شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

رقم جدید برنج در مازندران معرفی شد

شمال فردا: علی مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه رقم کشوری در نتیجه تلاش محققان در مجموعه موسسه تحقیقات حاصل شده است، اظهار کرد: این رقم پرمحصول متوسط رس با کیفیت مطلوب پخت است. 

وی افزود: عملکرد این محصول به طور متوسط در هر هکتار هشت تن است. مومنی با بیان اینکه ویژگی این محصول تحمل بالا به ورس یا خوابیدگی خوشه و بیماری مهم بلاست است، یادآور شد: این رقم دارای کمترین میزان در ضایعات در فرآیند برداشت و تبدیل است.

وی بیان کرد: رقم کشوری از نظر ویژگی کیفیت پخت و بازارپسندی در گروه ارقام پرمحصول با کیفیت بسیار خوب قرار دارد و انتظار می‌رود از نظر قیمت 10درصد بالاتر از سایر ارقام گروه مشابه باشد.

رئیس موسسه تحقیقات برنج مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال نخست بیش از هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان‌های مازندران و گلستان به کشت این رقم اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت‌ از محصول راهبردی برنج در ارتقای تولید و رسیدن به خودکفایی برنج در سطح ملی و علمی تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد؛ حمایت از کار و سرمایه ایرانی به تحقق شعار امسال جامه عمل بپوشاند.

به گزارش فارس، پیش از این نیز یک رقم برنج به نام شهید شیرودی از خلبانان تیزپرواز هوانیروز مازندرانی نامگذاری شده بود و کشوری دومین رقم برنجی است که به نام افتخارآفرینان مازندرانی نامگذاری می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد