شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

فرماندارنوشهر: نماز جمعه مظهر عزم ملی است

شمال فردا: به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمدعلی قمی اویلی صبح امروز در پنجمین شورای اداری شهرستان نوشهر که به مناسبت پنچم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه برگزار شد، نماز جمعه را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

فرماندارشهرستان نوشهر تصریح کرد: نماز جمعه در ایران امری عبادی سیاسی است و این مهم ایران را نسبت به دیگر کشورها متمایز می‌سازد و موجب می‌شود دشمنان از آن به وحشت افتاده و از کشورمان دور شوند.قمی اویلی با بیان اینکه نماز جمعه مظهر عزم ملی مردم است، افزود: نماز جمعه جایگاهی است که به مردم راه و روش استقامت در مقابل بدخواهان و ظلم و جوری که بر جهان اسلام می‌رود را می‌آموزد.

فرماندار نوشهر اظهار داشت: این فریضه عبادی سیاسی موجب آشنایی بیشتر مردم با دین و معارف اسلامی و همچنین ارتقای دانش و بینش عبادی سیاسی مردم می‌شود.قمی اویلی با اشاره به اینکه نماز جمعه رسانه‌ای کارآمد است آن را عامل وحدت و نشانه عزت دانست و ادامه داد: امام جمعه باید بصیر و محور وحدت باشد، به مردم بصیرت بدهد و آنها را به تقوا و رعایت عدالت دعوت و نیازهای فکری و روحی آنها را شناسایی و بیان کند.

امام جمعه نوشهر نیز در این جلسه با گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه در کشور گفت: نماز جمعه سنت پیغمبر و پس از انقلاب یادگار امام راحل و ثمره خون شهداست.حجت الاسلام محمود مشایخ افزود: اوایل انقلاب دشمنان و منافقین داخلی درصدد بودند انقلاب را به انحراف بکشانند و به نحوی مسیر آن را عوض کنند اما با حکم امام راحل مبنی بر اقامه اولین نماز جمعه و حضور جمعیت خیره‌کننده در این امر بزرگ عبادی سیاسی نقشه‌های آنان را بر آب داد.

وی با بیان اینکه فتنه سال 88 نیز به برکت نماز جمعه و سخنان روشنگرانه و ارزشمند مقام معظم رهبری خنثی شد، تصریح کرد: نماز جمعه پایگاهی مهم برای دفاع از اسلام و مبارزه با منافقین است.مشایخ با تاکید بر اینکه نماز جمعه مهم‌ترین عامل امنیت و وحدت و همچنین حلقه اتصال بین ملت و دولت است، اظهار داشت: نماز جمعه مرکز قدرت هر منطقه‌ای است، بنابراین تذکراتی که در آن داده می‌شود باید مورد پیگیری و بررسی قرار گیرند، به همین دلیل حضور مدیران در نماز جمعه ضروری است.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس نیز از نماز جمعه به‌عنوان محوری برای همگرایی یاد و تصریح کرد: در پی برگزاری اولین نماز جمعه در کشور، گروهکی از منافقین درصدد برهم زدن آن برآمدند اما حضور میلیون‌ها مومن ثابت کرد راه نجات کشور از هر گزندی نماز جمعه است.

قاسم احمدی با تاکید بر اهمیت نقش رسانه در ترویج فرهنگ نماز جمعه در جامعه گفت: دشمن در حوزه رسانه بسیار قوی است، ما نیز در نقطه مقابل باید رسانه‌ای قوی داشته باشیم و واقعیت‌نمایی را محور کار رسانه قرار دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد