز تن پوش بلندی بود که معمولا" از جنس کرباس یا فاستونی تهیه می شد و روی کمر لباده،شالی به نام کمر شال از جنس پشم یا ابریشم می بستند.شولا هم لباس پشمی بلندی برای چوپان ها بود که عموما" شب هنگام می پوشیدند. چوخا به عنوان استر درونی شولا به کار می رفت. کردک نیز مانند شولا مورد استفاده چوپان ها بود و بالاخره بوشلوق تن پوشی با آستین بلند نمدی بود که مورد استفاده چوپان ها قرار می گرفت.

چَپون دوش دینگوهِه لَم چوغاره/دَپوشتِه چرم پاتو،پوستین کلا ره


دَسته چو بَهیته گَته تلاره /هِدار هاکرده وِه دَشتُ و صَراره...

در تصاویر زیر که همکار ما در غرب استان-محمدحسین ملایی کندلوسی-از مراسم شیردوشان مرزن آباد تهیه و ارسال کرده،حاج میر قدیر رضایی-فرماندار مردمی چالوس-در لباس سنتی چوپانان مشاهده می شود.

انتقاد از غیر بومی بودن تا مدیریت اتوبوسی سعادتی ،استاندارگیلان!

گیلان نیوز : اینروزها فشارها و انتقادات غیر متعارفی از هر طرف نثار  استاندار و مجموعه ای از مدیران همراه وی می شود که در خور تامل و قابل توجه است.چندین سایت و وبلاگ به موازات یکدیگر با همراهی برخی مسئولین طراز اول و نمایندگان دست به دست هم داده اند و استاندار گیلان را به باد شدیدترین نقدها(بخوانید فحش و هتاکی) گرفته اند. از عدم داشتن سوابق اجرائی و غیر بومی بودن تا مدیریت اتوبوسی و خویشاوند بازی  مجموعه ای از اتهاماتی است که به سوی استاندار نشانه رفته است. 


به نظر می رسد بخش عمده این اظهار نظرها ریشه در انتخابات اخیر استان دارد و یا اقلا با این موج تشدید شده است. نگاهی به مواضع دوران انتخابات برخی نمایندگان که طی آن شدیدا به انتقاد از مدیران استانی می پرداختند تا مواضع و نوع تیترهای پس از انتخابات سایتهای مبلغ، وابسته و پشتگرم به بعضی نمایندگان استان این ظن ر ا تقویت می کند. از طرفی جریانی خاص که یکی دو روز مانده به انتخابات و ارزیابی وضعیت کاندیداها و با زرنگی خاصی اقدام به ارائه لیست مورد حمایت خویش نموده با این گمان که حمایت طیف عمده نمایندگان استان را با خود دارد بیشترین هجمه ها و فشارها را برای نیل به مقصود به سمت استانداری گسیل داشته است. هرچند بعید به نظر می رسد که مدیریت ارشد استان در مدت باقیمانده به عمر دولت نهم تغییر کند و این را حتی خود منتقدین نیز می دانند اما شاید دلیل اصلی این هجمه در تنگنا قراردادن استاندار و گرفتن امتیازاتی در قالب انتصاب مدیران و مسئولان همراه با جریانات پیشگفته باشد.

البته بدیهی است که ممکن است انتقاداتی به نحوه مدیریت و چینش برخی مدیران و مشاوران متوجه استاندار باشد که فعلا مجال پرداختن به آن نیست اما اتهام زنی ناجوانمردانه و بعضا غیر اخلاقی و غیر واقع اخیر را نمی توان با هدف اصلاح امور تلقی کرد چرا که اصلاح و تخریب هریک از مسیری جداگانه با مختصات والزامات خاص خود می گذرند. نکته ای که لازم است به آن اشاره شود، این است که تسلیم محض در برابر فشارها، منتقدین را به تاثیر روش در پیش گرفته امیدوار خواهد کرد. از طرفی اصرار بی مورد بر حفظ برخی مدیران و مشاوران اثرات سوئی بر استان خواهد داشت. استاندار محترم بایستی در انتخاب مهره های جایگزین با دقت تمام عمل نماید تا افراد خوش فکر، خوش سابقه و کارآمد به بدنه مدیریتی استان تزریق شوند. اینکه از دو  انتصاب مهم روزهای اخیر یکی با استقبال  و خوشحالی یا سکوت همراه با رضایت جریان منتقد همراه و دیگری با انتقاد شدید و اتهام سوء استفاده مالی مواجه می شود، ثابت می کند جریان مذکور جز به انتصاب افراد مورد نظر و موافق با خود در شریانهای اصلی مدیریتی استان نمی اندیشد.کما اینکه نام افراد دیگری  از همان طیف نیز برای تصدی برخی مسئولیتها بر سر زبانها افتاده و یا سر از مطبوعات و سایتها در آورده است.

سوال اینجاست آیا انتقاد از عدم ایجاد 104 هزار شغل مورد ادعای استاندار و همزمان رضایت به معاونت استانداری یکی از افراد اصلی مسئول تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال در  استان با هم سازگار است؟ آیا به خطا رفته ایم اگر این انتساب را در جهت تعامل استاندار با طیفی از منتقدین پیشین تلقی کنیم؟ از طرف دیگر چگونه است که متنقدان سرسخت رئیس دفتر پیشین استاندار که انواع و اقسام تهمتها و توهین ها نثارش کرده بودند اینک با جایگزینی فردی با سوابق قوی اجرائی و مسلط به اوضاع استان و تحصیلکرده و موجه نیز مخالفت می کنند؟ آیا غیر از این است که عده ای نان خود را در ضعیف نگه داشتن مدیران استان و تحت فشار و انتقاد قرار دادن آنها یافته اند؟!

البته در این زمینه حرف فراوان است اما امیدواریم سکاندار عرصه مدیریتی استان اکنون که تصمیم به برخی جابجائی ها در سطح استان گرفته در انتسابهای آتی که زمزمه آنها به گوش می رسد به گونه ای عمل نکند که دل منتقدین را شاد و نیروهای اصیل و دلسوز را که تاکنون با همه کاستی ها تمام قد به دفاع از ایشان به عنوان فردی مکتبی و پرتلاش ایستاده اند نگران و دلخور نماید. به طرف دیگر این نزاع بی حاصل نیز توصیه می شود صلاح و صرفه استان را در انتقادهای خود در نظر بگیرد و با ادعاهای گاه نادرست و اغوا کننده مردم را نسبت به خدمات دولت و خادمین ملت بدبین و نا امید نکند.

رئیس مجلس مصوبه دولت را لغو کرد

شمال فردا: رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت مبنی بر اختصاص 1150 میلیارد تومان بودجه سلامت به وزارت راه و شهرسازی را به دلیل غیرقانونی بودن، لغو کرد.
به گزارش شمال به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری نوشت: بازگشت به رونوشت تصویب نامه هیئت وزیران به شماره 258452/ت 47459 ه مورخ 1390.12.28 ، موضوع " تغییر دستگاه دریافت کننده اعتبار بودجه سال 1390 از وزارت بهداشت به وزارت راه و شهرداری" ، متعاقب بررسی ها و اعلام نظر مقدماتی هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و مستندات به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی و ماده (10) آئین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می گردد. بدیهی است پس از انقضای  یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی الاثر خواهد بود.

در این نامه می خوانیم: جزء "ب" بند (2) ماده واحده قانون بودجه سال 1390 کل کشور مقرر می دارد؛ در اجرای اهداف بند "ب" ماده (34) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1389- مبلغ سه میلیارد دلار بابت بخش سلامت در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد، علیهذا، مصوبه از حیث تغییر دستگاه اجرایی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وزارت راه و شهرسازی، مغایر مستند قانونی مصوبه، یعنی جزء "ب" بند (2) قانون بودجه سال  1390 کل کشور و بند "ب" ماده (34) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه است.

پیش از این، اعلام شده بود: براساس مصوبه جدید دولت مبلغ یک‌هزار و 150میلیارد تومان از محل جزء ب بند دو ماده واحده قانون بودجه سال 90 با تغییر دستگاه اجرایی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وزارت راه و شهرسازی پرداخت شود تا برابر قوانین و مقررات هزینه شود.



برنامه‌ریزی جریان انحرافی برای انتخابات ریاست جمهوری

شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامعلی جعفرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت انتخابات ریاست جمهوری ایران و نقش فعالیت جریان انحرافی و فتنه در این عرصه، اظهار داشت: جریان فتنه دیگر نمی‌تواند در این عرصه ورود کند و عملاً کنار رفته است.

وی با بیان اینکه جریان انحرافی برای ریاست جمهوری برنامه قوی دارد، عنوان کرد: کدهایی در اختیار داریم که نشان می‌دهد جریان انحرافی برنامه مدون دارد و نمایندگان اصولگرا باید در این زمینه به صورت جدی ورود کنند.

نماینده منتخب مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی با تصریح بر اینکه جریان انحرافی در تمام کشور به ویژه در گیلان دارای برنامه است، اذعان داشت: مجلس نهم کاملا اصولگرا بوده و قرار است نشستی با نمایندگان اصولگرا برای برطرف شدن نقش حضور این جریان داشته باشیم.

ورزش مازندران از سوء مدیریت و باندبازی رنج می برد!

شمال فردا: نائب رئیس سابق هیئت بوکس مازندران:دست های پشت پرده ورزش مازندران را افشا می کنم.
مهیار روحانی نائب رئیس سابق هیئت بوکس مازندران را حالا دیگر همه می شناسند.او مدیر عامل تیم بوکس پرشیا خودرو مازندران در رقابتهای لیگ برتر کشور و حامی مالی و معنوی بیش از ده رشته ورزشی دیگر از جمله فوتبال، ووشو،کشتی، تکواند، وزنه برداری ،کاراته و همچنین باشگاه شموشک نوشهر بوده است.


او که روزی بدون کوچکترین چشمداشتی و تنها از روی عشق و غیرت وارد گود ورزش مازندران شده بود حالا آنقدر دلسرد و سرخورده شده است که مصرانه می گوید: ورزش مازندران از سوء مدیریت و باندبازی رنج می برد.

روحانی در تشریح این مساله به بیان زوایای گوناگونی از اتفاقات و شکست های سالهای اخیر ورزش در مازندران می پردازد و علل برخی از این ناکامی های پیاپی را بی تدبیری ، نقد گریزی و کم تجربگی مدیران ارشد و متولیان ورزش استان مازندران می داند.

وی  در این رابطه تصریح کرد: ببینید مسئولان بلایی بر سر تیم های بزرگی همچون شموشک نوشهر و نساجی آورده اند در حالیکه این دو باشگاه روزی موجب افتخار و اعتلای فوتبال در شمال کشور بودند اما حالا تبدیل به حیاط خلوت دلالان و سود جویان شده اند.

وی ادامه می دهد: با پرهام صحبتهای زیادی کردم که ایشان هم از بی تدبیری هایی که در مورد نساجی قائمشهر روی داده است به ستوه آمده است.

نائب رئیس سابق هیئت بوکس مازندران معتقد است متولیان امر از حال و روز وخیم ورزش بوکس مازندران نیز غافل شده اند و عمداً یا سهواً چشمهای خود را به روی تخلفات متعدد صورت گرفته در این ورزش بسته اند.

وی گفت: از پریچهره توقع بیشتری داشتیم و ایشان بخاطر مسئولیت خطیری که دارند می بایست به درد دل ها و انتقادات بزرگان و پیشکسوتان بوکس مازندران رسیدگی کنند و جلوی این همه تخلفاتی که در این ورزش در حال وقوع است را بگیرند.

روحانی در ادامه افزود: افرادی مثل بنده که دلسوزانه در ورزش فعالیت می کنند و هیچ درآمدی از راه ورزش نداشته ایم حتی از جیب خود هزینه هایی میلیونی هم برای پیشرفت ورزش استان مازندران کرده ایم اما آن آقایانی که از بیت المال حقوق می گیرند تا موجبات رشد ورزش استان مازندران را فراهم کنند باید در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند.

وی با بر شمردن برخی از تخلفات صورت گرفته در هیئت بوکس مازندران و همچنین مجمع عمومی بوکس استان تصریح کرد: اگر مسئولان امر نخواهند به این مشکلات و تخلفات رسیدگی کنند مطمئن باشند دست های پشت پرده ورزش مازندران را بیش از پیش افشا می کنم.

روحانی اظهار داشت: تنها بخاطر عشق و علاقه ام به ورزش پا به این عرصه گذاشتم اما اکنون تا زمانی که این آقایان در ورزش مازندران باشند دیگر به ورزش باز نمی گردم.
 
زاهدیان دبیر سابق هیات بوکس مازندران:

امروز نامحرمان بوکس خود را محرم می دانند

در طی چند ماه گذشته هیات جدید بوکس مازندران انتقادات بسیاری را از جانب پیشکسوتان ، قهرمانان و اعضای سابق به خود دیده است.

در همین حال ، اوج این انتقادات موجب برکناری و یا استعفای اجباری برخی از اعضا از سمت خود شده است.

تعویق سه باره زمان برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیات بوکس استان مازندران که بنابر اعتراضات پیاپی بسیاری از اعضا و بزرگان این رشته در مازندران به وقوع پیوست خود گویای همه چیز است.

در همین رابطه دبیر سابق هیات بوکس مازندران به خبرنگار ما گفت: متاسفانه سوءمدیریت و کم تجربگی رئیس هیات بوکس مازندران لطمات جبران ناپذیری را بر پیکره بوکس استان مازندران وارد نموده است.

حسن زاهدیان در ادامه افزود: به اعتقاد من و همه پیشکسوتان و دلسوزان ورزش ، نخستین شاخصه اصلی یک مدیر ورزشی می بایست سلامت جسم و روان او باسد حال آنکه با صراحت اعلام می کنم مسئولان امر نباید صلاحیت افرادی که از این ویژگی برخوردار نیستند را تایید کنند.

زاهدیان با انتقاد از وضعیت فعلی ورزش بوکس در استان مازندران اظهار داشت: کسانی که در طول عمرشان حتی برای یکبار دستکش و لباس بوکس را بر تن نکرده اند حالا برای مربیان و پیشکسوتان استان تصمیم گیری می کنند.

وی افزود: متاسفانه امروز کار به جایی رسیده است که نامحرمان بوکس خود را محرم می دانند.

دبیر سابق هیات بوکس مازندران با بر شمردن برخی تخلفات صورت گرفته در مجمع عمومی بوکس استان مازندران تصریح کرد: برکناری یک شبه اعضای سابق مجمع عموم آن هم درست یک هفته پیش از برگزاری انتخابات مجمع عمومی نشان دهنده یک برنامه از پیش تعیین شده از سوی جعفری رئیس هیات بوکس مازندران برای پیروزی در انتخابات دور جدید بوده است.

گفتنی است انتخابات مجمع عمومی بوکس مازندران ابتدا قرار بود در تاریخ نهم آذر ماه برگزار شود که با اعتراض اهالی این رشته ورزشی نسبت به تخلفات صورت گرفته از سوی رئیس هیات بوکس استان مازندران به مدت یک ماه به تعویق افتاد و اگر چه سال 90 تاریخ مجدد برگزاری مجمع عمومی اعلام شده اما باز هم با همان اعتراضات و عدم اصلاح ضعف های موجود و در یک سکوت کامل خبری ، این مجمع با اعضای جدید در تاریخ 24 اردیبهشت 91 برگزار گردید که طی آن حسین جعفری بعنوان رئیس جدید هیات بوکس مازندران از سوی اعضا انتخاب گردید.
 
 
دومین بوکسور المپیکی ایران از مازندران :با دستان آسیب دیده سهمیه المپیک لندن را گرفتم
 
مهدی طلوتی بوکسور رعنا و بسیار با حجب و ادب مازندرانی در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حال حاضر در تمرینات تیم ملی بوکس در تهران هستم و شکر خدا از آمادگی و انگیزه بسیار بالایی نیز برخوردار هستم.

وی اظهار داشت: مسابقات المپیک میدان بسیار بزرگی برای هر ورزشکار محسوب می شود و همه برای کسب مدال در این رقابتها حاضر می شوند.

دومین بوکسور المپیکی ایران بیان داشت: در مسابقات المپیک همه تلاش و سعی خودم را برای کسب یکی از سه سکوی اول المپیک بکار می بندم و با توجه به شرایط بسیار مطلوبم این مهم دور از دسترس نخواهد بود.

طلوتی به چگونگی کسب سهمیه المپیک پرداخت و افزود: با وجودی که از ناحیه مچ دست راست و چپ دچار آسیب دیدگی بودم توانستم با همین وضعیت سهمیه المپیک لندن را کسب کنم و دومین المپیکی ایران در رشته بوکس همراه با تیم ملی در مسابقات لندن شرکت خواهم کرد.

وی ادامه داد: آسیب دیدگی مچ دستانم همچنان به قوت خود باقی است و نیاز به عمل جراحی دارد اما با توجه به در پیش بودن المپیک فعلا از جراحی کردن خودداری کردم تا بتوانم در میدان المپیک لندن با دعای خیر ملت بزرگ ایران برای سربلندی وطن  عزیزمان افتخار آفرینی کنم.

این ملی پوش مازندرانی و ارزنده تیم ملی بوکس کشور با اشاره به مشکلات خود گفت: یازده سال در روزش بوکس زحمت کشیدم و در این مدت از درس و تفریحات خودم زدم تا توانستم به اینجا برسم اما اکنون با مشکل بیکاری مواجه هستم و از مسئولان انتظار دارم بعد از بازگشت از مسابقات المپیک این مشکل را حل کنند.

طلوتی تصریح کرد: احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس کشور زحمات زیادی برای من کشیده است و حتی هزینه بسیار بالای آمپول مخصوص برای رفع درد مچ دستانم را نیز ایشان تقبل کردند.

گفتنی است مهدی طلوتی دیروز شنبه موفق شد در رقابت های بوکس انتخابی قزاقستان با شکست 22 بر 16  "یانگ شیم" از کره‌جنوبی  به عنوان دومین بوکسور ایرانی جواز حضور در المپیک لندن را کسب کند.

فرمانداری که ، برای مردم، وقت ملاقات می گیرد!

شمال فردا: دریا نیوزنوشت: یادم هست که  چند سال پیش ، وقتی سریال "مدیرکل" ،‌ که (فکر میکنم ساخت کشور سوریه بود )،‌از شبکه دوم سیما پخش می شد ،‌ محبوبیت زیادی بین مردم کشورمان جلب کرده بود. 

فکر میکنم شاید کمتر از 10 درصد محبوبیت این فیلم مربوط به بازیگران و خصوصا بازیگر نقش مدیرکل بود ولی بیش از ‌90 درصد محبوبیت این سریال ،‌بخاطر این بود که مردم ایران و شاید هم مردم خیلی از کشورها دوست دارند مسئولین خود را ، لمس کنند و مدیرکل یا مسئولین خود را، یک سری انسان های غیرقابل دسترس و جدا از مردم نبینند.

نمیدانم چرا ! ولی چندی پیش ناخودآگاه سریال مدیرکل برایم تداعی شد. چند روز پیش ،‌ در حدود ساعت 6:30 صبح بود که از فرمانداری شهرستان چالوس ،‌ با منزل مان تماس گرفتند و پدرم تلفن را برداشت ‌،‌درحالی که همه ما خواب بودیم، شخصی که پشت

تلفن بود سراغ مرا گرفت و پدرم گفت که من پدرش هستم ، شخصی که پشت تلفن بود گفت: پسر شما نامه ای به فرماندار نوشته بود،‌ فرماندار نامه را دید و دستور نامه را داد و به پسرتان بفرمایید که برای پیگیری و حل مشکل به آقای .... (یکی از کارمندان فرمانداری ) ‌مراجعه کند ،‌چون فرماندار نامه و دستور نامه را به ایشان ارجاع داد.

پدرم بخاطر در جریان بودن نامه ی من و حساسیت موضوع ،‌ بلافاصله من را از خواب بیدار کرد و داستان را شرح داد. من هم تقریبا 2 ساعت بعد در فرمانداری حاضر شدم. سراغ کارمند مربوطه را گرفتم و به او گفتم که برای پیگیری نامه ام آمدم . آقای کارمند کمی تعجب کرد و گفت : کدام نامه؟!

بعد به او داستان تماسی که از فرمانداری به منزل مان گرفته شد را گفتم و او با لبخندی،‌ کارتابلش را باز کرد و اولین نامه ،‌نامه ی من بود که فرماندار دستور پیگیری ویژه داده بود. از او درباره تلفنی که به منزلمان ،‌آن هم در صبح الطلوع شد سوال کردم که گفت : این کار ،‌کار فرماندار است!

در کمال تعجب ،‌گفتم :‌ یعنی فرماندار .........امروز صبح به منزل ما زنگ زد ؟!!!!

او گفت : ‌بله . آقای فرماندار معمولا صبح الطلوع در فرمانداری حاضر است و بعضا نامه های مشکلات مردمی که شماره تلفنشان را در نامه نوشتند، خود تماس می گیرد که یا برای آنها وقت ملاقات با فرماندار می گیرد یا نامه و دستورش را به کارشناسان فرمانداری یا ادارات دیگر ارجاع می دهد و به صاحب نامه اطلاع میدهد از که از فلان جا پیگیری کنید. جالب اینجاست که هیچکس هم نمیداند که فرماندار شهرشان تماس گرفته و حتی ما هم بعضی وقتها نمی دانیم .

خدارو شکر مشکلم ، پیگیری و درحال مرتفع شدن است ،‌اما آن چیزی که برایم گرانبها و یگانه جلوه میکرد ،‌حرکت جالب فرماندار شهرمان بود. البته مرا یاد بازدیدهای سرزده ی ایشان انداخت ، که خبرش بعضا در شهر می پیچد و ما هم می شنویم . بازدیدهایی که خیلی ها بخاطر اینکه این بازدید ها سرزده هست و فرماندار، ظاهرا بعضی اوقات تک و تنها به بازدید می روند و بعضی جاها او را نمیشناسند،‌ گاف می دهند و البته این باعث می شود که فرماندار مشکلات را بیشتر لمس کند.

فکر میکنم حال که من دسترسی به اینترنت دارم و می توانم بنگارم ، با نگاشتن این نامه اولا از این ‌فرماندار بی بدیل و همکاران ارجمندشان تقدیر کنم، ثانیا به مدیران استان و کشور اعلام کنم که  مردم ، مشکلات زیاد دارند ،شاید خیلی از مشکلات ، حل نشود ،‌ ‌اما همین که به آنها ثابت کنید که لمسشان می کنید ، باز جای شکرش باقیست.

با دیدن و شنیدن حرکات این مسئول ،‌ناخودآگاه یاد سریال مدیرکل افتادم . برادر من ،‌مریضی صعب العلاجی دارد و به خیلی از جاها سر زدم و ناامید بودم. ولی در آن روز فهمیدم که هنوز انسان های بزرگی هستند که دل دریایی دارند و از صمیم قلب ،‌من و خانواده ام را خوشحال کردند .

وظیفه ما این است که مدیران نمونه و خوب را به جامعه معرفی کنیم لذا نام وی را مطرح می کنیم : وی کسی نیست جز "میرقدیررضایی ، فرماندارچالوس"  


پروژه‌ای در نور، ‌4 سال بلاتکلیف ‌است!!

با گذشت بیش از چهار سال از سفر دور دوم هیئت دولت به مازندران، پروژه راه روستایی 2 هزار نفری گزناسرای بخش چمستان شهرستان نور نیمه کاره رها شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نور، با گذشت بیش از چهار سال از سفر دور دوم هیئت دولت به مازندران پروژه راه روستایی گزناسرای بخش چمستان شهرستان نور نیمه کاره رها شده است.

برابر مصوبه هیئت دولت در سفر دور دوم رئیس جمهور به مازندران مقرر شد تا مسیر حدود 35 کیلومتری راه روستایی و ییلاقی گزناسرای این بخش زیرسازی و آسفالت شود.

این روستا بیش از 70 شهید و سردار شهید، بیش از 100 جانباز و آزاده در هشت سال دفاع مقدس و ایام انقلاب تقدیم اسلام کرده است.

این روستا بیش از 2 هزار نفر جمعیت دارد و حق طبیعی مردم این منطقه است از راه روستایی سالم، مطمئن و ایمن که از خدمات اولیه دولت به مردم بوده، استفاده کنند.

به گزارش فارس، پنج منطقه نوجمه، گزناسرا، لاشکش، کنگل چال و ترین‌کلا در این مسیر قرار دارند و حدود 30 کیلومتر از این مسیر زیرسازی و آسفالت شده ولی تنها برای پنج کیلومتر باقی‌مانده تصمیمی گرفته نشده و این مسیر به حال خود رها شده است.

قدرت‌الله نائیج‌نژاد رئیس شورای اسلامی روستای ییلاقی گزناسرا بخش چمستان نور امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه امسال برای این پروژه از سوی استانداری اعتباری تعیین نشده است، تصریح کرد: مسئولان اداره راه و ترابری شهرستان نور هم در پاسخ به مردم، عدم اختصاص اعتبار را راهی برای پاسخگویی انتخاب می‌کنند.

نائیج‌نژاد با تاکید اینکه مسئولان به بخش ییلاقی نور توجه خاصی ندارند، اذعان داشت: دیگر مشکل این منطقه برق بوده که هم‌اکنون پنج سال است کاشت تیر انتقال نیروی برق در برخی مناطق انجام شده ولی ادامه تیرکشی برای برق و سیم‌کشی آن نیز متوقف شده است که از مسئولان درخواست داریم تا هرچه زودتر به این مشکلات رسیدگی کنند