شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

فرمانداری که ، برای مردم، وقت ملاقات می گیرد!

شمال فردا: دریا نیوزنوشت: یادم هست که  چند سال پیش ، وقتی سریال "مدیرکل" ،‌ که (فکر میکنم ساخت کشور سوریه بود )،‌از شبکه دوم سیما پخش می شد ،‌ محبوبیت زیادی بین مردم کشورمان جلب کرده بود. 

فکر میکنم شاید کمتر از 10 درصد محبوبیت این فیلم مربوط به بازیگران و خصوصا بازیگر نقش مدیرکل بود ولی بیش از ‌90 درصد محبوبیت این سریال ،‌بخاطر این بود که مردم ایران و شاید هم مردم خیلی از کشورها دوست دارند مسئولین خود را ، لمس کنند و مدیرکل یا مسئولین خود را، یک سری انسان های غیرقابل دسترس و جدا از مردم نبینند.

نمیدانم چرا ! ولی چندی پیش ناخودآگاه سریال مدیرکل برایم تداعی شد. چند روز پیش ،‌ در حدود ساعت 6:30 صبح بود که از فرمانداری شهرستان چالوس ،‌ با منزل مان تماس گرفتند و پدرم تلفن را برداشت ‌،‌درحالی که همه ما خواب بودیم، شخصی که پشت

تلفن بود سراغ مرا گرفت و پدرم گفت که من پدرش هستم ، شخصی که پشت تلفن بود گفت: پسر شما نامه ای به فرماندار نوشته بود،‌ فرماندار نامه را دید و دستور نامه را داد و به پسرتان بفرمایید که برای پیگیری و حل مشکل به آقای .... (یکی از کارمندان فرمانداری ) ‌مراجعه کند ،‌چون فرماندار نامه و دستور نامه را به ایشان ارجاع داد.

پدرم بخاطر در جریان بودن نامه ی من و حساسیت موضوع ،‌ بلافاصله من را از خواب بیدار کرد و داستان را شرح داد. من هم تقریبا 2 ساعت بعد در فرمانداری حاضر شدم. سراغ کارمند مربوطه را گرفتم و به او گفتم که برای پیگیری نامه ام آمدم . آقای کارمند کمی تعجب کرد و گفت : کدام نامه؟!

بعد به او داستان تماسی که از فرمانداری به منزل مان گرفته شد را گفتم و او با لبخندی،‌ کارتابلش را باز کرد و اولین نامه ،‌نامه ی من بود که فرماندار دستور پیگیری ویژه داده بود. از او درباره تلفنی که به منزلمان ،‌آن هم در صبح الطلوع شد سوال کردم که گفت : این کار ،‌کار فرماندار است!

در کمال تعجب ،‌گفتم :‌ یعنی فرماندار .........امروز صبح به منزل ما زنگ زد ؟!!!!

او گفت : ‌بله . آقای فرماندار معمولا صبح الطلوع در فرمانداری حاضر است و بعضا نامه های مشکلات مردمی که شماره تلفنشان را در نامه نوشتند، خود تماس می گیرد که یا برای آنها وقت ملاقات با فرماندار می گیرد یا نامه و دستورش را به کارشناسان فرمانداری یا ادارات دیگر ارجاع می دهد و به صاحب نامه اطلاع میدهد از که از فلان جا پیگیری کنید. جالب اینجاست که هیچکس هم نمیداند که فرماندار شهرشان تماس گرفته و حتی ما هم بعضی وقتها نمی دانیم .

خدارو شکر مشکلم ، پیگیری و درحال مرتفع شدن است ،‌اما آن چیزی که برایم گرانبها و یگانه جلوه میکرد ،‌حرکت جالب فرماندار شهرمان بود. البته مرا یاد بازدیدهای سرزده ی ایشان انداخت ، که خبرش بعضا در شهر می پیچد و ما هم می شنویم . بازدیدهایی که خیلی ها بخاطر اینکه این بازدید ها سرزده هست و فرماندار، ظاهرا بعضی اوقات تک و تنها به بازدید می روند و بعضی جاها او را نمیشناسند،‌ گاف می دهند و البته این باعث می شود که فرماندار مشکلات را بیشتر لمس کند.

فکر میکنم حال که من دسترسی به اینترنت دارم و می توانم بنگارم ، با نگاشتن این نامه اولا از این ‌فرماندار بی بدیل و همکاران ارجمندشان تقدیر کنم، ثانیا به مدیران استان و کشور اعلام کنم که  مردم ، مشکلات زیاد دارند ،شاید خیلی از مشکلات ، حل نشود ،‌ ‌اما همین که به آنها ثابت کنید که لمسشان می کنید ، باز جای شکرش باقیست.

با دیدن و شنیدن حرکات این مسئول ،‌ناخودآگاه یاد سریال مدیرکل افتادم . برادر من ،‌مریضی صعب العلاجی دارد و به خیلی از جاها سر زدم و ناامید بودم. ولی در آن روز فهمیدم که هنوز انسان های بزرگی هستند که دل دریایی دارند و از صمیم قلب ،‌من و خانواده ام را خوشحال کردند .

وظیفه ما این است که مدیران نمونه و خوب را به جامعه معرفی کنیم لذا نام وی را مطرح می کنیم : وی کسی نیست جز "میرقدیررضایی ، فرماندارچالوس"  


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد