شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

انتقاد از غیر بومی بودن تا مدیریت اتوبوسی سعادتی ،استاندارگیلان!

گیلان نیوز : اینروزها فشارها و انتقادات غیر متعارفی از هر طرف نثار  استاندار و مجموعه ای از مدیران همراه وی می شود که در خور تامل و قابل توجه است.چندین سایت و وبلاگ به موازات یکدیگر با همراهی برخی مسئولین طراز اول و نمایندگان دست به دست هم داده اند و استاندار گیلان را به باد شدیدترین نقدها(بخوانید فحش و هتاکی) گرفته اند. از عدم داشتن سوابق اجرائی و غیر بومی بودن تا مدیریت اتوبوسی و خویشاوند بازی  مجموعه ای از اتهاماتی است که به سوی استاندار نشانه رفته است. 


به نظر می رسد بخش عمده این اظهار نظرها ریشه در انتخابات اخیر استان دارد و یا اقلا با این موج تشدید شده است. نگاهی به مواضع دوران انتخابات برخی نمایندگان که طی آن شدیدا به انتقاد از مدیران استانی می پرداختند تا مواضع و نوع تیترهای پس از انتخابات سایتهای مبلغ، وابسته و پشتگرم به بعضی نمایندگان استان این ظن ر ا تقویت می کند. از طرفی جریانی خاص که یکی دو روز مانده به انتخابات و ارزیابی وضعیت کاندیداها و با زرنگی خاصی اقدام به ارائه لیست مورد حمایت خویش نموده با این گمان که حمایت طیف عمده نمایندگان استان را با خود دارد بیشترین هجمه ها و فشارها را برای نیل به مقصود به سمت استانداری گسیل داشته است. هرچند بعید به نظر می رسد که مدیریت ارشد استان در مدت باقیمانده به عمر دولت نهم تغییر کند و این را حتی خود منتقدین نیز می دانند اما شاید دلیل اصلی این هجمه در تنگنا قراردادن استاندار و گرفتن امتیازاتی در قالب انتصاب مدیران و مسئولان همراه با جریانات پیشگفته باشد.

البته بدیهی است که ممکن است انتقاداتی به نحوه مدیریت و چینش برخی مدیران و مشاوران متوجه استاندار باشد که فعلا مجال پرداختن به آن نیست اما اتهام زنی ناجوانمردانه و بعضا غیر اخلاقی و غیر واقع اخیر را نمی توان با هدف اصلاح امور تلقی کرد چرا که اصلاح و تخریب هریک از مسیری جداگانه با مختصات والزامات خاص خود می گذرند. نکته ای که لازم است به آن اشاره شود، این است که تسلیم محض در برابر فشارها، منتقدین را به تاثیر روش در پیش گرفته امیدوار خواهد کرد. از طرفی اصرار بی مورد بر حفظ برخی مدیران و مشاوران اثرات سوئی بر استان خواهد داشت. استاندار محترم بایستی در انتخاب مهره های جایگزین با دقت تمام عمل نماید تا افراد خوش فکر، خوش سابقه و کارآمد به بدنه مدیریتی استان تزریق شوند. اینکه از دو  انتصاب مهم روزهای اخیر یکی با استقبال  و خوشحالی یا سکوت همراه با رضایت جریان منتقد همراه و دیگری با انتقاد شدید و اتهام سوء استفاده مالی مواجه می شود، ثابت می کند جریان مذکور جز به انتصاب افراد مورد نظر و موافق با خود در شریانهای اصلی مدیریتی استان نمی اندیشد.کما اینکه نام افراد دیگری  از همان طیف نیز برای تصدی برخی مسئولیتها بر سر زبانها افتاده و یا سر از مطبوعات و سایتها در آورده است.

سوال اینجاست آیا انتقاد از عدم ایجاد 104 هزار شغل مورد ادعای استاندار و همزمان رضایت به معاونت استانداری یکی از افراد اصلی مسئول تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال در  استان با هم سازگار است؟ آیا به خطا رفته ایم اگر این انتساب را در جهت تعامل استاندار با طیفی از منتقدین پیشین تلقی کنیم؟ از طرف دیگر چگونه است که متنقدان سرسخت رئیس دفتر پیشین استاندار که انواع و اقسام تهمتها و توهین ها نثارش کرده بودند اینک با جایگزینی فردی با سوابق قوی اجرائی و مسلط به اوضاع استان و تحصیلکرده و موجه نیز مخالفت می کنند؟ آیا غیر از این است که عده ای نان خود را در ضعیف نگه داشتن مدیران استان و تحت فشار و انتقاد قرار دادن آنها یافته اند؟!

البته در این زمینه حرف فراوان است اما امیدواریم سکاندار عرصه مدیریتی استان اکنون که تصمیم به برخی جابجائی ها در سطح استان گرفته در انتسابهای آتی که زمزمه آنها به گوش می رسد به گونه ای عمل نکند که دل منتقدین را شاد و نیروهای اصیل و دلسوز را که تاکنون با همه کاستی ها تمام قد به دفاع از ایشان به عنوان فردی مکتبی و پرتلاش ایستاده اند نگران و دلخور نماید. به طرف دیگر این نزاع بی حاصل نیز توصیه می شود صلاح و صرفه استان را در انتقادهای خود در نظر بگیرد و با ادعاهای گاه نادرست و اغوا کننده مردم را نسبت به خدمات دولت و خادمین ملت بدبین و نا امید نکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد