شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

شمال فردا ؛ سایت خبری شمال کشور

سایت مردمی خبری - تحلیلی شمال ایران (مازندران ، گیلان ، گلستان )

کمباین برداشت برنج به قدر کافی در محمودآباد وجود دارد

جواد واحدی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان محمودآباد بیان داشت: همه ساله در ایام فصل برداشت برنج جلسه‌ای را با بخشداران دو بخش مرکزی و سرخرود برای تعیین و نظارت نرخ حق الزحمه کمباین تشکیل می‌دهیم.

فرماندار محمودآباد تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای ایجاد آرامش برای قشر کشاورز امسال نیز این هماهنگی صورت گرفت تا با ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل به دهیاران و شوراهای روستایی نظارت دقیق بر تعیین نرخ  کمباین صورت گیرد.

واحدی با بیان اینکه در واقع متولی خاصی برای تعیین نرخ در نظر گرفته نشده است، اضافه کرد: نتیجه یک سال تلاش کشاورزان با تمام دغدغه‌ها در حال برداشت است و با توجه به بارندگی‌های اخیر در منطقه و خشک نشدن کامل زمین‌های زراعی، کشاورزان در دروی محصول عجله می‌کنند و خودشان بدون در نظر گرفتن عرف و نرخ تعیین شده برای تسریع در برداشت با کمباین‌دارها توافق می‌کنند.

فرماندار شهرستان محمودآباد یادآور شد: این در حالی است که به اندازه‌ای کافی کمباین در مناطق مختلف روستایی و شهری مستقر هستند و محصول کشاورزان به موقع برداشت می‌شود اما برخی با عجله به بی‌سر و سامانی نرخ حق‌الزحمه دامن می‌زنند که جا دارد با دهیاران و شوراهای محل هماهنگ باشند.

فرماندارمحمودآباد در پایان با تاکید بر اینکه کشاورزان هرگونه سوء استفاده کمباین‌دارها را به دهیاران گزارش کنند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با بخشداران، شورای بخش، دهیاران و شوراهای روستایی با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد