شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

مقایسه سواحل مازندران با کیش منطقی نیست

شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد توکلی ظهر امروز در کارگروه تخصصی طرح سالم‌سازی دریای نور بیان داشت: در سال گذشته برای اجرای طرح سالم‌سازی دریا در ایزدشهر حدود 50 میلیون تومان هزینه شد که این میزان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی است که باید برای اهالی و عمران و آبادانی شهر هزینه می‌شد، برای گردشگران صرف شد.

وی بیان داشت: کاری که متولی آن سازمان گردشگری است، ورود رضایت‌بخشی نداشت و بازرسان وزارت کشور هم مازندران را با کیش مقایسه می‌کنند.

شهردار ایزدشهر این مقایسه را منطقی ندانست و افزود: مازندران به ویژه شهرهای غرب استان پذیرای مسافران ملی است به طوری که گاهی جمعیت استان به بیش از دو برابر جمعیت پایتخت کشور می‌رسد، اما اعتبارات آن به ازای جمعیت حدود 3 میلیونی استان اختصاص پیدا می‌کند که تکاپوی هزینه‌های جاری را هم نمی‌کند. توکلی تصریح کرد: در غرب استان هم به ویژه شهرهای شهرستان نور اعتبارات به ازای جمعیت بسیار ناچیز است و مجبوریم هزینه‌های عمرانی برای گردشگری و پذیرش مسافران صرف شد و این در حقیقت کم‌لطفی به بومی‌ها است.

وی در ادامه از اجرای 9 طرح سالم‌سازی در منطقه ایزدشهر خبر داد و افزود: هشت طرح در مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی و یک طرح عمومی اجرا شد.شهردار ایزدشهر ابراز داشت: برای زمین محل اجرای طرح عمومی ایزدشهر مالک پیدا شد و امسال اجازه ورود را نمی‌دهد و برای اجرای طرح در سال جاری ساحلی که قابلیت اجرا داشته باشد نداریم و بیشترشان تا لب ساحل سند دارند و مدعی هستند که زمین را خریداری و سپس طرح اجرا شود که این امر از توان شهرداری خارج است.

توکلی ادامه داد: یک نقطه جدید که در ایزدشهر هم در نظر گرفته شده، راه دسترسی وجود ندارد و پرونده در محاکم قضایی مطرح شده و با وجود اینکه به نفع شهرداری حکم صادر شد، محکوم تمکین ندارد، بنابراین باید تدبیر شود تا این اتفاق بیفتد.این مسئول اذعان داشت: پس‌روی آب دریا هم با ایجاد ساحل مجدد فضا را در مناطق ممنوعه افزایش داده و کنترل سواحل را سخت کرده که حضور ناجیان غریق و انتظامی ضروری است تا این فرصت تبدیل به تهدید نشود.   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد