شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

فرزند سردار شهید عمویی ، اولین شهردار شهر ارطه مازندران شد

 

آیت الله معلمی با تمجید از تجربه و تعهد محمد حسین عموئی ، اولین شهردار ارطه افزود: میمنت و مبارکی خوبی دارد که هم بخشدار شما فرزند شهید است و هم شهردار شما ، فرزند شهید و یادگار سردارشهید است ، جوان، دارای انرژِی،تجربه ، نشاط کار ، فقط می ماند همت و همیاری عموم اهالی عزیز ارطه.

شمال فردا: نخستین شهردار شهر تازه تاسیس ' ارطه ' از توابع شهرستان قائمشهر روز شنبه با برگزاری آیینی با حضور آیت الله معلمی،نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ، پیرفلک ، فرماندار قائمشهر، حسینی ، مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران و جمعی از مسئولین استانی و شهری معرفی شد.   

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رییس شورای اسلامی شهر ارطه در این آیین گفت : پیگیری ها برای شهر شدن منطقه ارطه که شامل روستاهای قادیکلا ، بوخیل ، ابوخیل ، قاسم خیل ، جوجاده و کفشگرکلا است ، از سال 1384 آغاز شده بود که سرانجام در نیمه دوم سال گذشته نتیجه داد و وزارت کشور با شهر شدن این منطقه موافقت کرد.

' برارجان فوقی' افزود : با انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر ارطه ، انتخاب شهردار در اولویت کاری این مجموعه قرار گرفت و شورا با بررسی گزینه های متعدد ' مهندس محمدحسین عمویی' را برای این سمت در نظر گرفت.  وی ادامه داد : شهر ارطه از عقب ماندگی های بسیاری رنج می برد که همکاری بیشتر مسوولان در حمایت از این منطقه برای رفع محرومیت ها را می طلبد. فوقی گفت : با همکاری دولت و همت مردم منطقه تحولی عمیق در شهر ارطه به وجود خواهد آمد.

آیت الله  علی معلمی ، امام جمعه قائمشهر و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری نیز در جلسه افزود : مسوولیتی که به افراد واگذار می شود امانت و فرصتی است که در آن باید به دنبال خدمت به مردم باشید. وی انجام خوب کارها را در گرو همکاری جمعی دانست و گفت : تفرقه و پراکندگی نتیجه ای جزء آسیب و ضرر به مردم به همراه نخواهد داشت. 

آیت الله معلمی با تمجید از تجربه و تعهد محمد حسین عموئی ، اولین شهردار ارطه افزود: میمنت و مبارکی خوبی دارد که هم بخشدار شما فرزند شهید است و هم شهردار شما ، فرزند شهید و یادگار سردارشهید است ، جوان، دارای انرژِی،تجربه ، نشاط کار ، فقط می ماند همت و همیاری عموم اهالی اراطه.

امام جمعه قائمشهر از شهر شدن ارطه به عنوان گام نخست و سرآغازی برای توسعه و آبادانی منطقه یاد کرد و افزود : همراهی و همسویی می تواند در تسریع این امر تاثیرگذار باشد.

فرماندار قائمشهر نیز در این مراسم گفت : شهر ارطه شامل روستاهای قادیکلا ، بوخیل ، ابوخیل ، قاسم خیل ، جوجاده و کفشگرکلا است و دارای دو هزار و 393 خانوار با 9 هزار و 500 نفر جمعیت است .

' علی پیرفلک ' افزود : این شهر دارای کتابخانه عمومی ، مدارس دوره های مختلف تحصیلی ، 570 هکتار زمین کشاورزی دیم ، 905 هکتار زمین کشاورزی آبی ، یکهزار و 665 طرح هادی اجراء شده ، 12 اب بندان ، 645 هکتار سطح زیر کشت برنج و 90هکتار سطح زیر کشت صیفی جات است . وی با اشاره به اینکه شهر ارطه از ظرفیت خوبی برای کشاورزی برخوردار است ، ادامه داد : شهر شدن این منطقه به معنا متوقف شدن تولید ، کشاورزی و اقتصاد و شهرگرایی و مصرف گرایی نیست.

فرماندار قائمشهر گفت : شهر شدن منطقه راهی برای ارائه هر چه بهتر خدمات به مردم است تا مردم متحمل تردد به شهرها برای دریافت خدمات نباشند. وی همچنین از مردم ارطه خواست تا با فکری واحد و با پرهیز از تفکرات محلی نسبت به ارتقاء و پیشرفت شهر خود تلاش کنند.  ' سید علی اصغرحسینی ' نیز افزود : با توجه به اندک بودن اعتبارات و امکاناتی که به دستگاه های اجرایی برای انجام طرح ها اختصاص می یابد ، کندی و تاخیر در روند اجراء طرح ها را شاهد هستیم.

وی ادامه داد : مسوولان با اطلاع رسانی به مردم در کمبود اعتبارات و امکانات آنان را توجیه کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران همچنین تاکید کرد : با اعتبارات و امکانات محدود نیز می توان اقدامات خوبی را انجام داد که موجب رضایتمندی مردم شود. وی بی توجهی و کم توجهی در انجام کارهای سهل را دلیل نارضایتی مردم دانست و عنوان کرد : وقوع این مساله در شان نظام اسلامی و منطبق با منزلت تکریم ارباب رجوع نیست.  

وی افزود : باید از فرصت خدمت کردن به مردم حداکثر استفاده را برد زیرا این فرصت ها دیر به دست می آید و زود از دست می رود. او ادامه داد : مسوولان نباید به گفتن این جمله که اقدام و کار با فلان بخشنامه و دستورالعمل اداری سنخیت ندارد ، اکتفاء کنند بلکه باید تا حداکثر توان در راستای خدمت گزاری تلاش کنند.

اولین شهردار ارطه نیز در این مراسم گفت : رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع در اولویت کاری این شهرداری قرار دارد. مهندس محمد حسین عمویی افزود : ارطه به لحاظ دارا بودن موقعیت مکانی و جغرافیایی خوب با اجرای طرح های مهم عمرانی و خدماتی می تواند به پیشرفت لازم برسد.  

خاطرنشان میکند ، محمدحسین عمویی بیش از  8 سال سابقه خدمتی داشته و دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک  و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری می باشد. وی دارای سوابق خدمتی و مسئولیتی در شهرداری شهرستان ساری و شهرداری شهرستان قائمشهر و سازمان های تابعه ی این دو شهرداری است .همچنین مشاور امور عمرانی و برنامه ریزی شهری معاونت استاندار مازندران و فرماندار ویژه تنکابن ومشاور امور عمرانی فرماندار محمود آباد را در سوابق کاری خود دارد.  ظاهرا چندی پیش نیز ، پیشنهاد یک شهرداری دیگر در یکی از شهرهای استان گیلان به وی داده شده بود ، که به دلیل اینکه وی ، علاقه زیادی که به خدمت برای مردم ولایتمدار مازندران و خصوصاً زادگاه خود دارد، آن را رد کرده بود .

شهرستان 320 هزار نفری قائمشهر دارای سه شهر قائمشهر ، کیاکلا وارطه است. بخش مرکزی این شهرستان با 117 روستا و یکصد هزار نفر و بخش کیاکلا با 27 روستا با 30 هزار نفر جمعیت است. شهر جدید ارطه نیز 9 هزار و 500 نفر جمعیت دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ارطه تهرانی پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:53 ب.ظ

ضمن تبریک به برادر بسیجی ،متعهد و ولایی، مهندس عمویی - از اینکه بعد از مدت ها خواسته مردم عزیز ارطه ی قائمشهر ، محقق شد و شهر ارطه ایجاد شد، بسیار خرسندیم و خوشنودی ما صدچندان شد که شورای محترم شهر ارطه که خود 5 برادر ارزشی و انقلابی و ایثارگر می باشند، فرزند شایسته و یادگار سردار بزرگ قائمشهر ، شهید عمویی عزیز ، جوانی با تجربه و پشتکار و بومی همین منطقه را برای این مسئولیت خطیر انتخاب کردند و به خواسته ی مردم که همانا استفاده از مدیران و جوانان همین منطقه است ، جامه ی عمل پوشاندند. مع الوصف به شهردار جدید ارطه ، عرض میکنیم که همه ی ما ارطه ای ها چه ساکن آن و چه ساکنین شهرهای دیگر ، دست یاری و برادی و اتحاد به شما برادر عزیز میدهیم و آمادگی داریم با هم شهر ارطه را بسازیم.
انشاالله-ارطه ای ساکن تهران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد